Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  agilityä harrastava mies - uhka vai

Lähettäjä: mahdollisuus 
Päivämäärä:   22.7.15 20:25:12

enpä olisi ikinä uskonut tulevani tänne kysymään ja vielä tällaisella aiheella, mutta kun virtuaalimaailmasta löysin kiinnostavan miehen, joka vaikuttaa kaikin puolin vähän liian hyvältä ollakseen totta. miehellä on keskikokoinen koira (ei mikään munanjatkerotu todellakaan) ja hän sanoi lähtevänsä sen kanssa tänään agilitytreeneihin! en tiennyt miehen varsinaisesti harrastavan koiran kanssa mitään ja siksi tuo yllätti niin kovasti! koira on otettu eksän kanssa yhdessä ja pidän kyllä koirista, omaakin olen miettinyt, mutta miksi tämä nyt vähän tökkäsi? jos olisi sanonut menevänsä koiran kanssa vaikka juoksutreeneihin, mutta että agilityyn! puhukaa nyt järkeä.

Re: agilityä harrastava mies - uhka vai

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.15 20:30:06

millälailla tuo uhka olisi? :::D:D

Lähettäjä: möy 
Päivämäärä:   22.7.15 20:33:46

Agilitya tosissaan harrastavat miehet ovat huippukuntoisia kavereita. ;-) Itse harrastan agilitya (olen nainen) ja olen tottunut näkemään niin treeniryhmässä kuin kisakentillä niin naisia kuin miehiä ja mielestäni laji on yhtä paljon molempien sukupuolien laji! Meidän treeniryhmää veti pitkän aikaa mies, mutta nyt vaihtui muutama kuukausi sitten naisvetäjä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.7.15 20:35:32

Ketä/mitä se mies uhkaa harrastuksellaan? :D

Päivämäärä:   22.7.15 20:38:21

juu onhan tämä ihan typerää, mutta itse jotenkin ajattelen tuollaisen koirien kanssa harrastamisen enemmän naisten touhuksi, poislukien nyt joku metsästys. ja heti seuraavaksi tuli hitusen mustasukkainen olo, että siellä hallilla on varmaan kaikki tytöt koirinensa sen miehen perään, kun varmastikin siellä ei montaa miestä pyöri. ja siitä tuli sitten olo, että mitä jos se onkin ihan joku pleijeri! hitto näitä omia ajatuksia, ei ole mitään järkeä kun näin ääneen kirjoitan ylös.

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   22.7.15 20:41:16

Ajatuksissa ei ole mitään järkeä ja täytyy vain toivoa että muut ajatuksesi ovat edes hivenen älyn puolella.

Lähettäjä: Mutku 
Päivämäärä:   22.7.15 20:41:36

Kyl agilityssa on aika paljonkin miehiä. Samoin koiraharrastuksista esim pk-lajeissa, suojelussa, vinttariradalla ja sit niissä metsästyskoiralajeissa näkee miehiä enemmän tai vähemmän..

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   22.7.15 20:42:18

Kisaakohan se myös? :)

Lähettäjä: marjaana 
Päivämäärä:   22.7.15 20:44:25

No minä ottaisin tuollaisen mieluiten. Yksi ehdoton ominaisuus miehelle kun mielestäni
on koirien harrastaminen tavalla tai toisella.
Etkö sitten itse harrasta koiria? Jos mies on syväharrastaja, niin pakkohan sinunkin
olla jollain lailla mukana ainakin hengessä.

Päivämäärä:   22.7.15 20:54:36

en tiedä kisaamisesta, mutta käsitin että on pitempään harrastanut, joten miksipä ei kisaisikin. joku oma päänsisäinen epävarmuus tässä on nyt taustalla.

Lähettäjä: Mutku 
Päivämäärä:   22.7.15 20:56:21

Googleta agilityranking + nimi, niin tiedät minkälaisen huipun kanssa alat vehtailemaan. ;)

Lähettäjä: käpy 
Päivämäärä:   22.7.15 21:00:00

Uh, no kyllä mullakin ensimmäinen ajatus olisi koiralle haisevasta miehestä joka käyttää aina tuulipukua ja vyölaukkua joka on täynnä namia... Ehkä tulee exästä, joka harrasti suojelujuttuja koiransa kanssa, minusta hulluutta ajaa 300 km treeneihin ja ostaa kahden koiran takia valtava pakettiauto.

Mutta kyllähän se silti on mahdollisuus kunnes toisin todistetaan! Mies voi olla oikein kiva, hyväkuntoinen ja ainakin eläinten ystävä. Ja varmaan aika sosiaalinen kun pyörii treeniporukoissa. Tutustu ihmeellä enemmän!

Tosin voihan mies olla koiraansa intohimoisesti suhtautuva, sinut aina kakkoseksi jättävä, koiralle haiseva kaikki vapaa-aikansa treeneissä viettävä, joka laittaa kaikki rahat koirien ruokaan, lisäravinteisiin, hierontaan, vesijuoksuun, akupunktioon, psykologiaan ja homeopatiaan. Ihan mielenkiintoinen tuttavuus voi olla silti hetken =)

Lähettäjä: sjdkt 
Päivämäärä:   22.7.15 21:12:33

Okei noh. Jos nyt ihan rehellistä vastausta haetaan, niin kyllähän agility on vähän neitimäinen harrastus. Minun mielestäni. Ja tuo namivyölaukku, hrrr...

Lähettäjä: ripa 
Päivämäärä:   22.7.15 21:15:05

Aksamiehet on just parhaita! :) Eläinrakkaita, empaattisia, sosiaalisia, ystävällisiä ja liikunnallista. Mä oon naimisissa semmosen kanssa ;)

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   22.7.15 21:23:03

Homolta kuulostaa

Päivämäärä:   22.7.15 21:39:37

Haha tää koko topa piristi mun työiltaa. xD

Asiaan: en näe asiassa mitään pahaa. Olisi ihanaa että on yhteinen harrastus miehen kanssa eikä koirat tai niiden kanssa kisaaminen ole mitenkään sukupuoleen sidottua. Minusta on kummallista että naiset pyrkivät omimaan jotain harrastuksia. Ei agissa oo mitään neitimäistä.

Lähettäjä: ko 
Päivämäärä:   22.7.15 22:14:22

Mun mielestä on hullua että yhen halvan kaakin takia ostetaan kallis maasturi vetoautoksi ja kallis traikku :D plus monen tonnin varusteet;) eikai , itellä heppa harrastus jäänyt jo taka-alalle mutta koiraurheilu on lähellä sydäntä. Koiraurheilua harrastava mies olisi kiva juttu! Tietää ainakin ettei tämä ole mitä luultavammin mikään empatiakyvytön tunnevammainen sohvaperuna. Mene ite mukaan treeneihin jos huolettaa muut naiset;)

Lähettäjä: Turre 
Päivämäärä:   22.7.15 22:30:38

Minun piti ihan miettiä, tunnenko agilitymiehissä yhtäkään homoa ja täytyy sanoa että en tunne. Toki heitä varmasti joukossa on, mutta voittopuolisesti agimiehissä tuntuu olevan tavishetskuja.
Häntäheikkejä heteroita kyllä on joukossa useampiakin, samoin muutama muun syyn vuoksi ei niin kauhean suositeltava yksilö joka on poikamies vissistä syystä.

Lähettäjä: heppapoju 
Päivämäärä:   22.7.15 22:53:04

niin aivan ja sama jos mies harrastaa ratsastusta jotenkin erikoista?
itse hevoset ja autot jotain erikoista.

Lähettäjä: piu 
Päivämäärä:   22.7.15 23:46:44

Mä yritän tehdä mun miehestä agilitymiestä :D Nyt se meni jo ostamaan itselleen koiran, vielä pitäis saada se sen kanssa hallille ;)

Agilitymiehet on suurimmaksi osaksi ihan huipputyyppejä, mitä niitä nyt tunnen. Harva niitä silti yrittää treeneissä iskeä, toki riippuu porukasta missä treenaa. Rentoja, sosiaalisia ja niin koirista kuin ihmisistäkin välittäviä nämä omaan tuttavapiiriin kuuluvat. Yksi vähän tossukka, mutta tutustumisen jälkeen mahtava kaveri hänkin.

Lähettäjä: dahlia 
Päivämäärä:   23.7.15 09:35:44

Huippua- anna mennä vaan!!
Yleensä ovat hyvää sakkia :D

Lähettäjä: tuuli 
Päivämäärä:   23.7.15 10:30:07

ja toinen ihan sairaan hyvä puoli on, jos sellaisen kanssa päätät perustaa perheen. Yleensähän, kummallakin eri harrastukset ja tulee kaikenlista nipotusta jos mies vaikka viilettää viidettä tuntia golfkentällä tai nainen on hevostallilla ja koiratkin odottaa kotona vielä lenkittämättä.

Agilityssä kaikki on ratkaistu samassa paketissa :)

Laatuaika ja perheen yhteinen harrastus on agility. Vietät siis laatuaikaa perheen kanssa jos oot esim. kisoissa :) Koirat eivät ole turhaan odottelemassa kotona, ei siis koskaan huonoa omaatuntoa!!!

Lisäksi lapsetkin viihtyvät hallilla tosi hyvin! Meidän seuralla ainakin ulkokentän laidalla lapsille kaikenlaisia leikkitraktoreita yms. liikettä, haukkuvia koiria, äksöniä, kaikenlaista mielenkiintoista katseltavaa :)

Sit jos sulla on eri kokoluokassa kisaava koira kuin miehelläsi niin ette kilpaile toisianne vastaankaan :)

Suosittelen siis todella lämpimästi!

Lähettäjä: Pera 
Päivämäärä:   23.7.15 10:48:17

Kyllä, se agility on uhka sinulle. Unohda heti yksintein koko mies äläkä pilaa hänen elämää, kun olet jo nyt mustasukkainen agilitylle.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   23.7.15 10:57:04

Mieheni on käynyt meidän koiran kanssa agilityssa. En näe mitään ihmeellistä? Mies halusi itse mieluumin agilityyn kuin tottikseen .

Päivämäärä:   23.7.15 11:14:08

Minä ottaisin heti tuollaisen miehen, jos muutenkin natsaisi :D Tosin jos et itse harrasta koiria, voi tulla rankkaa ja kannattaa jättää mies jollekin, joka osaa arvostaa. En minäkään huolisi ratsastavaa "hinttiä" tai autoja rassaavaa junttia.

Lähettäjä: Aralia 
Päivämäärä:   23.7.15 12:09:04

Mielummin agilitymies kuin joku eräjorma, ne kun ovat useimmiten tavalla tai toisella luonnehäiriöisiä tai muuten umpijuntteja.

Lähettäjä: Aksaaja 
Päivämäärä:   23.7.15 12:27:21

No ei ne miehet todellakaan ole agissa neitimäisiä yhtään sen enempää kun muissakaan lajeissa. Hieman naivi ajatus ja suppea elämänkatsomus. Eli annan olla tuskin viihdyt reippaassa ja vauhdikkaassa lajissa jos tuollaisia mietit.

Lähettäjä: Turre 
Päivämäärä:   23.7.15 12:41:18

Se toki pitää ottaa huomioon, että agility voi mennä vereen pahemmin kuin moni laittomampi pahe. Agilityn takia on kariutunut avioliittoja. Annoin itse lajille 15 parasta vuottani ja pääsin vielä kuiville, mutta monelta se ei onnistu vaan he jäävät koukkuun lopuksi ikää tai kunnes terveys pettää.

Lähettäjä: side 
Päivämäärä:   23.7.15 13:12:56

Turre mitä tarkoitat?

"Annoin itse lajille 15 parasta vuottani ja pääsin vielä kuiville, mutta monelta se ei onnistu vaan he jäävät koukkuun lopuksi ikää" --> Onko se niinku huono asia? Ehkä en ole itse "tarpeeksi syvällä"?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.7.15 13:18:45

Ööh, koiraharrastuksista agility on sieltä urheilullisimmasta päästä, ja lajin parista todellakin löytyy niin naisia kuin miehiä? Jopa lännenratsastus on neitimäisempi laji, imho.

Olen harrastanut agilityä 15 vuotta, tosin viimeiset viisi vähemmän vakavasti. Enkä minäkään tunne yhtäkään homoa agilityä harrastavaa miestä, en edes yhtään erityisen neitimäistä. Useimmat miespuoliset agilitytuttuni taitavat olla ihan perheellisiä, tavallisia miehiä. Ottaisin myös agilityä harrastavan miehen sata kertaa mieluummin kuin jonkun munanjatke-suojelukoiraharrastajan tai juntti-metsästyskoiraharrastajan ;)

(Kärjistetystä vastauksesta huolimatta voisin suositella mitä tahansa näitä lajeista omalle miehelleni harrastukseksi - kaikki ovat huomattavasti parempia, kuin vaikka autojen rassaus... :P )

Lähettäjä: ¨ 
Päivämäärä:   23.7.15 13:20:45

Mulle toi olis turn off, en vaan oikein pidä aktiivikoiraihmisistä, oli kyseessä näyttelyt tai joku muu, jonkun verran hulluja kaikki. Toki jos mies osoittautuisi poikkeuksellisen avarakatseiseksi eikä normaaliksi mustavalkoiseksi koiraharrastajahulluksi niin homma olis ok.

Tosin jos sillä olis ylikierroksilla käyvä koira niin sais lapikasta anyway, ei mun kissat tottuis siihen ikinä.

Lähettäjä: t 
Päivämäärä:   23.7.15 13:31:52

Millainen on mustavalkoinen koiraharrastajahullu?

Lähettäjä: ¨ 
Päivämäärä:   23.7.15 13:33:40

lue muutama koiratopic täältä niin asia selviää sinulle kyllä :)

Lähettäjäatac 
Päivämäärä:   23.7.15 14:51:21

Aloittajalla on ihan ihme asenne O_o

Lähettäjä: No jo pomppas 
Päivämäärä:   23.7.15 17:14:47

"Aralia
Päivämäärä: 23.7.15 12:09:04
Mielummin agilitymies kuin joku eräjorma, ne kun ovat useimmiten tavalla tai toisella luonnehäiriöisiä tai muuten umpijuntteja."

Salli mun nauraa ja miettiä, kuka tässä on se tavalla tai toisella luonnehäiriöinen umpijuntti :D Mutta ei voi vaatia, kun ei ole tietoa sen paremmasta :)

Lähettäjä: KAMAAN 
Päivämäärä:   23.7.15 20:27:18

jos ongelmat on jo tota tasoo parisuhteessa heti alkuun niin ehkä kannattaa miettiä pariin otteeseen mihin ryhtyy

Lähettäjä: Kia 
Päivämäärä:   24.7.15 01:24:43

Agia harrastavat miehet on pääsääntöisesti oikein mukavia. Jos huipputason kilpailijoista puhutaan, taitaa olla sukupuolijakautuma fifty-fifty. Harrastustasolla on selkeästi enemmän naisia.
Olen itse harrastanut lajia kahdeksantoista vuotta aktiivisesti. En muista tavanneeni yhtää selkeästi tai tiettävästi homoa agilitymiestä. Myöskään pelimiehiä porukoissa ei ole mainittavan paljon, tavallisia liikunnallisia tyyppejä ja miehissä etenkin ehkä keskimääräistä harrastajaa kilpailuhenkisempiä yksilöitä. Jos mies tulee agilityn akkaporukoissa hyvin toimeen, viihtyy ja on seura-aktiivi, niin ei se ainakaan mikään luonnevikainen ole vaan sosiaalisesti lahjakas.

Oletko saanut agilitytietämyksesi jostain 90-luvun pikkukakkosen jaksosta vai mistä? Kannattaisi päivittää näkemystä. Lajin parissa on 13 000 rekisteröityä harrastajaa ja paljon muita, joilla ei lisenssiä ole. Joka seudulle on kohonnut hulppeita sisäurheilupaikkoja joita aktiiviset seurat rakennuttavat ja alalla on kymmeniä täyspäiväisiä valmentaja-yrittäjiäkin. Seuratasollakin pidetään fysiikkaharjoitteita, huolletaan koiria asiallisesti ja suunnitellaan kilpailukaudet ja lepokaudet. Mistään sohvaperuna-turren höpöhöpö-juoksutuksesta ei ole pesrutasonkaan harrastajilla kyse vaan treeneissä hiki lentää vaikka hauskaakin on.

Lajin koukuttavuus on kannaltasi valitettava fakta, eikä sitä vastaan kannata taistella, vaan mennä rohkeasti mukaan. Ihana laji, jota voi harrastaa koko perhe yhdessä ja erikseen :)

ps. oma puolisoni on myös alkanut harrastaa lajia toissa talvena, katseltuaan touhua vuosia vierestä. Varmaan siihen vaikutti se, että molemmat lapsetkin nykyään jo sitä harrastavat. Asiantuntemusta on siipalle kepo-vuosilta kertynyt eikä se meno hullummalta näytä. Ei vaikuta vielä pamahtaneen homoksi, mut tarttee ehkä testata tälläkin viikolla, mistäs sen tietää. Nyt vasta kuulin tästä vaarasta :D :D :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.