Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lopetetaan tupakointi nyt

Lähettäjä: qq 
Päivämäärä:   12.11.14 15:37:39

Lähteekö kukaan mukaan? Itse olen polttanut 20 vuotta reilu askin päivässä. Fyysinen- ja henkinen kunto mennyt tosi huonoksi. En tiedä johtuuko vain ja ainoastaan tupakasta, mut se loppu nyt.

Äsken kävin just tupakalla ja tuli ihan älyttömän kuvottava ja heikko olo.

Re: Lopetetaan tupakointi nyt

Lähettäjä: Hippu 
Päivämäärä:   12.11.14 15:39:51

Mä ja mieheni lopetettiin puolivuotta sitten. Mä tosin poltin vain vajaa vuoden, mies 20 vuotta. Tahdon voimalla ei selviä mihinkään. Syötiin Champix kuuri, vaikka oli kallis, niin maksoi itsensä nopeasti takaisin kun ei tule käytettyä 10e päivässä röökiin..

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   12.11.14 15:39:53

En lähe, muuta ku nytten tupakille...

Lähettäjä: Santeri 
Päivämäärä:   12.11.14 15:45:21

Suosittelen lopettamaan.

aloita tutustumalla "irti tupakista" sivustoihin.

Tsempparina toimii mainiosti myös selvittää, mitä hyötyjä on kuin lopetat; ensimmäinen hyöty alkaa 20 min päästä viimeisestä tupakista; RR-tasoittuu, mitä tapahtuukaan 2 viikon kuluttua jne.

Kuntoile lähimmälle terveryskeskuksellesi ja hae sieltä esitteitä.

Osaatko käyttää nikotiinikorvausvalmisteita oikein? esim. purkkia ei kuulu jauhaa kuten jenkkiä, vaan puraista pari kertaa, tämän jälkeen sijoittaa lähelle ikeniä josta nikotiini imeytyy parin sekunnin päästä aivoihin.

Tee aluksi nopea fagerströmin testi, jolla selvität nikotiiniriippuvaisuutesi. Siitä on hyvä jatkaa.

Päivämäärä:   12.11.14 16:05:52

Lopetin eilen, sitä ennen olin ilman vuoden ja nyt polttelin satunaisesti vuoden. Pahaa se on ja tulee huono olo, saa ähä miten pystyn, nikotiiniriippuvainen en ole, se on todistettu lääkärin toimesta, mulla se on vaan tapa, on mukavaa pössytellä seuroissa.

Päivämäärä:   12.11.14 16:06:47

Olipa hassusti muotoiltu tuo lauseeni, mutta ymmärsitte varmaan ;)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.11.14 16:09:01

Voi helevetin Columbus minkä teki. Haki inkkareilta kessunsiemeniä.

Lähettäjä: irti 
Päivämäärä:   12.11.14 16:35:21

Poltin melkein 30 vuotta, lukuisia lopettamisyrityksiä myös, niin karseat viekut että aina annoin periksi ja jatkoin polttamista.
Sitten kerran tuli mittari täys, kertakaikkiaan kyllästyin hirveään aamuyskään ja ulkona sateessa tai pakkasessa värjöttämisestä. Sekä huonoon kuntoon, elottomaan ihoon ja jatkuviin ientulehduksiin. Mutta varsinkin siihen aamuyskään.

Ostin mainoksen "uhrina" Tropicalin hedelmäpurkkaa, opettelin syömään sitä oikein (huom, se on tärkeää, ei todellakaan syödä kuten tavallista purkkaa) - ja kahdessa viikossa oli homma selvä että pystyin luopumaan myös purkasta.

Ja mulle yksi isoimmista jutuista onnistumisessa oli se, että annoin itselleni luvan polttaa ihan mlloin vain, tupakka-aski ja sytkäri valmiina eteisen pöydän päällä (ovat muuten tallella edelleen,mutta laatikossa :)).... ainoa ehto tupakan polttamiselle oli, että kysyin itseltäni haluanko todellakin jatkaa polttamista. Yhtä kertaa lukuunottamatta en halunnut. Ja se yksi kerta riitti, tuli paha olo ja yskin kuin ensikertalainen.

Nyt oon ollut kolme vuotta polttamatta, edelleen joskus tulee mieleen ja välillä tekiskin mieli ottaa kunnon pers'savut - mutta halu menee nopeasti ohi.
En aloittais enää uudelleen, niin iso juttu tää oli.

Onnistut kyllä, se on korvien välistä pitkälti kiinni. Kun päätös on valmis ja perustuu nimenomaan sinuun itseesi (et siis lopeta kenenkään toisen takia), niin sopivin apukeinoin onnistut kyllä.
Tsemppiä :)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.11.14 16:38:35

Yksi sana: Sähkötupakka.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   12.11.14 16:43:37

Sähkötupakka kuljettaa nikotiinin ja muut myrkyt vesihöyrynä pitemmälle keuhkoihin, aina keuhkorakkuloihin asti! Sähkötupakkaa ei muutenkaan ole tutkittu, joten mitä syöpää se tuleekaan aiheuttaan- terveystuote ei sekään ole! Kannattaa perehtyä sähkötupakkaan terveyskirjaston sivuilta eikä pelkästään kys. Tuotteen valmistajan sivuilta!

Lähettäjä: Norppa 
Päivämäärä:   12.11.14 17:18:56

"Sähkötupakka kuljettaa nikotiinin ja muut myrkyt vesihöyrynä pitemmälle keuhkoihin, aina keuhkorakkuloihin asti! Sähkötupakkaa ei muutenkaan ole tutkittu, joten mitä syöpää se tuleekaan aiheuttaan- terveystuote ei sekään ole! Kannattaa perehtyä sähkötupakkaan terveyskirjaston sivuilta eikä pelkästään kys. Tuotteen valmistajan sivuilta!"

Kuules vatipää, sähkötupakkaa on maailmalla tutkittu jo vaikka kuinka, voin illemmalla kun ehdin etsiä tutkimuksia mutta ne ovat kyllä lontooksi. Eli se on 3 vuotta vanha laulu mitä Suomessa lauletaan ettei ole tutkittu.

Nikotiini itsessään ei ole sen kummempi myrkky kuin kofeiini, addiktoi kyllä hieman voimakkaammin mutta tupakassa addiktion yhtenä osana on tupakan lehden luonnostaan sisältämät mao-estäjät jotka vapautuvat palamisreaktiossa.

Nikotiini siis ei ole syöpävaarallinen aine, vaan se syöpä aiheutuu palamisreaktiossa syntyvistä myrkyistä.

Toki sähkötupakka sen verran uusi juttu että ihan kaikkea ei voida tietää, mutta samoin on kännykätkin valtava ihmiskoe ja sitä kukaan kiellä. Ei kiellä myöskään kukaan lääkäri sitä etteikö sähkötupakka olisi sata kertaa parempi vaihtoehto kuin tupakka vaikkeivat uskallakkaan sanoa että täysin haitaton. Todennäköistä kuitenkin on että se on täysin haitaton. Se ainakin on varma että henkensä säilyttää.

Re: Lopetetaan tupakointi n

Päivämäärä:   12.11.14 17:56:15

Ei tää nyt ihan putkeen mennyt, seison ulkona tupakalla. Sähkötupakat ja purkat kokeiltu. Päässä ajatus että jos sitten aamulla uus yritys. Ei se kuitenkaan ihan niin onnistu. Miten tää voi olla näin vaikeeta? Ei oo tarpeeks halua lopettaa? Voiko tän enempää olla??

Lähettäjä: Norppa 
Päivämäärä:   12.11.14 17:59:11

qq, et kai vaan kokeillut jotain ruokakaupasta saatavaa nikotiinitonta noitapillisettiä? Niillä ei kyllä tee mitään. Ei tee kyllä Paul Saar tikuillakaan. Esim. Puffilta saa aloituspaketteja. Finnvape nimisestä verkkokaupasta taas saa nikotiininesteet tilattua postilaatikkoon. 18mg vastaa punaista, 12mg sinistä röökiä.

Päivämäärä:   12.11.14 18:12:24

Norppa, juurikin puffilta ostanut..

Lähettäjä: hör 
Päivämäärä:   12.11.14 18:25:12

Sähkötupakassa se ongelma että miten löytää ne mieluisat e-nesteet. Yleensä se taitaa johtua siitä että e-kessulla ei onnistu lopettaminen jos ei löydy hyviä makuja heti. Vaatii ehkä vähän vaivaa ja rahaa että ne oikeet löytyy mutta lopulta hyvin halpa vaihtoehto. Ellei täysin premium nesteistä villiinny :D

Lähettäjä: Yritys 
Päivämäärä:   12.11.14 18:31:12

Eilen poltin aamulla normaalisti aamutupakan ja sen jälkeen tuli yhtäkkiä tunne, että haluan lopettaa. Olen polttanut yhdeksän vuotta (aikuisena aloittanut), enkä ole tupakoinnin aloittamisen jälkeen ollut päivääkään polttamatta. Eilen päivällä söin normaaleita kurkkupastilleja ja illalla hain kaupasta nikotiinipurkkaa. Tänään hain apteekista inhalaattorin. Lisäksi olen tutustunut erilaisiin lopettamissivustoihin netissä. Tupakka pyörii koko ajan mielessä, mutta olo on muuten "normaali". Niissä tilanteissa missä normaalisti poltan, otan nyt purkan tai vedän inhalaattorista "sauhut". Olen itsekin hieman yllättynyt kuinka vähän olen kaivannut noita tuotteita vieroitusoireisiin (poltin noin askin, nyt olen syönyt 6 purkkaa ja alle yhden kapselin inhalaattorissa, vähemmälläkin olisin pärjännyt, mutta olen ottanut varmuudeksi). Toki lopettaminen minulla on ihan alkutekijöissä, mutta yritys on kova. Toivon, että oma halu ja läheisten tuki saa minut pysymään päätöksessä.

Lähettäjä: Jänskä 
Päivämäärä:   12.11.14 18:50:17

Mä oon kans ekaa päivää polttamatta, ja just nyt tekee röökiä niin paljon mieli että se on jo naurettavaa. Vaikka kuinka on nikotiinipurkka suussa. Okei, kerran hairahdin tallilla mutta työpäivä meni yllättävän helposti. Nyt on mennyt 5 purkkaa. Pitäiskö mennä enemmän vai vähemmän?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.11.14 18:55:48

Mullakin kolmas tupakoimaton päivä menossa. Sisko vielä tuli kylään ja sauhuttelee tossa ikkunan takana oikeen tyytyväisen näköisenä vaikka tietää mun lopettamisyrityksestä, että juu ei ainakaan helpota.. :D jotenkin jos oon paljon sisällä niin ei tee niin hirveästi mieli mutta heti kun ulos astuu niin tulee sellanen pakko saada tupakkaa tunne.. Varsinkin jos on kävelemässä kauppaan/oottaa bussia tms on tottunut että tollasissa tilanteissa yleensä on polttanut sen tupakan.. voi luoja että tekee mieli!! Yritän narskutella porkkanaa tässä niin olisi edes jotain kädestä suuhun -tekemistä ilman sitä röökiä :D

Lähettäjä: Jäkäti jäk 
Päivämäärä:   12.11.14 18:58:20

Täälläkin eka päivä menossa ja päässä on kunnon katutappelu päällä notta pystynkö vai en...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.11.14 19:01:26

Ja mulla vielä edellisestä askista kolme tupakkaa jäljellä ja katse harhailee laukkuun, missä ne tupakat on.. en ois voinut kuvitellakaan tän olevan näin vaikeeta. Aina ajattelin että "helposti voin lopettaa mutta en halua" mutta enpä sanoisi tätä enää kovin helpoksi. Vielä kun toi sisko kohta tosta lähtee niin oon sen jälkeen koko illan ja yön yksinäni niin ei tuu olemaan helppoa. En tiiä mitään parempaa kun yöllä mennä tupakalle ja ajatella syvällisiä :(

Päivämäärä:   12.11.14 21:01:20

Kuule vatipää norppa. Työskentelen sairaalassa keuhko-osastolla, ja vesihöyry kuljettaa nämä myrkyt aina alveolin sisään asti. Tiedätkö mitä tapahtuu kun keuhkorakkulasi lakkaa toimimasta? Työskentelen myös korva-ja suu kirurgian puolella jossa hoidamme myös kurkunpää syövät, joten väitän että tiedän asiasta hiukka enemmän kuin sinä. Toki norppaseni eihän se ole helppoa lukea faktaa siitä sinun ah niin rakastamastasi nikotiini-höyryttimestäsi. Addikti ei koskaan tahdo päästä eroon eikä nää mitään vikaa pahimmassa vihollisessaan. Vähän sama kuin kieltäisi lihavalta suklaan.
Ymmärrät varmaan kuinka nikotiini vaikuttaa kehoosi ja mitkä sen seuraukset on?
Osastolla tavataan, kun killut c-pap laitteessasi pelkällä ilmalla, koska happea annettaessasi saatat saada hiilidioksidi retention. Paljonko on sinun happisaturaatiosi nyt?

Päivämäärä:   12.11.14 21:04:18

Lisään vielä, ettäbon todella typerää mainostaa näitä sähkötupakeita niille, jotka yrittävät päästä eroon tupakasta. Sähkötupakka nikotiininsa ansiosta koukuttaa yhtä pahasti kuin tupakka.
Ei siinä nestepullon kyljessä turhaa ole myrkystä kertovat merkit.

Päivämäärä:   12.11.14 21:06:33

Lisättäkööt vielä, että kellään ei todellakaan ole pitkäaikas käytön tutkittua tietoa sähkötupakasta nykyisillä valmistajilla, koska kys. Tuotetta ei ole ollut olemassakaan vielä 20vuotta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.11.14 21:16:16

Sähkötupakan avulla nikotiinimäärän saa pienennettyä helposti. Useimmat pidempään höyrytelleet ovat siirtyneet 18-24mg:stä 0-6mg. Sähkötupakka ei puuduta samalla tavalla kuin tupakka, vaan alkaa tuntua äkkiä liian vahvalta, jolloin nikotiinia tulee luonnostaan vähennettyä.

Samat aineet ne kuitenkin ovat esim. Nicoretten inhalaattoreissakin, eikä kukaan lääkäri niitä vertaa "kolmannesta kerroksesta hyppäämiseen"

Lähettäjä: Nessu 
Päivämäärä:   13.11.14 10:50:21

Ihan kauhean vaikea päästä noista tavoista eroon. Aamulla meni rutiinit ihan sekaisin kun ei tullut sitä aamukahvi+tupakka kombinaatiota, näin ollen harhailin ympäri kämppää kuin puolukka perunapellossa...
1,5 päivää polttamatta ja rakas mieheni ei ole huomannut vielä mitään. :D

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   13.11.14 12:32:26

Sellainen pikku vinkki. Ostakaa tai lainatkaa sellainen kirja kun "Stumppaa tähän!" Allen Carr. Oikeasti motivoiva kirja :)

LähettäjäEerik 
Päivämäärä:   13.11.14 14:20:52

Ihme tuubaa terveysalan henkilöltä, ensin väitetään ettei ole tutkittu mutta jo seuraavassa postauksessa uhotaan myrkyistä vaikka ei ole tutkittu, luulisi terveysalan henkilön pikkasen harkitsevan mitä kirjottelee, usko ja luottamus mulla on ainakin mennyt terveydenalan luotettavuuteen, aito huoli kansalaisten terveydestä ei ole se ensimmäinen asia vaan raha ja lääkefirmojen bisnes.
Vaivaituisko tämä keuhko-osastolla työskentelevä henkilö yksilöimään ne myrkyt joita väität sähkötupakan vesihöyryn kuljettavan keuhkoihin, vai onko sulla aidosti luotettavaa puolueetonta tietoa, mitkään thl:n tuubat ei käy!

Sähkötupakalla itse lopetin 30 vuoden tupakoinnin, helppoa kuin mikä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.11.14 14:23:46

Onko --- tosiaan sitä mieltä että sähkötupakointi on yhtä vaarallista kuin röökaaminen? :D

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   13.11.14 17:23:19

Lisäsin nikiin yhden tähden, kun oli jo ** siellä ennen minua. Siis hän joka meni röökille.
Hyvin on menyt, en ole polttanut, vaikka mielikin teki, kun oli kiva juttutuokio tuossa aamupäivällä, mutta pysyin kovana XD

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   13.11.14 19:44:00

"Lisättäkööt vielä, että kellään ei todellakaan ole pitkäaikas käytön tutkittua tietoa sähkötupakasta nykyisillä valmistajilla, koska kys. Tuotetta ei ole ollut olemassakaan vielä 20vuotta."

Ei ole käytännössä matkapuhelimetkaan :D

Lähettäjä: Nessu 
Päivämäärä:   17.11.14 10:35:13

Mä haistan nykyään kauheesti asioita. Tekis mieli vetää muutama tupakka ihan siitä hyvästä että pääsen haistelemasta ihmisiä. Töissäkin jotkut tyypit haisee ihan rehellisesti paskalle, loput hielle. Kuolen.
Muutama haisee röökille, sekään ei oo niin paha kuin tuo hiki-paska-kusi-kombinaatio. Miten te pystytte elämään noiden hajujen kanssa??

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.