Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  En saanut työtä

Lähettäjä: kelvoton 
Päivämäärä:   4.3.14 22:20:39

Pari siideriä kiskasin tuossa kotimatkalla. En saanut työpaikkaa, jonne havittelin. Mielestäni haastattelu meni hyvin. Mikä siinä valitussa oli sellaista, että oli mua parempi? Vähän sapettaa. Ei muuta. Onko muilla sellasta tunnetta, ettei kelpaa?

Re: En saanut työtä

Lähettäjä: lähetä 
Päivämäärä:   4.3.14 22:21:57

Välillä. Saat myöhemmin vielä paremman. Tää oli tarkotettu noin. :) Tsemppii.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.3.14 22:22:17

Tuttu tunne, minua ei olla edes kutsuttu työhaastatteluun. Eikä työt mihin olen hakenut ole olleet edes mitenkään vaativia ja ammattitaitoa minulta kyllä löytyy todella paljon. Enemmänkin mitä ko. töihin edes vaaditaan.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   4.3.14 22:23:26

Pääsit sentään haastatteluun, sellaista ihmettä ei vielä ole mulle tapahtunut.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.3.14 22:25:01

Soita ja kysy niin ei jää vaivaamaan!

Päivämäärä:   4.3.14 22:26:36

Haastatteluihin valittiin alle 10 henkilöä. Paremmasta en uskalla tietää, kun tää oli se mun unelma työ ja palkkakihin kohdillaan 2500e eli hyvin mun koulutukselle. Mut haluaisin tietää, mitä valitussa oli sellaista etten mä kelvannut. Haastattelussa sain mielikuvan, että minusta oltais kiinostuttu.

Päivämäärä:   4.3.14 22:27:28

Laitan sähköpostia ja kysyn suoraan syytä dumppaamiselle.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   4.3.14 22:33:14

Mikä tahansa syy valintaan olisi, niin uskoisin työnantajan valinneeen sen parhaan eli sopivimman. Ehkä valitulla on skillsejä, joita sinulla ei ole tai hän oli enemmän motivoitunut kyseiseen työhön ym. Syytä tuskin kannattaa alkaa urkkia... tulee tympeä kuva sinusta. Usko pois, se valittu on taatusti jollain tapaa parempi tekemään hakemaasi työtä.

Lähettäjä: sikskumäsanon 
Päivämäärä:   4.3.14 22:35:00

Ota vielä parit ziidukat ja laita sitten sähköpostia.

Lähettäjä: lähetä 
Päivämäärä:   4.3.14 22:36:59

Minä en kyselis. Ei se enää vaikuta.

Päivämäärä:   4.3.14 22:40:27

Saa mua v*tuttaa!1!

Lähettäjä: tähtönen 
Päivämäärä:   4.3.14 22:41:04

Kannattaa miettiä myös siltä kantilta, että voit olla tarpeeksi hyvä, mutta et välttämättä luonteeltasi sopisi työpaikalle/tiimiin.

Moni palkkaa mielummin osaamattomamman, jos se luonne ja innostus on kohdillaan, saa "muokata" mieleisekseen eikä työntekijällä ole vielä mitään paatuneita tapoja tehdä jotain hommaa.

Eli työnhaussa ei aina todellakaan merkkaa se, mitä olet paperilla. Se voi auttaa, mutta se ei ole se koko totuus. Jotkut firmat on luonnostaan rennompia ja silloin sinne haetaan "rennompaa" tyyppiä. Ja jos tulet työhaastatteluun jakkupuvussa ja korkkareissa niin voidaan katsoa hiukan pitkään. Ja jos taas jossain työilmapiiri on hyvinkin virallinen, niin voi olla varma ettei töihin pääse jos tulee reisarit jalassa ja virttynyt villapaita päällä. Ääriesimerkkejä, mut toivon että tajusitte pointin :)

Lähettäjä: viiva 
Päivämäärä:   5.3.14 08:15:14

Tämä ei ole v-tuilua, mutta sanon kun se voi auttaa sua jatkossa.

Tässä ketjussa jo on tullut esille muutama luonteenpiirre, jotka on työnantajalle turn-offeja. Eli katkeruus, kateus, huono epäonnistumisten sieto ja asioiden vetäminen henkilökohtaisuuksiin.

Tosi huono kombo. Ei ole yksi tai kaksi kertaa, kun noilla ominaisuuksilla varustettu henkilö on palkattu ja työilmapiiri on sen jälkeen pilalla, kun työntekijät kyräilee toisiaan, vetää marttyyriroolia ja tappelee että "miks just martta sai pitää esityksen kokouksen alussa???"

Tiedän, varmaan sanot että "mulla on oikeus olla vihainen kun mua ei valittu!" mutta siinä se koko juju onkin. HALUTTU työntekijä sisäistää sen positiivisen ja reippaan asenteen koko elämään. Se jonka ne HALUAA palkata, levittää ympärilleenkin sitä onnistumisen tunnetta.

Sulla on nyt tässä hyvä tilaisuus opetella, miten et ota henkilökohtaisesti pettymystä.

Päivämäärä:   5.3.14 08:37:59

V..tuttaa saa, pettynyt olet varmasti; mutta vaikka hakijoita ei ollut edes kymmentä, niin sinä et ollut ainoa hakija.Sinä et varmasti tiedä noiden muiden hakijoiden koulutustaustaa, työhistoriaa jne. ,joten vaikka itsestäsi tuntui, että työ on juuri Sinun, niin jollain noista muista hakijoista oli joku juttu, mikä teki ko.henkilöstä työnantajan mielestä sopivammaksi ko. työhön.

Sitä"virhettä" älä tee, että kyselet työnantajalta, mitä toisella hakijalla oli, että valittiin työhön sinun sijaan. En tiedä miten isosta työpaikasta on kyse. Mutta jos vaikka myöhemmin ko. paikassa tulisikin hakuun joku vastaava työ, niin sittenhän voit hakea sitä.Jos nyt alat "vänkäämään", niin työnantajalta saattaa lopahtaa viimeinenkin kiinnostus ottaa sinut vaikka myöhemmin sinne töihin.
Elämässä välillä tulee pettymyksiä, ja niiden kanssa on vaan opittava elämään, valitettavasti

Lähettäjä: Gg 
Päivämäärä:   5.3.14 08:41:19

Viiva – sympatia ja toisen ihmisen tunteisiin samaistuminen ovat myös tiimityössä toivottavia ominaisuuksia.
Ymmärrän nykynuorten ja aikuisten turhautumista hyvin. Ensin opiskellaan, tehdään hanttihommia ja kun on aika mennä ”oikeisiin” töihin, niin ei löydy työtä mistään.
Aloittajalle voimia! Nyt ovat vaikeat ajat. Et ole yksin tuon asian kanssa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.3.14 08:42:29

No miks työnantajan mielenkiinto lopahtaisi yhdestä kyselemisestä, niin huhu. Jos hakija vaan haluaa tietää miten meni.

Lähettäjä: w 
Päivämäärä:   5.3.14 08:44:46

Et ole aloittaja tosiaan yksin. Itselle kävi vasta samoin, alle 10 pyydettiin haastatteluun joka meni mielestäni hyvin. Enkä saanut paikkaa. Kyllä harmittaa.

Lähettäjä: g 
Päivämäärä:   5.3.14 11:27:14

Kysy vaan kuinka usein sellainen tunne tulee! Vielä elän toivossa, että jossakin olisi sellainen työpaikka, johon kukaan muu ei suostu menemään ja sitten minä saan sen. Tähän mennessä niitä on sen verran löytynyt, että olen pysytellyt ansiosidonnaisella.

Tänään 3 hakemusta tähän mennessä, yksi niistä sellainen joka oli uudestaan haettavana kun edellisellä kerralla oli tehty joku muotovirhe valinnassa, eikä minua silloinkaan kutsuttu edes haastatteluun.

Lähettäjä: MA 
Päivämäärä:   5.3.14 11:33:34

Joo tuttua on. Monen monessa haastattelussa käynyt enkä siltikään ole tullut valituksi.

Lähettäjä: helinä 
Päivämäärä:   5.3.14 11:46:33

Mä olen kyselyyt perään miksei mua valittu, mutta tein sen tähän tapaan

-kiitin että pääsin haastatteluun ja sanoin että yritys vaikutti tosi mukavalta, ja että jos uusia työtehtäviä aukeaa niin yhteystietoni ovat vielä tässä sähköpostissa
-kysyin olisiko kirjallisessa työhakemuksessani jotain parannettavaa työnhakuni jatkoa ajatellen ja olisinko voinut toimi haastattelussa joiltain osin toisin
-kiitokset vielä loppuun

Sain tosi asiallisen ja kiva vastauksen ja 1,5 vuotta myöhemmin teinkin sitten sen valitun työntekijän äitiyslomasijaisuuden! :)

Päivämäärä:   5.3.14 11:54:26

helinä, juuri noin voikin asiaa kysellä, siis asiallisesti ja asenteella "haluan oppia lisää, voitteko auttaa?" Siitä jää ihan hyvä kuva :)

Itsellä on usein työhaastattelu tuntunut menevän ihan penkin alle, mutta kappas kummaa, perään on tullut soitto, että tuutko allekirjoittamaan! Nykyiseen paikkaan oli 3 haastattelukierrosta. Jokaisella kierroksella tuntui entistä pahemmalle. Tuntui että oikein hiillostivat. Kertoivat että paikkaan on kokeneempiakin hakijoita, joten eivät nyt ole varmoja. Minusta tuntuu että testattiin juuri sitä, miten otan tiedon vastaan, että en ole vahvoilla :)

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   5.3.14 11:56:36

Ei pidä antaa tilanteen masentaa, joskus asiat menee lopulta vielä paremmin: En itse saanut haaveilemaani työpaikkaa hakiessani, vaan minun sijaani valittiin kokeneempi hakija. Myöhemmin firmasta soitettiin ja pyydettin töihin ensimmäisenä, kun tuli lisätyövoiman tarvetta ja sain tässä saumassa paljon paremman työsopimuksen kuin minkä oisin saanut alunperin auki ollutta paikkaa hakiessani.

Lähettäjä: helinä 
Päivämäärä:   5.3.14 11:57:33

Joo paineensietokykyä tunnutaan koettelevan noissa haastatteluissa... Ja sitä kyllä tarvitaankin jos vähänkään on jonkinlaista asiakaspalvelua mukana työnkuvassa. Se on varmaan tämä mahdollisuus laittaa palautetta "kasvottomana" saanut ihmiset aika suorasukaisiksi joidenkin asioiden suhteen ja kun negatiivista palautetta tulee, se saattaa olla erittäin kärkkäästi muotoiltua.

Lähettäjä: _H_ 
Päivämäärä:   5.3.14 12:00:37

Joskus vaikuttaa esim. palkkatuen saaminen.

Itsellä olisi pitkästä aikaa työnhaku alkamassa. Lasten kanssa vaan kotona ollut.

Päivämäärä:   5.3.14 12:05:13

helinä, eikä tartte olla ees asiakkaiden kanssa tekemisissä. IT-alalla esimerkiksi noin ylipäätään kaikissa töissä on stressinsietokyvyn pakko olla kova. Sitten taas hevosenhoitajana ei tarttenut stressata juurikaan mistään. Kuhan teki mitä pyydettiin ja purki pahan olon lannan nakkeluun ;D

Kuten aiemminkin olen puhunut, niin muistakaa että teidän kehonkieli kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Ette voi siihen muuten vaikuttaa, kuin yrittämällä pitää omat ajatukset positiivisina.

Lähettäjä: mm 
Päivämäärä:   5.3.14 12:26:34

80-luvulla hain tosi kovapalkkaiseen hommaan, johon minulla ei ollut edes kunnon koulutusta.
Myöhemmin tuli puheeksi, miksi kukin oli valittu hommaansa.
Minun kohdalla totesivat oikean huulipunan sävyn olleen syy. :D

Että älä huoli, persoona ratkaisee..

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   5.3.14 12:45:28

No tuolla asenteella et kyllä saa yhtään mitään. Eikä se ihq sidukka auta mihinkään.

Päivämäärä:   5.3.14 12:48:15

Mä oisin saanu, mutta en saakeli mene sellaiseen työoikeuksien sorto paikkaan. Jatkan siis etsimistä, kun olen liian ronkeli.

Päivämäärä:   5.3.14 13:08:34

jos helinän esimerkin mukaan kysyisikin jäkikäteen, niin silloin ei olisikaan mikään juttu. Mutta jos tuolla asenteella mitä aloittaja tässä on kirjoittanut , kirjoittaa sen tiedustelun, niin aivan varmasti työnantajan kiinnostus loppuu. Asiallisiakin työnhakijoita varmasti on. Tuollainen"hyökkäävyys" ei koskaan ole hyvä asia

Lähettäjä: alma 
Päivämäärä:   5.3.14 13:14:25

hakijoita on myös nykyään paljon. meille haettiin varastotyöntekijää ja hakemuksia tuli yli 200 kpl ja ei olla edes pääkaupunkiseudulla.
jonain päivänä se vielä tärppää, usko pois !

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   5.3.14 13:23:04

"Haastattelussa sain mielikuvan, että minusta oltais kiinostuttu."

No ainahan ne semmosen mielikuvan antaa.

Opi kestämään pettymyksiä, niitä on luvassa lisää.

Lähettäjä: Piina 
Päivämäärä:   5.3.14 13:24:34

Kannattaa miettiä niin päin, että suurinta osaahan teistä haastatelluista ei valittu, 9 kymmenestä jäi ilman. Ja varmasti kaikki haastatellut ovat olleet työnantajan mielestä kiinnostavia hakijoita, ei kai sitä muuten haastatteluun kutsuta? :)
Se yksi nyt oli paras juuri tuohon työhön ja työpaikkaan. Sinä olet sitten joskus johonkin toiseen se paras, jollet ihan katkeroidu tästä.
Helinän lähestymistapaa minäkin suosittelisin jatkotoimenpiteeksi.

Päivämäärä:   5.3.14 20:19:42

Lähetin sähkäriä ja sain vastauksen. Valitsivat kuulemma henkilön, jonka motivaatio ja asenne nousi esiin eri tavalla kuin mulla. Sit kysyin, että oliko saman ammatin omaava ja siihen vastasivat että ei. Kuulemma vastaava toisen asteen koulutus hakijalla. Vttu! Palkkauksessa ei ole säästösyitä ns.huonomman koulutuksen omaavan palkkaaminen kun palkka on tehtäväkohtainen. Jep Jep, kiva tietää. Ilmaisin selvästi että työ kiinnostaa mutten sit tarpeeksi toitottanut tjsp.

Työ ois ollut vastuullista, mut just mun työtä ihmisten parissa ja täysin itsenäistä. Ois päässyt ideoimaan ja tekemään kaikkea kivaa! Vtuttaa edelleen.

Päivämäärä:   5.3.14 20:30:15

Mä sain kans tänään tietää, etten päässyt kesätyöpaikkaan, mis olin haastattelussa. Kyllä kesätöiden saaminenkin on nykyään vaikeaa, edes sinne haastatteluun pääseminen! No, ei kun uusia paikkoja metsästämään...

Lähettäjä: mien 
Päivämäärä:   5.3.14 20:44:00

Toivottavasti ensi kerralla onnistut saamaan työpaikan. Pääsit sentään haastatteluun ja nyt tiedät, miksi et viimeksi tullut valituksi. Ajat taitaa olla huonot, mutta kyllä sinä vielä saat työpaikan, jos jaksat yrittää ja paperisi ja taustasi on kunnnossa.

Itseäni on aina masentanut, jos en ole saanut hakemaani työpaikkaa, enkä siksi ole hakenut toista kertaa samaan työpaikkaan. Olen ajatellut, että kun en viimeksi kelvannut, niin olkoon. Nyt nykyisessä työpaikassani (pääsin tänne ekalla yrityksellä) olen kuitenkin huomannut, että ainakin täällä arvostetaan sitä, että joku jaksaa hakea uudelleen, vaikkei ekalla tai tokalla tai kolmannella... kerralla päässytkään. Jossain vaiheessa kaikki innokkaat hakijat ovat päässeet tänne. Joten sinunkin kannattaa yrittää uudelleen. Vaikka se onkin kurjaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.