Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Työkaveri jätti lapsensa työhuoneeseeni

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.6.15 12:13:50

Olen rak.firman toimistolla töissä ja yksi työmiehistä tuli lastenvaunujen kanssa käymään.
Työpisteeni on heti ovella ja jätti vaunut siihen ja meni puhumaan pomon kanssa toiseen huoneeseen.
Nyt vauva alkoi huutamaan täyttä kurkkua ja ihmettelin miksi tyyppi ei tule tekemään asialle jotain. Menin sanomaan asiasta, mutta ilmeisesti lähti pomon kanssa takaovesta jonnekin, ei näy autoakaan.
Kiva kun pitäisi saada töitä tehtyä ja tuossa tuo ipana kirkuu. Luuleeko tyyppi että automaattisesti naisena olen myös joku ilmainen lastenhoitaja?

Re: Työkaveri jätti lapsensa työhuoneeseeni

Päivämäärä:   1.6.15 12:15:01

Soita? Varmasti sinulla ainakin pomosi numero on.

Lähettäjä: hmmm 
Päivämäärä:   1.6.15 12:15:31

Jos et saa puhelimellakaan kiinni lapsen huoltajaa, soita sosiaalityöntekijä paikalle hakemaan lasta. Lasta ei saa jättää hoitamatta. Siitähän tuossa on kysymys koska sinulle ei ole mitään sanottu. Hylätty lapsi. Voi raukka... :(

Päivämäärä:   1.6.15 12:16:00

No ei sinulla kovin kiire ole, kun tänne tulet asiasta itkemään.

Päivämäärä:   1.6.15 12:17:05

Joo, soitat tottakai sosiaalityöntekijän, paikallisen eläinsuojeluvalvojan ja karhuryhmän paikalle. Ja tietty molempiin iltapäivälehtiin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.6.15 12:17:58

Soita sossuille tai poliisille.
Ei se että on nainen tarkoita sitä että on joku automaattinen lapsenvahti.

Lähettäjä: sisilisko 
Päivämäärä:   1.6.15 12:18:37

Vtun idiootti perus suomalainen ämmä.
Mitä jos yrittäisit olla normaali ja vaikka lohduttaa sitä vauvaa?
Vai kuulutko siihen porukkaan joka kadullakin ohittaa vaikka ensiaputulanteissa "ei kuulu mulle"?

Lähettäjä: niin no 
Päivämäärä:   1.6.15 12:18:48

Huono provo.

Oletko oikeasti noin sosiaalisesti kyvytön, vai muuten vaan umpimielinen?

Minkälainen ihminen kirjoittelisi tuollaisesta nettiin..?

Päivämäärä:   1.6.15 12:19:10

No nyt tulivat jo takaisin, kävivät hakemassa lounasta lähikaupasta.
Silti ärsyttää, että ei voi edes kysyä voiko jättää minulle. Ei tässä kyllä kai kehtaa alkaa avautumaankaan tyypille :/

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   1.6.15 12:21:11

"sisilisko" sen sanoi. Kyllä on ihme käytöstä aikuiselta ihmiseltä!

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   1.6.15 12:22:48

Vauva on elämän ihme ja pienet lapset iloinen asia. Noin niinkun normaalille ihmiselle. Ei varmaan ole epäselvää kumpaa tuossa tilanteessa huomioidaan, töitä vai ihmistä. Mietihän.

Lähettäjä: ******* 
Päivämäärä:   1.6.15 12:23:12

Lähettäjä: sisilisko
Päivämäärä: 1.6.15 12:18:37

Vai kuulutko siihen porukkaan joka kadullakin ohittaa vaikka ensiaputulanteissa "ei kuulu mulle"?

Lähettäjä: h
Päivämäärä: 1.6.15 12:21:11

"sisilisko" sen sanoi. Kyllä on ihme käytöstä aikuiselta ihmiseltä!

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   1.6.15 12:25:12

Laita vaikka tutti lapselle suuhun.
ei ollut kiva temppu ei, mutta kai sinä hetken osaat lasta viihdyttää.
Kerrot sitten toki isälle mielipiteesi asiasta. Mutta koita nyt saada lapsi rauhoittumaan.
Minkä ikäinen lapsi kyseessä?

Itse jouduin hetkeksi ottamaan kummipojan toimistolle mukaan viime viikolla.
Katseli ihan rauhassa lastenohjelmia koneelta ja sitten työkaveri, raavas sähkömies oma-aloitteisesti vei lapsen jätskille, niin sain loput hommat ja yhden puhelun hoidettua.

Päivämäärä:   1.6.15 12:25:26

"Ei tässä kyllä kai kehtaa alkaa avautumaankaan tyypille :/"
Kyllä kehtaa, jottei jatkossakin jätä lasta heitteille.

Lähettäjä: Luomukinkku 
Päivämäärä:   1.6.15 12:25:26

Ööh, tietysti lohdutat sitä vauvaa ja sitten käyt sanomassa miehelle, että se, että olet nainen, ei tarkoita sitä, että olet automaattinen & ilmainen lapsenvahti. Voit vielä kysyä, että jos olisit mies, olisiko mies jättänyt lapsensa siihen sanomatta mitään?

Totta kai tuollaisesta saa ja pitääkin avautua, mutta asiallisesti.

Päivämäärä:   1.6.15 12:26:46

Mielestäni ei ole tehtäväni alkaa paapoa ilman ohjeita vierasta lasta, jolla ei ole oletettavasti hengenvaaraa tai oikeaa hätää.
En tiedä lapsista mitään tai ala tuollaisessa tilanteessa koskea vieraisiin lapsiin, joten mitäköhän tuossa olisi kuulunut tehdä, ehkä keikutella rattaita?
En todellakaan ala tarkastella onko paska vaipassa tai penkoa kamoista jotain tuttipulloa.

Lähettäjä: ., 
Päivämäärä:   1.6.15 12:27:59

No ei sitä kaikki ole mitään super lapsirakkaita äityleitä. En olisi minäkään ruennut vierasta lasta hyssyttelemään. Lapset ei kuulu työmaalle, eikä niitä varsinkaan jätetä yksin ja oleteta että joku ne hoitaa sillävälin ku ite juoruillaan muualla. Hiton typerä äijä.

Lähettäjä: nnnnnn 
Päivämäärä:   1.6.15 12:28:02

Juo vähemmän kahvia niin ei elämässä kaikki normaalit asiat niin ärsytä. Kyllä tuollaisesta kannattaa hermostua ja hermonsa menettää. Pieni päivänpiristys ja neidillä on kuppi nurin. Vai että vielä automaattinen ja ilmainen lastenvahti! :D
Rahaa vailla? Kyllä on taas jutut.

Päivämäärä:   1.6.15 12:28:17

Tottakai voit sanoa miehelle asiasta. Varmaan ajatteli, että lapsi nukkuisi sen kymmenen minuuttia, mikä lounaan hakemiseen meni, mutta olisi tietty ollut kohteliasta mainita sulle, että "jätän Purjopeccan tähän hetkeksi kun haetaan syömistä".

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   1.6.15 12:41:19

Justhan tässä oli juttu israelilaisesta proffasta joka veti kokonaisen luennon opiskelijan muksu kainalossa. Jotkut ne vaan osaa mukautua elämään ja joustaa.

Lähettäjä: sennu 
Päivämäärä:   1.6.15 12:42:35

Muuten ihan @!#$ ärsyttävää tuollainen, kun lapset tuupataan salavihkaa jonkun toisen vastuulle kun ei uskalleta/tajuta/muisteta kysyä että voitko vahtia jonkun aikaa. Tai ehkä pelätään että jos kysyy suoraan, niin vastaus voi ollakin kieltävä.

Mullekin kävi kerran noin, kun pari kakaraa pyöri samassa rakennuksessa. Ihmettelin kun kellokin alkoi olemaan aika paljon eikä äitiä näkynyt missään. Kyselin että missä äiskä? Jossain naapurissa rilluttelemassa. No, en tietenkään kehdannut häipyä ja jättää pieniä oman onnensa nojaan, joten pidin sitten heille puoliväkisin seuraa. Tilanne oli sikäli todella kiusallinen kun en ole mitenkään lapsimyönteinen ihminen eikä kokemusta lapsista juuri ole, ja nämä alkoivat sitten kyselemään kaikkea yöpuulle laittautumiseen ja iltapalaan yms. liittyviä asioita mihin en pystynyt kuin levittelemään käsiä että eiköhän se äiti sieltä kohta tule, katsotaan sitten.

No, tulihan se. Aamukahden maissa. Hieman kyrsi kun itselläni oli aikainen herätys seuraavana aamuna ja olin alunperin aikonut olla nukkumassa viimeistään kymmeneltä.

Lähettäjä: ., 
Päivämäärä:   1.6.15 12:50:29

Sennu: Siis pyörikö ne lapset sun kotona vai missä? Oiskohan ollu aihetta tehä muutakin ku vaan toimia seuraneitinä.. Tossa jos missä ois oikeesti ollu lasu ilmon paikka...

Purjopecca oli kyllä tän topan paras :D ei hemmetti :D

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   1.6.15 12:53:48

"Voit vielä kysyä, että jos olisit mies, olisiko mies jättänyt lapsensa siihen sanomatta mitään?"

Mä kysyisin ja muistuttaisin, että jos haluaisin työajalla toimia lapsenvahtina niin olisin tarhatätinä.

Musta on ok, että ne omat penikat otetaan töihin mukaan jos ei hoitajaa saada kotiin, mutta kyllä ne jumalauta itse hoidetaan eikä jätetä oman onnensa nojaan.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   1.6.15 12:54:48

olisin varmaan lykännyt kärryt huoneesta ulos ja laittanut oman oveni kiinni

Lähettäjä: huh 
Päivämäärä:   1.6.15 12:57:07

No voi voi, vahinkoja sattuu. Kyllä on tämä foorumi täynnä ilkeitä ihmisiä!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.6.15 12:57:37

Aloittaja on kyllä outo tapaus, tänne on aikaa kirjoitella vaikka töitäkin ois tehtävänä :D Ootpa loistotyöntekijä, joustava et ainakaan ole ;).

Anna asiasta palautetta, mutta käyttäydy kuten aikuinen. Vaikka ei olisi lapsista kokemusta, jokainen osaa silti heiluttaa rattaita. On tämä nykyään niin itsekeskeinen maa, että.

Lähettäjä: sano 
Päivämäärä:   1.6.15 13:01:49

Sano sille työkaverille, että toi sun toukkas huusi kun olit poissa, vastasuudessa toivot että veisi sen muualle sun työrauhaa häiritsemästä.

Lähettäjä: peruSämmä 
Päivämäärä:   1.6.15 15:33:59

Sisilisko: Olipa todella loukkaavasti sanottu. Me perussuomalaiset ämmät emme jää sormi suussa ihmettelemään jos työkaveri hetkeksi muksunsa meikäläisille tyrkkää. Vaikka ei mitään sanoisikaan. Minkämaalainen itse olet?

Lähettäjä: reccucaarina 
Päivämäärä:   1.6.15 15:41:49

"Pieni päivänpiristys ja neidillä on kuppi nurin."

Päivänpiristys? Kuten jo aiemmin todettu, ei kaikki ihmiset ole lapsirakkaita (niinkuin ei eläinrakkaitakaan) niin, että oltaisiin käsi ojossa hipelöimässä "vauvamasuja"/"toukankoloja"/"masuasukinkuljetusvaunua" kun sellainen vastaan tulee, tai lässyttämässä joka Pircco-Pecalle.

Jos töissä olet ja töitäsi teet, on se ehkä kaikkea muuta kuin päivän PIRISTYS kun työtäsi häiritsee vieras, rääkyvä mukula omassa työhuoneessasi joka ei sinne todellakaan kuulu.

Päivämäärä:   1.6.15 15:48:18

No ei tulisi itselle mieleenkään jättää oma lapsi jonnekin ja painua lounaalle ilman että olisin oikeasti varmistanut, että joku vahtii lasta. On kyllä vuoden superisä kyseessä. Aloittajan tapauksessa taatusti huomauttaisin asiasta ihan vaan tyyliin "taisit sitten unohtaa lapsesi tänne ilman hoitajaa".

Toki niitä vaunuja voi käydä heiluttelemassa tms jos itkua kuuluu, mutta ei aloittajalla ole velvollisuutta yhtään mihinkään muuhun kuin korkeintaan varmistamaan ettei lapsi ole hengenvaarassa.

Lähettäjä: pölökky 
Päivämäärä:   1.6.15 15:52:29

Oletpa empaattinen ihminen. Ei se vauva huvikseen itke. Huono provo tai todella ikävä ihminen.

Päivämäärä:   1.6.15 23:58:18

"Sennu: Siis pyörikö ne lapset sun kotona vai missä? Oiskohan ollu aihetta tehä muutakin ku vaan toimia seuraneitinä.. Tossa jos missä ois oikeesti ollu lasu ilmon paikka..."

Ei ollut oma kotini, ei myöskään tuon naisen koti. Enkä viitsinyt ruveta mitään ilmoituksia tekemään kaverin kaverin kakaroista joita en tod.näk. joutuisi vähään aikaan näkemään, jokainen huolehtikoon omistaan.

Päivämäärä:   2.6.15 00:02:25

Minä olisin työntänyt rattaat jonnekin missä huuto ei minua olisi häirinnyt, ja jos ei huoltajaa olisi kuulunut puoleen eikä puhelimella saa kiinni ketään, voisi olla että olisin soittanut poliisille...

Minä en siedä lapsien rääkymistä hitustakaan.

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   2.6.15 00:10:24

Minä, minä, minä.

Kyllä Suomi on täynnä herttaisia ja ystävällisiä ihmisiä!

Lähettäjä: Omena 
Päivämäärä:   2.6.15 00:19:15

Minä sitä, minä tätä. Teidät pitäisi kärrätä johonkin pimeään huoneeseen ja jättää sinne. Ettehän te jätä kadullakaan auttamatta kaatunutta, miten itkevä lapsi on erilainen? Eiku ainii, tehän ette auta edes sitä kaatunutta koska jokainen huolehtikoon omistaan. Itsekkäät, katkerat ja kaltoinkohdellut ihmiset täällä kirjoittelevat aivan hulluja.

Lähettäjä: Hyppyri 
Päivämäärä:   2.6.15 00:21:00

sennu: Tää on just Suomessa ongelmana kun ei uskalleta puuttua asioihin vaikka huomataankin jotain kyseenalaista. Liian monta tällaista tapausta nähnyt :( Ja lapsilla ollu ties millaisia kohtaloita loppujenlopuksi.

T: Päihdetyöntekijä

Lähettäjä: Hyppyri 
Päivämäärä:   2.6.15 00:25:57

Ja aloittajalle; todellakin sanoisin isukille että unohdit sitten lapsesi tänne ilman hoitajaa. Ja tiukasti sanoisinkin.

Lähettäjä: ei tod lapsia 
Päivämäärä:   2.6.15 00:46:32

Lähettäjä: sisilisko
Päivämäärä: 1.6.15 12:18:37

---

Ensiapukoulutuksiin siis lisäys: lapsen rauhoittelu ja hoitaminen. Ou f**k!!!

Mutta ihan VAKAVASTI puhuttuna, mitä nyt sitten rattaissa itkevälle lapselle kuuluu/saa tehdä? Heilutella vaunuja kuten leffoissa tehdään? Pitääkö sille pikkupygmille ruveta sössöttämään jotain vai mitä?

T: EI lapsia mulla eikä tulekaan, mutta mitä jos kohtaan saman tilanteen :O

LähettäjäNelli 
Päivämäärä:   2.6.15 01:00:26

Eiköhän tässä tilanteessa myös se lapsen isä kuulunut näihin minäminä-ihmisiin eikä suinkaan vain aloittaja... Millainen ihminen jättää lapsensa mitään sanomatta työpaikalle ja poistuu paikalta lähikauppaan?

Päivämäärä:   2.6.15 01:14:59

Minä olisin antanut lapsen huutaa ja laittanut vaikka kuulokkeet päähän. Vähemmän vahinkoa on siitä, että lapsi kerran jää yksin, kuin siitä, että isä oppii hylkäämään lapsensa. Jos isä olisi jälkikäteen jotakin mutissut, olisin sanonut, että "Ai jaa, en kuullut, että pyysit minua vahtimaan lasta".

Lähettäjä: Äipylä 
Päivämäärä:   2.6.15 01:20:29

Mikä on nykypäivän nuorissa naisissa mennyt vikaan, että niinkin luonnollinen asia kuin LAPSI aiheuttaa kauhua, ällötystä ja pelkoa?

Päivämäärä:   2.6.15 01:22:47

Ei minusta tässä ole kyse siitä, että lapsi ällöttää, vaan isän asenteessa. Minä telmin ihan ammatikseni päivät pitkät alle kouluikäisten kanssa, mutta aloittajana olisin työntänyt vaunut muualle. Aloittaja ei ole töissä päiväkodissa, eikä lapsen isä edes pyytänyt häntä huolehtimaan lapsesta.

Päivämäärä:   2.6.15 02:32:59

Lapsiparat

Lähettäjä: fine 
Päivämäärä:   2.6.15 02:34:09

eikö kukaan kritisoi enempää isän osuutta??
oliko tuo työvuorossa ja ottanut perillisensä tutustumaan isukin töihin?
taikka sitten vapaapäivänään tullut ohimenennen tervehtimään.
oli miten oli , siltikin isän käyttäytyminen vastuutonta. jos ei kerran edes kysynyt mitään että kävisikö päinsä jättää lapsi vaunuissa nukkumaan kun mennään pomon kanssa lounaalle.
ja varsinainen pomo se taitaa olla sielläkin jos ei tuon enempää huomioinut asiaa.

Päivämäärä:   2.6.15 03:15:36

Varmasti jos tilanne olisi niin, että äiti olisi jättänyt lapsensa miespuolisen työkaverin huoneeseen, äiti olisi haukuttu lyttyyn. Nyt kun lapsen hylkääjä on isä ja työkaveri nainen, puolustellaan isää ja haukutaan aloittaja tunteettomaksi p*skaksi.

Lähettäjä: Tuikku 
Päivämäärä:   2.6.15 06:31:26

Ai että olisi ärsyttänyt. Olen päiväkodissa töissä ja "lapsirakas" ammattini puolesta, mutta taivas miten mua ärsyttää, jos joku laittaisi lapsensa mun vastuulle kysymättä. Isä on todella typerä. Olisin joo lohduttanut lasta, mutta isälle olisin kyllä antanut palautetta heitteellejätöstä.

Lähettäjä: ss 
Päivämäärä:   2.6.15 06:44:15

Lähettäjä: **

Päivämäärä: 1.6.15 12:54:48

olisin varmaan lykännyt kärryt huoneesta ulos ja laittanut oman oveni kiinni

Ei se vieras lapsi ole mikään päivän piristys. Ei minun tarvi kokea empatiaa jonkun idiootin lasta kohtaan jolla ei selvästikään ole paskavaippaa suurempaa hätää.

Itse nostaisin asiasta älämölön ja tekisin lastensuojeluilmoituksen lisäksi valituksen pomolle ukon käytöksestä ja toki kirjoittaisin tulikivenkatkuisen kirjeen myös ukolle itselleen. Me eletään jo vuotta 2015 enkä halua idioottien olettavan että sukupuoleni takia pidän lapsista tai olen valmis niitä hoitamaan.
Painukaa äitylit vttuun minä pidän oikeuksistani huolen, ehkä juuri siksi minä olenkin päässyt elämässä pitkälle kun te olette pyötäytelleet trini-iässä mukuloita.

Lähettäjä: wink 
Päivämäärä:   2.6.15 07:14:36

Olisi mielenkiintoista lukea vastauksia aloitukseen, jossa nainen olisi tuonut vauvan työpaikalleen, jättänyt vauvan mitään sanomatta miespuolisen sihteerin huoneeseen ja häipynyt lounaalle.

Lähettäjä: a 
Päivämäärä:   2.6.15 07:28:26

Wink, nyt provoa näpräämään?

Päivämäärä:   2.6.15 17:28:05

Lykkäisin kakaran pomon huoneeseen ja jättäisin sinne huutamaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.6.15 17:30:17

Mikä v*tun päivänpiristys se on, jos jonkun sinappikone jätetään paskomaan ja huutamaan sun työhuoneeseen?

Olisin HETI mennyt perästä ja sanonut "sulla hei unohtu tää sun vauva tonne" ja häippässyt.

Lähettäjä: hevostenhoitaja 
Päivämäärä:   2.6.15 17:31:52

Eipä ole koskaan tullut mieleen jättää hyssyttelmättä jos jonkun vauva itkee tallissa. Samoin mieskin tekee.

Että ei riipu sukupuolesta vaan äo:sta

Lähettäjä: :A 
Päivämäärä:   2.6.15 17:37:08

Itse en ole mitenkään lapsirakas, varsinkaan muiden lapsia kohtaan. Siltikin jos olisin kuullut lapsen itkua niin olisin mennyt rauhoittelemaan sitä lasta. Ihan vain keinuttelemalla rattaita ja puhumalla pehmeästi. Olisin tehnyt saman, jos huomaan jonkun toisenkin itkevän äänekkäästi, olisin mennyt rauhoittelemaan ja kysymään mikä on... Ei siihen lapseen välttämättä tarvitse koskea, aika usein ihmisille riittää, että joku on siinä lähellä rauhoittelemassa. Tarvitse noin uusavuttomaksi ja törkeäksi heittäytyä.

Nopeammin olisin saanut töitä jatkettua kun olisin lapsen saanut hiljaiseksi.

Omia lapsia ei ole ja saattaa hyvässä lykyssä 10 vuoden päästä vasta tullakin..

Päivämäärä:   2.6.15 18:47:37

Ei se lapsi nyt vaunun heiluttelusta tai sössöttämisestä nyt ainakaan rikki mene! Kokeilitko edes vai istuitko kuin tatti paskassa nenä kiinni ht.netissä?

Lähettäjä: ölkj 
Päivämäärä:   2.6.15 18:58:03

No en miekään välitä kakaroita hoitaa. En ymmärrä miksi niitä pitää tehdä ja tunkea muiden riesaksi? Voitko katso hetken pippiliisaa (eli 2h) kun tehdään tässä muuta... en voi.

Oisin itse käyny varmasti rääkäsemässä että joku hoitaan kakaraa.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   2.6.15 19:05:46

Jos ja kun se ei kuulu työnkuvaan niin ei. Itselle kävi töissä aikoinaan vähän sama tilanne, potilastyössä. Kollega lupasi potilaalle, että jos ei saa hoitajaa lapselle niin voi tuoda sen mukanaan. Annoin tästä palautetta kollegalle, koska ei voi mennä lupaamaan muiden puolesta. Mun työnkuvaan ei kuulu lapsenvahdin hommat. Se, pidänkö lapsista ja olenko nainen vai en, ei liity siihen mitenkään.

Lähettäjä: **** 
Päivämäärä:   2.6.15 19:57:43

Aivan sama onko isä tehnyt oikein vai ei, totta HELVETISSÄ sitä lasta hyssytellään tuommoisessa tilanteessa. Millainen elämästä ja ihmisistä vieraantunut tapaus täytyy olla, että jättää aivan legitiimiä hätäänsä itkevän, viattoman ja suojattoman vauvan, huomiotta?

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   2.6.15 20:14:57

Sittenhän sillä mukulalla vasta hätä onkin kun outo naama ilmestyy tympääntyneenä lallattamaan siihen =D

Lähettäjä: Hepo 
Päivämäärä:   2.6.15 20:20:36

"Aivan sama onko isä tehnyt oikein vai ei, totta HELVETISSÄ sitä lasta hyssytellään tuommoisessa tilanteessa. Millainen elämästä ja ihmisistä vieraantunut tapaus täytyy olla, että jättää aivan legitiimiä hätäänsä itkevän, viattoman ja suojattoman vauvan, huomiotta?"

Legitiimi :D :D

Lähettäjä: Tintti 
Päivämäärä:   2.6.15 20:30:09

Lastensuojeluilmoitus kun on 6 minuuttia pois????

Lähettäjä: veronmaksaja 
Päivämäärä:   2.6.15 20:36:16

Todennäkösesti provo. Itsekään en kuitenkaan olis alkanu pentua paasaamaan, PERIAATEKYSYMYKSESTÄ. Olisin heivannut sen jonkun äitylin harteille, niitä ne sinappikoneet kiinostaa.

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   2.6.15 22:01:28

Täällä on käsittämättömän häijyä ja tunteetonta sakkia. Ihmisiä joilta puuttuu empatia kokonaan, Romaniasta pelastetulle käytöshäiriöiselle pikku fifille ja mammankultamussupollelle ostetaan kaikki mahdollinen ja paapotaan pilalle, rinnastetaan ihmisiin (paitsi ihmislapsiin jotka ovat ällöttäviä ) mutta samalla kehitysmaiden lasten ja vanhainkodissa makaavan oman mummon hätä jätetään kokonaan huomioimatta. Ja itkevä vauva on pahinta mitä omalle kohdalle voi sattua.

Hävetkää. Surullista, sairasta lapsivihaa. Jos lapsen "rääkyminen" on pahinta mitä omalle kohdalle voi sattua, niin kyllä teillä menee jo liian hyvin. Vaikka uskonnollinen en olekaan, niin silti yritän elää sen mukaan että "tehkää toisille se mitä toivoisitte toisten tekevän itsellenne."

Päivämäärä:   2.6.15 22:03:00

Nimimerkki ö ei sitten yhtään enempään saanut ammuttua yli?

Lähettäjä: kaass 
Päivämäärä:   2.6.15 22:16:39

Lähettäjä: ö

Päivämäärä: 2.6.15 22:01:28

Täällä on käsittämättömän häijyä ja tunteetonta sakkia. Ihmisiä joilta puuttuu empatia kokonaan, Romaniasta pelastetulle käytöshäiriöiselle pikku fifille ja mammankultamussupollelle ostetaan kaikki mahdollinen ja paapotaan pilalle, rinnastetaan ihmisiin (paitsi ihmislapsiin jotka ovat ällöttäviä ) mutta samalla kehitysmaiden lasten ja vanhainkodissa makaavan oman mummon hätä jätetään kokonaan huomioimatta. Ja itkevä vauva on pahinta mitä omalle kohdalle voi sattua.

Hävetkää. Surullista, sairasta lapsivihaa. Jos lapsen "rääkyminen" on pahinta mitä omalle kohdalle voi sattua, niin kyllä teillä menee jo liian hyvin. Vaikka uskonnollinen en olekaan, niin silti yritän elää sen mukaan että "tehkää toisille se mitä toivoisitte toisten tekevän itsellenne."

^no ihan nakkaisin sen koiran ja hevosenkin ulos toimistostani jos joku sellaisen sinne toisi. Työt on tehtävä eikä työnkuvaani kuulu muiden jälkeläisten/eläinten vahtiminen. En minä ole ilmainen lapsenvahti jollekkin ukolle joka käyttää aikansa juoruiluun.

Toki voisin vahtia lasta jos hädässä KYSYTÄÄN APUA. Esim vaimo sairaalassa ja mies lapsen kanssa töissä niin toki voin leikkiä åityliä sen ajan että työkaveri saa asian hoidettua. Kysymättä en auta ihan periaatteesta vaikka kyseessä olisikin itkevä sinappikone tai koira.

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   2.6.15 22:20:53

Mutta oletkos lukenut muut kommentit? Enpä nyt tässä syyllistä pelkästään aloittajaa vaan yleensäkin tätä sakkia täällä. Ja tuo "kysymättä rn auta"... hohhoh. Varmaan jättäisit loukkaantuneenkin maahan jos tämä ei kysy apua...

Päivämäärä:   2.6.15 22:25:38

"Ja tuo "kysymättä rn auta"... hohhoh. Varmaan jättäisit loukkaantuneenkin maahan jos tämä ei kysy apua..."

Suurentele nyt vielä vähän.

Päivämäärä:   2.6.15 22:28:11

Ööööö ö?

Kerro yksikin pätevä syy miksi minun tai muiden pitäisi hoitaa jotain lasta? Se kuuluu ihan niille vanhemmille. En velvoita ketään hoitamaan omaa elukkaani saati jättäisi sitä mihin sattuu ja odota että joku sen hoitaa.

Miten yleensä ottaen mummot ja nälkää näkevät lapset tähän edes liittyy saati koirat?????

Lähettäjä: just 
Päivämäärä:   2.6.15 23:14:56

se yksi syy on INHIMILLISYYS.
sitä ei valitettavasti sulla taida olla. ehkä olet itsekin hylätty lapsena ja kasvanut sen vuoksi noin empatiakyvyttömäksi ja itsekkääksi.

ei ehkä iskältä kauhean fiksusti tehty mutta oliko se VAUVAN vika?

Lähettäjä: höh 
Päivämäärä:   2.6.15 23:24:58

No jospa aloittaja saisi suunsa auki asiasta. Tuskin se työkaveri HT-nettiä lukee.

Jos lukee niin sitten varmaan tulikin jo selväksi ettei aloittajalle kannata lasta jättää, eikä missään muussakaan asiassa vaivata.

Olisi parasta jos saisit toimistosi oven lukkoon työpäivän ajaksi eikä kukaan sinne pääsisi häiritsemään. Joku luukku voisi olla mistä voisi asioita hoitaa. :D

Ei tuo tietysti ollut reilua käytöstä siltä mieheltä vaan ärsyttävää, mutta oma reaktiosi oli vielä ärsyttävämpi (kostit lapselle isänsä tyhmyyden ja annoit turhaa huutaa, kun pienellä hyssyttelyllä lapsi olisi rauhoittunut).

Ei tarvitse olla ihmisrakas että voi käyttäytyä fiksusti, eikä eläinrakas vaikka auttaisikin pulaan joutunutta eläintä. Voi olla vähän INHIMILLINEN, opetella vaikka...

Päivämäärä:   3.6.15 07:50:41

Miten se lapsi siitä rauhoittuu? Mitä mie oon nähny niin tahti vaan kiihtyy kun tulee uusi naama eteen.

Päivämäärä:   3.6.15 07:52:35

"kun pienellä hyssyttelyllä lapsi olisi rauhoittunut"

Oletpa melkoinen ennustaja.

Lähettäjä: pppp 
Päivämäärä:   3.6.15 10:05:16

Voi hellanlettas sentään teidän kanssa. Minä, minä, minä.... Jo on ongelmat aloittajalla ja jollain kommentoijilla. Vähintään terpiaa varmaan nyt tarvitaan kun kerran noin rakka kokemus on ollut työpäivän aikana ja vielä kuvitelkaa 2015 luvulla, tasa-arvo ja kaikkee. Siis ehdottomasti lastensuojelu ja poliisi paikalle, olisit soittanut häkeen voi olla, että palomiehiäkin olisi tarvittu. Ja kuvitella vielä että häiritsi SINUN työpäivääsi etkä ehdi tekemään töitäsi vaan joudut ihan turhaan roikkumaan hevostalli.netissä.

Lähettäjä: timni 
Päivämäärä:   3.6.15 10:19:35

Mä oisin varmaan hyssytellyt lapsen hiljaiseksi ja vienyt se sitten jonnekin muualle :D Siinäpähän ettii ja miettii...

Lähettäjäviu, Joanna Oja 
Päivämäärä:   3.6.15 18:27:08

Itse olisin kyllä yrittänyt hiljentää lasta jotenkin, eihän se urpo isä ole sen syytä ja varmasti joutuu siitä toistekin kärsimään.

Isälle toteaisin sitten sen palatessa, että sen pentu huusi suoraa huutoa viisi minuuttia sen isän poistumisesta ja lopetti ehkä pari minuuttia ennen kuin isä tuli, joten voisi olla syytä tarkistaa, että lapsi on varmasti terve ja että nyt pitää pomollekin sanoa, että meni tämmöinen hetki työaikaa hukkaan tyypin takia. Vielä ehkä sanoisin, etten lapsista niin paljoa tajua ja olin jo aikeissa ambulanssia soittaa.

Pomolle sitten toteaisin tiukasti, että isä on haaskannut työaikaani ja odotan silti saavan ajalta palkan.

Päivämäärä:   3.6.15 19:04:55

Itse ollut vastaavanlaisessa tilanteessa. Lapsi alkoi huutaa, joten työnsin vaunut pois huoneestani ja laitoin oven kiinni. Ovessa ja seinissä äänieristys joten pihaustakaan ei kuulunut oven sulkemisen jälkeen. Parin tunnin päästä paikalle ilmestyi vihainen äityli joka alkoi saarnata MINULLE lapsen heitteillejätöstä. Kun kerroin hänelle selkeästi artikuloiden, että hänhän se tässä lapsensa hylkäsi lupaa kysymättä minun työhuoneeseeni, mutisi keskenään jotain ja lähti rääkyvä muksu vaunuissa pomppien menemään :D

Se vaan on niin, että vastuu lapsesta ja sen hoidosta on vanhemmilla, ei muilla.

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   3.6.15 20:36:13

Aamen! Mun koirat on hiljaa, mun hevoset on hiljaa enkä mä sysää niitä kenenkään toimistoon edes minuutiksi. Huutava lapsi on sellainen antikristus ettei toista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.