Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paras porkkanakakku- resepti?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.8.13 20:52:58

On tehnyt jo monta päivää mieli ihanaa, mehevää porkkanakakkua.

Pistäkääs linkkejä tulemaan.

Koskenlaskija-paketin kyljessä olevan reseptin mukaan tehdystä kakusta en pitänyt, sitä ei kannata ehdottaa.

Re: Paras porkkanakakku- resepti?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   30.8.13 20:59:11

http://www.valio.fi/reseptit/kuorrutettu-porkkanakakku/ Tää ohje on hyvä, tosin sitä on muutettu sen jälkeen kun otin sen talteen. Ennen se meni niin että kakku halkaistiin ja osa täytteestä laitettiin tuonne väliin. Appelsiinituorejuuston sijaan olen käyttänyt maustamatonta tuorejuustoa. On parhaimmillaan vetäytyneenä, yön yli jääkaapissa olleena.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   30.8.13 20:59:55

Ai mitäs mä höpisen, näköjään tuo yhä halkaistaan ohjeen mukaan. Kuvassa vaan näyttäis olevan pelkästään kuorrutettu.

Lähettäjä: porkkanata 
Päivämäärä:   30.8.13 21:00:50

Itse tein just sellaista, että laitoin kaakaota (aika reilustikin) taikinaan porkkanan lisäksi. Tein vain 3 munan kakun kun olen ainoa joka näitä mättää.

Kuorrutteeksi 1prk kuohukermaa, 1prk Philadelphiaa ja maustettu appelsiinimehulla tomusokerin &vaniljasokerin lisäksi. Eli aika perus, mutta hyvää tuli. Kostutin kakkua ennen kuorruttamista reilusti appelsiinimehulla.

Inkiväärimausteista porkkanakakkua tein kanssa joku kerta, hyvää oli sekin. Veikkaan että kuorrutteeseen sopisi mainiosti valkosuklaa lisäksi.

Voi hitto, just söin viimeiset porkkanakakusta pari pv sitten, se on kai kohta värkättävä uusi, ehkä samanlainen tai sitten laitan inkivääriä sekä kaakaota.. Juustokuorrutteeseen olen inhottavan heikkona, se vaan on niin parasta tuollaisen kakun päällä..

Lähettäjä: porkkanata 
Päivämäärä:   30.8.13 21:02:51

Olen korvannut voin öljyllä, että olisi vähän kevyempää. Laittanut sitten ripauksen suolaa taikinaan ja hyvin on maistunut vaikka voi on aina voita..

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   30.8.13 21:30:27

Kinuskikissan reseptillä tein ja oli hyvää. Kuorrutteeseen laitoin purkilliset appelsiinituorejuustoa ja maustamatonta.

Nyt en pysty linkittämään, mut Kinuskikissan sivulta löytyy hakutoiminnolla.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   30.8.13 21:32:34

Se on porkkanakakkuresepti ja koskenlaskijajuustopaketti

Lähettäjä: :/ 
Päivämäärä:   30.8.13 22:24:45

Koskenlaskija-juustopaketti on kylläkin ihan oikein, koska Koskenlaskija on sen juuston nimi. Yhdyssanoissa erisnimi erotetaan viivalla.

Lähettäjä: Araminta 
Päivämäärä:   30.8.13 22:41:39

http://www.valio.fi/reseptit/porkkanakakku-2/

Tällä reseptillä tein keväällä pari porkkanakakkua työssäoppimispaikkaan kiitokseksi, tuli hyviä ja tykättyjä. Oli just sopivan mehevää ja kuorrutus oli hyvää.
En kyllä tiedä mikä resepti siinä Koskenlaskija-paketin kyljessä sitten on, onkohan sama.

Lähettäjä: Komp 
Päivämäärä:   30.8.13 22:44:48

Täältäkin ääni Kinuskikissalle!!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.