Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koiran takia pois töistä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.8.16 19:37:48

Onko kukaan ollut? Tuli tuosta toisesta topasta mieleen kun asia on itsellekin ajankohtainen ja pitäisi pomolta kysyä palkatonta. Eli koira pitäisi eläinlääkäriin ja luultavasti isompaa operaatiota tulossa. Koira nukutetaan jo ensimmäisellä käynnillä joten minun on itse vietävä koira. Vaiva on akuutti ja ortopedi suosittelee pikaista hoitoa. Asun yksin ja ei ole ketään joka voisi puolestani viedä koiran. Leikkauksen jälkeen saan koiralle hoitajan pariksi viikoksi. Sanonko rehellisesti pomolle syyn vai onko parempi sanoa että menen itse lääkäriin? Meillä on liukuva työaika joten tunnit saa korvattua.

  Re: Koiran takia pois töistä?

Lähettäjä: rajatila 
Päivämäärä:   21.8.16 19:39:44

Sanot niinkuin asia on.Älä valehtele.

  Re: Koiran takia pois töistä?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.8.16 19:42:25

Liukuva työaika, saat tunnit tehtyä sisään, eli millä logiikalla edes tarvitsisi valehdella?

  Re: Koiran takia pois töistä?

Lähettäjä: Turre 
Päivämäärä:   21.8.16 19:43:25

Sano rehellisesti. Kyllä noita tulee eteen kaikille joilla on eläimiä. Sovittele pomosi kanssa niin saat tehtyä tunnit sisään joskus muulloin.

  Re: Koiran takia pois töistä?

Lähettäjä: Stu 
Päivämäärä:   21.8.16 19:43:47

Tiedätkö, että kaikissa työpaikoissa ei ole samanlaisia pomoja, saati sitten toimintatapoja.

  Re: Koiran takia pois töistä?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   21.8.16 19:44:14

Kyllä olen monestikin saanut vapaata, mutta työskentelenkin toimihenkilönä, enkä tarvitse sijaista. Tämä(kin) asia on niin kiinni työpaikasta ja sen käytännöistä.
Valehtelemalla menetät vain kasvosi. Kerrot töissä mikä tilanne on ja selvität miten sen hoitaminen onnistuu.
Klinikoilla on niin osaavaa henkilökuntaa, ettei siellä omistajaa välttämättä tarvita.

  Re: Koiran takia pois töistä?

Lähettäjä: Kivikeiju 
Päivämäärä:   21.8.16 19:44:42

Meillä myös liukuva työaika ja oma pomo ainakin ymmärtää elukkamenot, kunhan työt tulee tehtyä.

  Re: Koiran takia pois töistä?

Lähettäjä: AE 
Päivämäärä:   21.8.16 19:46:05

Minulla on työaika 7.30 - 15.00, ja jos pomo ei ymmärtäisi antaa palkatonta koiran sairastamisen vuoksi niin joutuisin kyllä hankkimaan uuden työpaikan. Ei töihin voi lähteä jos koira sairastuu aamulla, minulla koira sairastui haimatulehdukseen ja jos olisin töihin lähtenyt niin ei olisi ollut hengissäolevaa koiraa enää kotona odottamassa työpäivän jälkeen.

  Re: Koiran takia pois töistä?

Lähettäjä: risse 
Päivämäärä:   21.8.16 19:56:36

Joissain työpaikoissa olen ollut rehellinen ja pomo ollut heti sitä mieltä että ilman muuta, otat kolme päivää plus viikonlopun vapaaksi ja niin kauan kun tarvis on käyt lounastauolla kotona (kipulääkitys yms).

Joissain taas olen tiennyt, että ei tulisi kun ongelmia, niin olen valehdellut. Käynyt lääkärissä itse ja hankkinut kolmen päivän saikun, kun tiesin ettei edes palkatonta tule antamaan.

itse tiedät parhaiten millainen pomo sulla on!

Paranemisia koirallesi <3

  Re: Koiran takia pois töistä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.8.16 19:59:58

Meillä vaihtui esimies äskettäin. Täytyy koettaa kuulostella, onko eläinihminen vai ei. Meillä siis aamuissa liukuma 7-10 ja illoissa 11-13. Ortopedia ei aina saa siihen aikaan kuin sopisi töihin. Meiltä on ortopedille matkaa 120 km joten joudun olemaan pois ainakin kun haen ja vien koiraa. Ja mielelläni olisin paikalla jos jotain komplikaatioita tulisi.

  Re: Koiran takia pois töistä?

Lähettäjä: hu 
Päivämäärä:   21.8.16 20:15:24

Sisko sai vapaata kertomalla rehellisesti että ottamassa koiranpentua niin tarvisi viikon vapaata koiran kaitsemiseen kunnes mies jää lomalle ja voi katsoa perään. Vastaus oli tottakai ja koska saa tulla katsomaan pentua. :)

Lienee hyvin työpaikka- ja pomokohtaista.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.