Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: logiikka 
Päivämäärä:   20.10.12 18:54:39

ilmoittamaan mihin ihmiset ovat menossa?

Minulta ja pojaltani aina tiukkaavat "mihin olet menossa?". No töihin lehdenjakohommiin, mutta mitä se gestapoille kuuluu? Mihin lakiin perustuu kansalaisten määränpään selvittäminen?

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: jn 
Päivämäärä:   20.10.12 18:56:17

Siinäpä on lapsi kauas puusta pudonnut. Hieno uravalinta and stuff.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: Tuttujuttu 
Päivämäärä:   20.10.12 19:00:44

Kyllä ne kyselee joo muuallakin Suomessa. Pysäytettiin ja kysyttiin että mistä olet tulossa. Ehkä kiinnosti? Minua ei niinkään kiinnostanut, mutta eipä haitannutkaan.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: logiikka 
Päivämäärä:   20.10.12 19:01:54

Karseeta on joo. Poika tykkää rummiillisesta työstä, yöllä puuhaamisesta ja musiikin kuuntelusta, ei siitä istumatyöstä johon suurella vaivalla sain sen suorittamaan tutkinnon. Semmoista se on nykymaailmassa, lapset saavat valita uransa eikä voi mitään.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   20.10.12 19:02:28

Oletettavasti likellä tapahtunut jotain "porukkarikettä", eli tyyliin roskiksen polttoa jne eikä syyllisistä ole selkeää tietoa.

Sillä verukkeella minua on pysäytelty kun usein aamuyöllä olen myöskin lehtihommiin menossa.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.10.12 19:04:05

Kukka, varmaan jokainen tietää poikasi iän, tuo on aika turhaa.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   20.10.12 19:05:11

Jaa, ei multa ole koskaan kysytty. Kävelen aina arkisin töihin klo 4-5.

Sano seuraavan kerran, että pojan kämpille, on maksanut 1 ½ tunnista ja taksa tikittää että josko herra konstaapeli päästäisi jatkamaan matkaa, ettei tarvitse varastaa isin lompakosta enempää.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: Kaiju 
Päivämäärä:   20.10.12 19:07:07

"Kukka, varmaan jokainen tietää poikasi iän, tuo on aika turhaa."

???

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.10.12 19:08:31

logiikka=kukka ja nuorimman pojan ikä on max 3v? Vanhemman en usko mukana kulkevan.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: Kaiju 
Päivämäärä:   20.10.12 19:10:23

Mukana?

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: mies 
Päivämäärä:   20.10.12 19:10:49

Sillä perustella, että ehkäisee rikoksia.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: logiikka 
Päivämäärä:   20.10.12 19:11:55

Niin ei vanhempi poikani minun mukanani kulje, kertoo vaan välillä etti poliisi puhallutti ja kysyi, minne hän on menossa.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   20.10.12 19:14:11

"Mihin lakiin perustuu kansalaisten määränpään selvittäminen?"

Poliisilakiin (löytyy googlettamalla).

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.10.12 19:14:58

Miksi ei saisi kysyä?

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   20.10.12 19:19:41

Niin, vähän väliä johonkin pihaan pysähtyvä autohan ei ole tippaakaan epäilyttävä. Olet siviiliautolla liikenteessä, eikö?

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: sari 
Päivämäärä:   20.10.12 19:20:05

Itse ihmettelen aloittajan kokemuksia suuresti!

Itse olen yli 40v seitsemän lapsen äiti ja koskaan ei ole poliisi kysynyt mihin olen menossa, saati pysäyttänyt minua moisen asian takia.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.10.12 19:21:21

hmm, miksi saisi kysyä...

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   20.10.12 19:23:12

Ja pitikö tätä tulla nettiin ihmettelemään? Tiedusteleppa niiltä poliiseilta miksi kyselevät.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   20.10.12 19:23:18

"hmm, miksi saisi kysyä..."

Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden ylläpitämiseksi.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   20.10.12 19:23:24

Logiikka on sen verran parempi ihminen kuin muut normaalit Suomen kansalaiset, ettei häneltä saa mennä kyselemään mitään ellei hän anna lupaa. Ei edes poliisiviranomainen.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   20.10.12 19:24:36

Joo ei poliisilla ole mitään oikeutta puhalluttaa! Saati sanoa tahi kysyä mitään.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: logiikka 
Päivämäärä:   20.10.12 19:31:10

""hmm, miksi saisi kysyä...""

"Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden ylläpitämiseksi."

On maita, joissa poliisi saa tehdä ihan mitä mielii yleisen järjestyksen ylläpitämiseksi.

En ole tiennyt, että Suomi kuuluu noihin maihin. (Pohjois-Korea ym.)

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: zillä 
Päivämäärä:   20.10.12 19:33:53

Kysyjän tarvii saada faktaa htn:stä ja latoa se printattuna pollareitten eteen.

Olishan aloittaja voinut muullakin tavalla ilmoittaa palstalaisille mitä poika työkseen tekee.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.10.12 19:34:45

Hurjaa, multakin on kysytty, jopa useasti. Aamulla aikaisin puhalluttivat ja kysyivät minne matka, vastasin töihin. Ja viimeksi kun kävelin omalle autolle yöllä, opiskelijabileistä haalarit päällä, minut käskettiin pysähtymään ja puhaltamaan. Olin ihan mielissäni, itse en ikinä ota edes yhtä jos olen autolla, mutta moni ottaa kaksi tai jopa kolme...

Ja ties miten monta kertaa olen ollut ratsiassa ja joutunut puhaltamaan. Joskus yö aikaan on kysytty minne matka, lähinnä rupattelu mielessä. Tosin olekin alle kolmekymppinen ja kaunis, en rupsahtanut tantta.

Ja jos minä olisin poliisi tekisin ilmoituksen päivystävälle sossulle jos äiti kuljettaa yöllä alaikäistä lastaan mukana, työssä tai vapaalla. Lasten paikka on kotona nukkumassa. Ei autossa mamman seurana.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: red 
Päivämäärä:   20.10.12 19:34:59

No mitä se haittaa jos kysyvät.
Valvovat ihmisten turvallisuutta.

Ollaan vaan onnellisia että meillä on poliisit.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   20.10.12 19:38:43

"On maita, joissa poliisi saa tehdä ihan mitä mielii yleisen järjestyksen ylläpitämiseksi.

En ole tiennyt, että Suomi kuuluu noihin maihin. (Pohjois-Korea ym.)"

Ei Suomi kuulukkaan noihin maihin. Poliisi ei saa tehdä ihan mitä mielii, mutta poliisi saa kysyä mihin joku on menossa tai mitä on tekemässä. Poliisin tehtävä on yleisen järjestyksen ja turvallisuuden ylläpitäminen sekä rikosten ennaltaehkäisy.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: pannu 
Päivämäärä:   20.10.12 19:44:18

Itse olin kerran täällä slummissa iltalenkillä tuulipuku päällä ja poliisi pysäytti, tarkasti henkilötiedot ja kyseli missä asun jne. Olihan tuo vähän tympeän oloista, ihan kuin lenkkeily itä-Helsingissä olisi jotenkin rikollista, mutten ole jaksanut aiheesta sen enempää itkeä ja hakea sääliä.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   20.10.12 19:45:31

"Ja jos minä olisin poliisi tekisin ilmoituksen päivystävälle sossulle jos äiti kuljettaa yöllä alaikäistä lastaan mukana, työssä tai vapaalla. Lasten paikka on kotona nukkumassa. Ei autossa mamman seurana."


Eikä! Onneksi et ole poliisi..
Muutamakin perhetuttu on yöllä ajeluttanut kakaraansa kun ei se nuku muuten! Muutenkaan ei kuulu poliiseille, naapureille eikä uteliaille hevosnaisille miksi joku ajelee yöllä tahi päivällä.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: logiikka 
Päivämäärä:   20.10.12 19:46:22

"Ollaan vaan onnellisia että meillä on poliisit."

Olisin onnellisempi, jos ne "meidän poliisit" olisivat napanneet niitä hurjastelijoita, joita oli viime yönä työmatkallani useita.

"No mitä se haittaa jos kysyvät.
Valvovat ihmisten turvallisuutta."

Eikös olisi tehokkaampaa, jos vaikka pystyttäisivät tiesulkuja esim. S-marketin ulosajotielle ja kysyisivät jokaiselta kaupasta tulijalta, mihin ne ovat menossa. Ja joku esim. pupilleja mittaava valheenpaljastin siihen tueksi.

Jos joku vaikka valehtelee olevansa menossa kotiin laittamaan ruokaa ja onkin menossa ryöstämään pankkia, laite paljastaisi kyllä valehtelun. Jo lisääntyisi järjestys ja turvallisuus!

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   20.10.12 19:47:33

"Muutenkaan ei kuulu poliiseille, naapureille eikä uteliaille hevosnaisille miksi joku ajelee yöllä tahi päivällä."

Ei kuulu uteliaille hevosnaisille tai naapureille mutta poliisilla on poliisilain mukaan oikeus kysyä sitä.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   20.10.12 19:50:59

Logiikan logiikan mukaan poliisi ei saisi siis kysyä yöllä teollisuusalueella sorkkarauta kädessä yöllä hiippailevalta kuka hän on ja mitä hän siellä tekee?

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.10.12 19:52:37

No ei olisi tehokkaampaa kysyä kaikilta. Tehokkaampaa se on rajata kyselyt epämääräisiin hiippareihin ja muuten epäilyttäviin tapauksiin.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: sivusta 
Päivämäärä:   20.10.12 19:53:31

Lääkkeet, ne lääkkeet.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: logiikka 
Päivämäärä:   20.10.12 19:53:32

""Muutenkaan ei kuulu poliiseille, naapureille eikä uteliaille hevosnaisille miksi joku ajelee yöllä tahi päivällä.""

"Ei kuulu uteliaille hevosnaisille tai naapureille mutta poliisilla on poliisilain mukaan oikeus kysyä sitä."

En muistanut sellaista kohtaa poliisilaissa enkä löytänyt kun äsken silmäilin.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   20.10.12 19:57:12

"Poliisin tehtävänä on oikeus- ja yhteiskuntajärjestyksen turvaaminen, yleisen järjestyksen ja turvallisuuden ylläpitäminen sekä rikosten ennalta estäminen, selvittäminen ja syyteharkintaan saattaminen."

Miten tämän tehtävän voisi hoitaa jos ei saa edes kysyä yöllä teollisuusalueella sorkkarauta kädessä yöllä hiippailevalta kuka hän on ja mitä hän siellä tekee?

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: logiikka 
Päivämäärä:   20.10.12 20:00:39

No eihän poliisi saa esimerkiksi kuunnella kansalaisten puheluita, vaikka sillä tavalla varmasti keksittäisiin monia rikosten suunnittelijoita ja tekijöitä.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: Tipi 
Päivämäärä:   20.10.12 20:27:06

On täysin hyväksyttävää, jos vaikka on tapahtunut jokin rikos lähettyvillä, että kulkijat pysäytetään ja puhutetaan. Mutta se, että poliisi muuten vaan pysäyttelee ja tarkistelee henkkareita, on poliisivaltiomeininkiä, en hyväksy.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.10.12 20:38:15

"31 d § (15.7.2005/525)
«Telekuuntelun» edellytykset

Poliisimiehellä on oikeus rikoksen estämiseksi tai paljastamiseksi kohdistaa «telekuuntelua» henkilön hallussa olevaan tai hänen oletettavasti muuten käyttämäänsä teleliittymään, teleosoitteeseen tai telepäätelaitteeseen, jos henkilön lausumien, uhkausten tai käyttäytymisen perusteella voidaan perustellusti olettaa hänen syyllistyvän rikoslain 34 a luvun 1 §:n 1 momentin 2–7 kohdassa tai mainitun pykälän 2 momentissa tarkoitettuun terroristisessa tarkoituksessa tehtävään rikokseen, terroristisessa tarkoituksessa tehtävän rikoksen valmisteluun, terroristiryhmän johtamiseen, terroristiryhmän toiminnan edistämiseen, koulutuksen antamiseen terrorismirikoksen tekemistä varten, värväykseen terrorismirikoksen tekemiseen tai terrorismin rahoittamiseen ja jos saatavilla tiedoilla voidaan olettaa olevan erittäin tärkeä merkitys rikoksen estämiseksi tai paljastamiseksi. (21.12.2007/1372)

Poliisimiehellä on lisäksi oikeus «telekuunteluun» 18 §:n 2 momentissa tarkoitetussa tai muussa tilanteessa, jos se on välttämätöntä henkeä tai terveyttä välittömästi uhkaavan vakavan vaaran torjumiseksi."

Ihan vaan tosta ettei saa koskaan ikinä kuunnella kansalaisten puheluita. Ja tulipa mieleeni, että sehän voi olla ihan muutenvaan jutusteluakin puhallutuksen lomassa kysellä mihin on matka. Taikka kuski voi olla väsyneen näkönen ja konstu ottas ehkä puheeks kauanko matka vielä kestää tms. Hirveen haloon saa hyvin pienestä aikaseks jos haluaa. :D

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: mai. 
Päivämäärä:   20.10.12 22:19:00

Oon aina ajatellut jos pysäytetään ja esim. puhallutetaan niin kysyvät vaan "kysymisen ilosta". Siis että jos vastaisin että eipä kuulu sinulle niin eivät kyselis enempää. Mutta kai siihen voi olla joku oikeakin syy.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.10.12 22:24:28

jospa ne vaa kysyy hyvä päivää kirvesvartta -tyyliin, et minne matka?

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: Huhheijjaa 
Päivämäärä:   20.10.12 22:30:25

Jos on lenkillä, kävelemässä, tulossa jostain ym. ja poliisit tulevat tiedustelemaan tekemisiä ja henkilöllisyyttä, niin mitä jos ei ole papereita mukana?

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: Spain 
Päivämäärä:   20.10.12 22:51:20

Todella hienoa että kyselevät, hyvä että tekevät työtään. Ilman poliiseja olisi maailma vieläkin pahempi. Hienoa että edes joku välittää!
On ollut pitkään jo tunne että enää ei kukaan välitä mistään :(

Olisin erittäin tyytyväinen jos törmäisin aloittajan "ongelmaan" tänäpäivänä.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   20.10.12 22:54:18

Miks ihmeessä tehdä tuosta niin iso asia? Varmasti kyselevät ihan vaan jutellakseen.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.10.12 23:03:05

Eikö se ole muuten jotenkin niin että henkilöllisyys pitäisi olla aina todistettavissa, eli paperit pitäisi olla aina mukana? Ei minulla todellakaan aina ole jos käyn lähikaupassa ostamassa maitoa tai lenkitän koiraa.
Poliisit kai tarkistavat henkilöllisyytesi kyselemällä sotua ja osoitetta

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   20.10.12 23:03:54

Siis kuljettaako aloittaja pikkulasta mukana töissään yökaudet?

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: uuh 
Päivämäärä:   20.10.12 23:11:01

Onhan se varmasti vttumaista kun kyselevät.
Toisaalta on hyvä, kun pitävät edes vähän vahtia, kun nykyään on niin paljon hurjia liikkeellä.
Täällä maalla ei kukaan kysele, saa ihan itse pitää huolta itsestään.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: Mirra 
Päivämäärä:   20.10.12 23:41:50

Jos multa kysyttäisiin, niin ei mua haittais.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: yöläkki 
Päivämäärä:   21.10.12 01:05:54

Vein kerran sairaan hevosen Viikkiin yöllä, ja lähdin ajamaan kotiin joskus 03.30 aikoihin. Poliisit pysäyttivät, puhalluttivat ja kysyivät, mistä olen tulossa ja mihin olen menossa.

Kerroin asian, olin itkenytkin, ja silmät punaisena olin vähän varmaan hätääntyneen oloinen. No, poliisien kanssa siinä sitten jutusteltiin hevosen sairaudesta ja siitä, että elukoiden pitää tietysti aina sairastua viikonloppuna ja yöllä. He olivat hyvin ymmärtäväisiä.

Oletan, että he jututtavat ihmisiä ihan vaan vähän haarukoidakseen, ollaanko sitä tolkuissaan vai ei. En kyllä ymmärrä, mitä pahaa tai v.ttumaista siinä on, kyllä poliisi ihan työtänsä vaan tekee. Ja tarkoitus on tehdä meille kaikille turvallisempi paikka elää. Ei ne v.ttuillakseen tuolla partioi. Jos vaikka oisi joku narkkari liikenteessä. Poliisit toivottivat sitten kohteliaasti hevoselle pikaista parantumista ja minulle hyvää yön jatkoa.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: (t)yöläinen 
Päivämäärä:   21.10.12 02:14:38

Täällä kans yks lehdenjakaja ja aina ne poliisit pysäyttää, jos sattuvat tuossa kuppasessa kyläpahasessa olemaan liikenteessä. Just viime yönä olin tien varressa parkissa (pieni tie, joka vie vaan eräälle tehtalle ja kahvilalle, ei läpikulkutie) polttamassa taukotupakkaa (istuin autossa). Läheiseltä risteävältä tieltä menivät poliisit ja ohi ja päättivät kääntyä takaisin ja tulivat puhalluttamaan. Ensin kysy että "lehtiäkö oot jakamassa" (daa, en tietenkään, näytän vaan maisemia näille...), puhallutuksen jälkeen toivotti illan jatkot (eikä kello ollut kuin 04.45...). Että halvat oli taas huvit mullakin viime yönä :P

Mutta ihmetellyt kanssa, että mitä se poliiseja kiinnostaa mihin olen matkalla. Aina öisin tuo kysymys esitetään, ei koskaan päiväsaikaan, jos sattuvat pysäyttämään.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: JR 
Päivämäärä:   21.10.12 02:17:07

Olen logiikan kerran tavannut. Harmittavainen ihminen. Ihmekään jos viranomaisetkin närkästyvät.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.10.12 02:31:38

Emme me voi tietää millä perusteella poliisit kysyvät sinulta milloin mitäkin.

Kummallista, että Logiikan kaltainen piikittelevä pilkunnussija katsoo oikeudekseen nälviä muita milloin mistäkin mutta kiskaisee itse pellollisen herneitä nenään kun poliisi kehtaa kysyä hänen tulemisiaan ja menemisiään keskellä yötä. Eihän hänen täydellistä persoonaansa sovi kyseenalaistaa.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: logiikka 
Päivämäärä:   21.10.12 03:01:42

"On täysin hyväksyttävää, jos vaikka on tapahtunut jokin rikos lähettyvillä, että kulkijat pysäytetään ja puhutetaan. Mutta se, että poliisi muuten vaan pysäyttelee ja tarkistelee henkkareita, on poliisivaltiomeininkiä, en hyväksy."

Minä taas hyväksyn, sehän on ihan normaalia liikenteen pistotarkastusta, että tarkastetaan autoilijoiden ajokuntoa, ja että heillä on ajo-oikeus. Mutta edelleenkään en ymmärrä, miten poliisille kuuluu, mihin olen menossa ja mikä poliisin tehtäviin kuuluva laki/sääntö antaa heille oikeuden vaatia sitä tietoa satunnaisilta kansalaisilta.

"Emme me voi tietää millä perusteella poliisit kysyvät sinulta milloin mitäkin."

Ette varmaan. Mutta ainahan tähänkin ketjuun olisi saattanut eksyä joku kansalaistaitoisempi, jolla olisi ollut tietoa tai edes kiinnostusta keskustella aiheesta.

Ei tietenkään ollut älykästä aloittaa asia-aihetta lauantai-iltana, mutta kun itse en kännää ja lauantai on minulle tavallinen työpäivä niin en taas tajunnut varoa.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: Tipi 
Päivämäärä:   21.10.12 08:09:07

Minä en ajatellut "pysäyttämistä" auton pysäyttäyttämisenä, vaan yleensä, kaupungilla kävelevien jne liikkeellä olevien ihmisten tsekkailemisena. Puhallutukset on mielestäni ihan jees autoliikenteessä.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

LähettäjäSpessu 
Päivämäärä:   21.10.12 08:12:19

Poliisitkin lukevat ht.nettiä ja halusivat tietää, onko logiikka menossa mäkättämään ht.nettiin vai ensin töihin ja sitten vasta mäkättämään ht.nettiin.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: täh??? 
Päivämäärä:   21.10.12 08:28:51

Mutta millä oikeudella puhallutteleva selviä kuskeja??? Ottaisivat niitä känniläisiä kiinni eivätkä häiritsisi tavan ihmisiä.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: Tipi 
Päivämäärä:   21.10.12 10:30:00

Aika paljon niitä känniläisiä jää kiinni juuri rutiinipuhallutuksissa.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: minä vain minä 
Päivämäärä:   21.10.12 11:06:26

"Mutta millä oikeudella puhallutteleva selviä kuskeja??? Ottaisivat niitä känniläisiä kiinni eivätkä häiritsisi tavan ihmisiä."

No sillä puhalluttamisellahan he seulovat ne selvät (päästävät jatkamaan matkaa) rattijuopoista (tarkkuusalkoon, jos tarpeeksi mittari värähtää). Ei sitä 0,5promillea ihmisestä välttämättä päälle näy.

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

Lähettäjä: ^^ 
Päivämäärä:   21.10.12 12:42:29

Eiks se oo 0,2 nykysin se raja?

  Re: Millä perusteella poliisi yöllä vaatii...

LähettäjäEero Tillanen 
Päivämäärä:   21.10.12 12:58:26

Minut pysäytettiin lauantai-aamuna, kun olin ajamassa kotiin. Kysyivät mistä olin tulossa ja kehtasivat vielä puhalluttaakin. Karmeaa! On se niin väärin, että poliisi tekee työtään!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.