Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sinkkujen topic 322

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.6.13 21:39:34

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9

Jatkuuko....????

Re: Sinkkujen topic 322

Lähettäjä: Moppe 
Päivämäärä:   20.6.13 21:41:07

piste ehti ensin.

Tämä on sitten varmaan se Juhannusnumero! (kun en tiedä oliko myös juhlanumero)

LähettäjääR 
Päivämäärä:   20.6.13 21:43:46

Jes, ja 322 on belgian suuntanumero.. +322 :D

Lähettäjä: Mission 
Päivämäärä:   20.6.13 21:50:16

Lähetääks Belgiaan juhannukseks? :D

Oon ihan ryytynyt, onneks on koiratki aivan puhki. Metsälenkillä oli mukavaa ja vihdoin saa vähä istua sohvallakin. Pitäsköhän toi yksinäinen karpalolonkero juoda ja syödä yksinäinen kismetjäde myös...

Lähettäjä: kurnau 
Päivämäärä:   20.6.13 21:50:27

Mopelta loistoehdotus, klo 24 juhannusyönä suomi24:stä löytää randomilla tulevan kumppanin. Tätä on pakko kokeilla.

.:n reissua kadehdin jo etukäteen. Ja mikä hyvännäköisten hevosmiesten valikoima siellä on.

Mutta ei siis tänään ole vielä juhannus eikä edes vuoden pisin päivä, otatte varaslähtöä.

Lähettäjä: Niina 
Päivämäärä:   20.6.13 22:00:14

Kiitokset tsemppauksista, ja nettioffarille erityiskiitos lämpimistä ajatuksista <3

Näillä eväillä iltaa eteenpäin: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151664473009586&l=b8a319eccb ja https://www.youtube.com/watch?v=yTCDVfMz15M ja vielä näkyy tulevan Espanjan peli confederations cupissa suorana lähetyksenä :)

Lähettäjäwebbi 
Päivämäärä:   20.6.13 22:06:11

saunasta. ... saunapuhtana ja vihdale tuoksuen. ...

Päivämäärä:   20.6.13 22:07:24

Hu huu.. onhan täällä ihmisiä? Käytiin koiran kanssa lenkillä ja oli kertakaikkisen aavemaista! Ei yhtään ihmistä näkyvissä, ei autojen ääniä edes Hankotieltä kantautunut, järvellä ihan hiljaista (missä kaikki Juhannuksen veneilijät ovat?) Ainoat elävät otukset olivat jänis keskellä tietä ja linnut taivaalla. Ei tarvitse lähteä mökille kokeakseen luonnonrauhaa, se vain on vähän aavemaista täällä keskellä lähiötä!

LähettäjääR 
Päivämäärä:   20.6.13 22:13:51

Pakkautuuko ne kaikki ihmiset sieltä jostain etelästä tänne? Tossa iltapäivästä meijän pikkukaupungissa raitilla niin paljon kaikein maailman tötöilijöitä ettei meinannu sekaan sopia, huh!

Päivämäärä:   20.6.13 22:13:55

Belgia on Eurooppaa;)....
Ei hassumpi maa:)!!!
Paistaako huomenna? Siis aurinko?
Pakko kertoa, menin tänään tallille heti aamuruokien jälkeen, junnu oli ruokalevolla pitkin pituuttaan tarhassa. Se nousee aina ylös, kun menen portille. Tänään se ei noussut, hörisi vaan. Hetken ajattelin, et nyt on joku vinossa, konttasin portin alta tarhaan ja jätkä vaan makaa ja katsoo ja hörisee.
Näytti ihan terveeltä, mieleen tuli kuitenkin ensimmäisenä ähky.
Säntäsin kuuntelemaan vatsaa ja silittelemään, hevonen vaan makaa aivan rauhallisena ja on vaan.
Mulla alkoi hermo pettää ja komensin sen ylös. Nousi, venytteli ja katsoi sen näköisenä, et "haloo, mä olin päivätorkuilla, olisit nyt jäänyt siihen vatsan päälle silitteleen...."
Itkuhan siinä taas tuli, silkasta helpotuksesta, kun huomasin, et mä saan mennä silittelemään eikä se nouse edes ylös enää. Taitaa toi luotto olla aika lailla sataprosenttia jo tuon junnunkin kanssa:).....
Aivan normi se oli muuten kaikin puolin koko päivän.
Tallikaveri on ell, sanoi, et nou hätä, jätkä vaan nauttii luottamuksesta ihmiseen.
Ja taas itkettiin....
Tän päiväinen hehkutus aiemmin johtui varmaan tuosta. Joka askel lähemmäs luottamusta on aina hieno!
Olipa kyse ihmisestä tai eläimestä!

Päivämäärä:   20.6.13 22:17:53

Piste, melkein nousi tippa silmään tuosta kertomuksesta. On mahtavaa kun saavuttaa jonkin eläimen kanssa tuollaisen luottamuksen !

LähettäjäJysse 
Päivämäärä:   20.6.13 22:21:17

Voiko saunassa ruskettua? Pettämätön logiikka :D Meittin tulevaisuus on turvattu...

LähettäjäWebbi 
Päivämäärä:   20.6.13 22:22:04

voi saunassa riuskettua, ainkain jos ottaa savikylvyn

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   20.6.13 22:23:05

No hyvä et oripojat Pistellä on kondiksessa, tähänaikaan vuodesta kertoo paljon heppanaisen tietämäys hevosista.:)

Päivämäärä:   20.6.13 22:23:31

Joo ärtsy, sä oot saanu ne kaikki sinne :D Tai et ihan, tänne meille on kuitenkin jäänyt kaikki somput ja ählyt, ne kun ei tota mökkielämää tajua.

Piste, mun tamma oli tommonen :) Se mun ihan eka oma mussukka joka luotti ja oli luotettava ja niiiiin satuhevonen :)

Kuinka vanhoja piste sun hepat on? Oon varmaan aiemminki kysyny mutten muista...

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   20.6.13 22:24:05

"Mopelta loistoehdotus, klo 24 juhannusyönä suomi24:stä löytää randomilla tulevan kumppanin. Tätä on pakko kokeilla."
Kannatetaan, understödes.

Onpa kiva lueskella juttuja toimivan näytön kautta. Nokialaisen takuu taisi just mennä umpeen, sillä se on nyt heittäytynyt ihan mahdottomaski. Näyttö muuttui niin levottomaksi, että meinasi tulla migreeni. Luuri myös valikoi puhelut ja jemmaa kuvat, soi jos huvittaa ja herättää kun viitsii. Herttainen rakkine.

Mission, sinäkin! Mä eksyin myös "hetkeksi" alennusmyynteihin. Satkuja en saanut palamaan, mutta silti sai aina jännittää kassalla, onko kortissa vielä vinkua jäljellä :D

Löysin kahdet höynäpökät (vrt. tavoitehousut). Enhän mä niitä oikeastaan tarvinnut, mutta hei, ne olivat alessa ja hei, ne olivat yhtä kokoa normaalia pienemmät. Pakkohan ne oli kantaa kotiin! Piti ihan kokeilla toista mallia varmistaakseni, ettei tämä ollut sattumaa. Ei ollut, ja siksi oli pakko ostaa molemmat. I iz such a sucker :P Löytyi jussiksi uusi kesämekkokin. Ruokakaupassa ei, kumma kyllä, tarvinnut jonottaa enää seiskan jälkeen. Nyt on kassit täynnä ja lompakko tyhjä, kirsikkasiideri korkattu ja jalat nostettu ylös. Yeah!

"Eihiän nämä mökkihöperöt lähde mihinkään edes juhannuksena. Ihan samoin kun minä , odotan hiirtä makaavan kissan suuhun"
Höpsis Lumis. Minä jään kotikonnuille, mutta sinkkumiehet tulevat luokseni ;)

kurnau, ei juhannuksena olekaan mitenkään erityisen surkeaa olla sinkku. Surkeaa se on silloin, kun on joutuu viettämään sitä eristyksissä (mökillä) onnellisten vastapariutuneiden kanssa. Vanhemmat parit eivät enää ole kyljistään yhteen kasvaneita ja osaavat riidelläkin. Yleensä olen ihan onnellinen siitä, ettei minun tarvitse riidellä mieheni viinanjuonnista tai makkaransyönnistä ja saan vapaasti lirkutella naapurimökin ihmisille, jos siltä tuntuu. Lisäksi juhannustaiat kuuluvat yksinoikeudella sinkuille. Kyllä noita ilonaiheita riittää, ja jos ei riitä, ottaa sen siiderin.

Kotikulmilla ei haittaa, vaikka poliisi tulis noukkimaan alastomana kirmaavan neidin ruispellosta. Lähialueen poliisisedät ovat kaikki alle nelikymppisiä, urheilullisia ja fiksuja isäntiä... ;)

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   20.6.13 22:30:59

Mää meen maate.:)

http://www.youtube.com/watch?v=lcioXWfioa4

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   20.6.13 22:31:05

Vapaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!! Nyt saunaan ja valkkaria

LähettäjäWebbi 
Päivämäärä:   20.6.13 22:31:42

öitä KESSU ... ja muutkin jo väsyneet

Päivämäärä:   20.6.13 22:33:51

Kunhan ruoste olisivat vielä sinkkujakin niin taikakin toteutuisi !

Päivämäärä:   20.6.13 22:35:06

Moppe, aivan uskomattoman hienoja tunteita tuo luottamus herättää:)!!!!
Olen yhden päivän aikana itkenyt enemmän kuin aikoihin! Ja mikä parasta, en itkenyt surusta vaan sanoinkuvaamattomasta ilosta:)!!
kurnau, saat olla kade;), mä otan pulloon muutaman tuliaisiksi, valkkaat sit, kelpaako niistä joku sulle....;).
Mä en tiedä, löytyykö mulle sopivaa, kun mieluiten ottaisin ihan suomalaisen hevosmiehen;)!!!

LähettäjääR 
Päivämäärä:   20.6.13 22:36:50

" Minä jään kotikonnuille, mutta sinkkumiehet tulevat luokseni ;)"

Huuteletko sie sit partsilta ohikulkeville potentiaalisille ehdokkaille: anteeksi herra, ethän satu olemaan sinkku?

Päivämäärä:   20.6.13 22:41:18

Piste, en ole ihan tuollaista luottamusta hevoselta kokenut, mutta edellinen koirani oli uskomattoman ihana ja juurikin kuin ihmisen mieli. Muistan ikuisesti kuinka viimeisenä päivänään tuo oli niin kipeä ettei tunteihin liikkunut (ennenkuin päästiin ell) mutta kun minä tulin paikalle niin häntää heilautti ja kun puhuin autoon menosta niin tuo nousi viimeisen kerran jaloilleen ja käveli auton viereen. Enpä usko että sellaista luottamusta tai kiintymystä olen koskaan yhdeltäkään ihmiseltä kokenut. (paitsi ehkä lapseni ).

Öitä Kessu!

Päivämäärä:   20.6.13 22:46:31

Yhä vain näen tavallisen torstai-illan. Ihan ok auringonlasku. Viikonloppu on pilalla, kun Kanuuna on kiinni. Kanssa tuli shoppailtua riittävästi tänään, hyvä että kaupat ovat kiinni, kortit huutavat kärsimyspassionia, vaikkei varsinaisesti pääsiäinen ole.

Belgia ja vaikka ei juuri se, siellä on saksalaisia, hollantilaisia, Ranska, Sveitsi, tulee joku USA:stakin, mitä ihanuuksia vielä, pisteelle on nyt pöytä katettu.

Päivämäärä:   20.6.13 22:49:51

Horoskooppi lupailee mukavia Juhannukselle: Juhannusyö on sinusta juhla vailla vertaa. Elät hetkessä ja nautit kesäyön valosta. Olet hyvässä seurassa ja vietät ihania hetkiä. Ihanaa aikaa.

No ei tänään oikein vielä ole juhlatunnelmissa. Ja huomennakin vasta puolenpäivän jälkeen!

Lähettäjä: Nettioffari 
Päivämäärä:   20.6.13 22:50:34

Sisar kurnau menee vain sinne kaivariin peuhaamaan ja keräämään sieltä sinivuokkoja mukaansa ;)

Moppe sää oot kans mun idolini :* Miten sellaista randomia käytetään? Utelee nimim. vajaa nelikymppinen.. Täh?

Täällä on ihan kivvaa, mää täällä diskolen, syön tuoretta patonkia ja savukone tuo pössistä kämppään :) Mää oon ihan pilvessä :D

Päivämäärä:   20.6.13 22:57:32

Wow Nettioffari! Elä mene tommosta tunnustamaan, sehän nousee vielä hattuun :) .

Pistä silmät kiinni ja klikkaile vähän sinne ja tänne, katso mikä on lopputuloksena ensimmäisenä listalla! :) Fuskata voi sukupuolen verran!(ja ehkä suuntautumisen)

Päivämäärä:   20.6.13 22:57:57

ruoste, meinasin mennä huomenna uudestaan, mutta näköjään onki vaan kahteentoista auki joten älä unta nää, tai siis mä näen vielä sillon :D Sunnuntaina meen. Pakko ois vielä saada yhtä sun toista ja kai sitä pärjää ilman rahaaki jos on tukka hyvin ja kivoja vaatteita? :P

Hirvee hinku olis mennä ostaa toiset samanlaiset sandaalit ku nyt ostin, eri väriset vaan. Saatan vielä joutua niin tekemään. Pahus... Eivätkä ole halvat eivätkä alessa... Sitäpaitsi oikeesti tarttisin kenkiä, ja vielä oikeemmin housuja ja paitoja!

Shoppailu on kyl joskus ihan liian kivaa, tai itse shoppailu ei mutta jos löytää jotain ni se! Miksei kukaan sponssaa mun harrastusta? :D Veikkaa, veikkaaaaa, veikkaus-kulta, ostosrahaa tänne ja heti! :P

Päivämäärä:   20.6.13 23:04:11

HEI! Just tajusin että kaapissa on pussi mikropoppareita!! Jee, nam, karpalolonkku sai kyytipoikaa :)

Ruokakauppaan on pakko mennä hakee muutama pakollinen elintarvike huomen, oiskohan alepa auki vai joutuuko ihan huoltiskeikan tekee...

Päivämäärä:   20.6.13 23:07:53

Öitä Kessu:).
Juu, mä pärjään kyllä tammojen kiimojenkin keskellä noiden kanssa. Tammat on kyllä nykyisin kaikki kauempana ja poikapuoli erikseen, myös tarhoissa.
Silti noi osaa käyttäytyä aika hyvin kiimaistenkin tammojen kanssa. Toki välillä pitää sanoa vähän isommin, et tytöt on tyttöjä ja ne pelaa omaa peliään eikä ne meidän päitä sekoita. Meillä totellaan mun sanaa:).
Moppe, tuo tunne, kun eläin luottaa täysillä ihmiseen, on vertaansa vailla:)!!
Ton vanhemman kanssa voi lukea kirjaa, ottaa aurinkoa sen kylkeen nojaten ja vaikka maata sen päällä, se on aivan 100% luotettava, mut junnu, nuori, kuuma ja niin tytöistä tykkäävä, on ollut tähän saakka todella arvaamaton veijari. Tänään se kertoi, et" koisaa vaan mun massun päällä ja mieluusti kiitos silittele sitä samalla", oikeen perinteinen mies:)!!!!
Ihana!!!!!!!!

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   20.6.13 23:11:24

Moppe, entäs suunta, saako fuskata? Pitääkö lähteä johki Yli-Iihin asti jos heilanarpomakone niin päättää? Saako valita parhaan kolmesta?

äR, ei mun tartte huudella, kun lähetin ilmoitukset hyvissä ajoin paikallislehtiin ;P Joo, kaikki ovat matkalla sinne pohjoiseenpäin. Motaria kun köröttelin, olivat kaikki muut suomalaiset vastaantulevien kaistalla. Etelään vievillä kaistoilla sai tötöillä ihan vapaasti.

Mission, saa olla ihan pirun hienot luksussandaalit, että niistä yhteensä pari hunttia maksaa. Onko niissä timangeja ja tasapainotetut pohjalliset? GPS ja jalkakylpylaitteet?

Päivämäärä:   20.6.13 23:17:09

ruoste, ysikymppiä pari, hervemmin sen halvemmalla ees saa :p Mun kengät ja sandaalit yleensä kestää vuosia, eikä satu jalkoihin, nimittäin ovat varmaan ainoita mihin laitan rahaa ja ostan harvoin... Ei oo blingiä mut ovat eccot! En tiedä voiko jalkaan laittaa paljo mitään mukavampaa ku eccot... No ehkä miehen kädet hieromassa niitä jalkoja vois olla viel paremmat :P

Päivämäärä:   20.6.13 23:20:00

Ei ole vielä perinteiseksi muodostunut, saapi ihan itse lisäillä sääntöjä ;) .

Minä nuorna tyttönä kävin keräämässä keskiyöllä kukkasia ja ne sitten tyynynalle laitoin. Yöni nukuin hyvin ja mittää unta en nähnyt. Siksipä vanhaksipiiaksi asti ehdin ennenkuin naimisiin jouduin!

Mission, et olisi puhunut noista mikropoppareista! Siitä muistin että niitä tuolla kaapissa on ja nyt ne yrittää huudella mun nimeä... Totesin jätskin muuten laihdutustuotteeksi. Oli paino taasen pudonnut puolella kilolla vaikka olen jädeä vetänyt luvattoman paljon viimepäivinä!

Päivämäärä:   20.6.13 23:20:29

kurnau, mä tiedän kyllä, että on;)......
Mä pääsen miesvaltaiseen ympäristöön, sillä kun miehet ratsastaa lähes kaikki ja naiset ei niinkään.
Jännä, miten ratsastus heittää volttia muilla mailla paitsi täällä miesten eduksi:)!!!

Päivämäärä:   20.6.13 23:22:08

Mä meen nukkumaan.
Öitä:)!

LähettäjäWebbi 
Päivämäärä:   20.6.13 23:22:59

Myös luovutan ja nukkumaan ... öitä ;)

Päivämäärä:   20.6.13 23:24:06

Tämä lähtee myös! Öitä piste ja Webbi, öitä yökukkujat!

Päivämäärä:   20.6.13 23:27:42

Öitä nukkumaan menneille! Mä kattelen jotain kauhuleffaa ja nautiskelen poppareita ja karpalolonkkua... :)

Päivämäärä:   20.6.13 23:30:00

Mission omien tossujen hinta pudonnut samaan eli 89 ekeä, ja noilla voi pitkästä aikaa hypätä. Merkki nb.

ruoste hyväksyy vain kohtalon, juhannusyö rules, oli se siiten bryssel tai yli-ii. suomi24 tietää ensi yönä. Ja mitään ei saa listata pois.

Offai jos tulet kaveriksi, sitten voin lähteä kaivariin. Mittari näyttää sen verran vähän, että asu pakollinen.

Päivämäärä:   20.6.13 23:37:19

Mission nautiskelee mitä? Kainalo-orkkuja? Tuu tänne, niin se sun kismettis ei olis yksinäinen :)

Olisko se kurnauskisu sitten asu se aataminkin asu ;) Ja sulle Eevan. Ja huomenna uudet kujeet.

Tony Soprano on kuollut. Mulla olikin juuri kesken sen sarjan kahtelu. Pitää tänään pari sarjaa kelata läpi. Ihan hyvä on, tykkään :)

LähettäjääR 
Päivämäärä:   20.6.13 23:37:36

Yökukkujat, eihän nyt ole mitään yötä kun on melkein juhannus.. yön ja päivän ero on seitinohut :D

Mut käykös . ihan tuolla euroopassa asti hepoinensa kiertelemässä?

Päivämäärä:   20.6.13 23:54:02

No sovitaan offari asu noin. Saako muutaman lehden ommellla koristeeksi, nyt kun ompelukonekin on.

Huomenna on uusi päivä ja joku välittää minustakin vähäsen. Vaikka sitten random.

Päivämäärä:   21.6.13 00:00:56

Keskiyön kirous...

Kyllä se kurnau käy. Mullakin on ompelukone. Se on vanha, eikä siksi toimi. Pitänee rasvata se oikein hyvin. Se on sellainen vanha nainen :) Tais olla Husqvarna. Mun pitää hommata sellainen ammattilasikone, niin voi ommella kaikkea kivaa kaikkiin kivoihin harrasteisiin. Niinku sille mun tulevalle heppatytölle niinku niitä jotain hevosjuttuja :)

Päivämäärä:   21.6.13 00:07:14

Katon kolmoselta "Ruins". Onpa ihan törkeen paska. Sit viel pakko kattoo väkisin loppuun :D

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   21.6.13 01:02:08

Minä erehdyin katsomaan boksilta Incendiary / Bombed away. Siinä on Ewan McGregor ja Matthew Macfadyen, mutta silti se oli tälle illalle väärä valinta. Vähän epämukava, vähän raskas, vähän onneton.

90e kuulostaa kamalan kovalta hinnalta pikkukengistä. Saappaista maksaa mielellään enemmänkin. Ratsastusjalkineisiin ja -varusteisiin kyllä on syydetty satku jos toinenkin, mutta jos vapaa-ajan tossua tai vaatetta pitäisi löytää, ei se saa maksaa mitään. On mulla kaapissa yhdet sataviidenkybän juhlakorkkarit, joita olen käyttänyt kerran. Kaikki muut käytän puhki, ostan vain ihania kenkuleita alesta sekä tietenkin kangastossuja ja lenkkareita, joita kuluu pari paria vuodessa. Enää en kyllä sorru ostamaan edullisia keinonahkasaappaita. En ikinä, en ainakaan ennen kuin löydän parin, joka on tosi näppärä ja soppeli ja täydellinen ja cool.

Kaivarissa on tapahtunut niin paljon noloja ja ikäviä asioita, ettei yksi alastonkohtaus enää hetkauttaisi. Jätän kuitenkin viuhahtelut teille konkareille.

Lähettäjä: nättineiti 
Päivämäärä:   21.6.13 01:07:28

Kessulle hyviä öitä ehkä vähän myöhään =)
http://www.youtube.com/watch?v=PnzdhQyb1gU

LähettäjääR 
Päivämäärä:   21.6.13 01:55:32

Kukkuu! Jokos kaikki nukkuu?

Päivämäärä:   21.6.13 06:34:56

Mie heräsin taas murheisiini ihan ennen aikojaan :( Mie niin haluaisin pois täältä tällä hetkellä; kääntää kelloa kymmenen vuotta taaksepäin ja aloittaa uuden elämän. Olla niinkuin normaalit nuoret, elää täysillä ja nähdä ja kokea maailmaa. Tehdä hölmöjä, typeriä, jopa vaarallisia juttuja. Ihastua, rakastua ja rakastaa. Tehdä jotain tärkeää, jotain, millä on merkitystä.

Tällä hetkellä se oma yritys tuntuu taas maailman huonoimmalta päätökseltä, nyt mie ainakin olen täällä jumissa; rahaa elämiseen ei tule senkään vertaa kuin aiemmin työttömänä. Mutta ehkäpä tästä alkaa oikeasti se lähtölaskenta elämänmuutokselle. Voisitteko keksiä mulle jonkun sopivan uuden ammatin, mihin olisi lyhyt koulutus, alalla hyvä työtilanne ja vähintäänkin kohtuullinen palkkaus? Ja edelleen, ostakaa tuo meidän toinen oripoika pois. Alan myös entistä enemmän kallistua sille kannalle, että tammavanhus tapetaan varsan vierotuksen jälkeen :'( Sitten jos vielä uljaalle ratsulle löytyisi se ylläpitokoti, niin ei jäisi kuin enää toinen pojista, ja yhden kopun kanssa nyt voisi ajatella muuttavansa täältä pois, jos löytyisi töitä ja asunto jostain muualta.

Tämmöisillä ajatuksilla tähän aamuun. Toivottavasti päivän mittaan mieliala paranee. Täällä ei edes tänä vuonna kuulemma polteta juhannuskokkoa, koska joku lintu on tehnyt pesänsä sinne :o Mikä ihme se sellainen juhannus on, ei kokkoa!?!

Lähettäjä: no. 
Päivämäärä:   21.6.13 07:45:37

voi niina. asiat kyllä selviää ajallaan. joskus myöhemmin huomaat, että kaikella on ollut tarkoituksensa...kaikkiin tapahtumiin on omat syynsä...

täällä aurinko alkaa pilkistelemään, meinasko tulla lämmin juhannussää??
suunnitelmat on ihan auki vielä. pitää tehdä miltä tuntuu :)
kesäruokaa kuitenkin on jääkaapissa :)

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   21.6.13 07:59:18

Huomenta sinkku kullat.:) Enpä viitsinyt lähteä Naantaliin dokaamaan. Täytyy kyllä sanoa, jos Pisteen kanssa olisi parisuhteessa, ei ainakaan aika kävisi pitkäksi, jatkuvasti menossa.:) Tänään voisi grillata ja orveltää naapureiden kanssa.:D

Päivämäärä:   21.6.13 08:02:42

Huomenta sinkkulaan:)!!
Niina, ihan rauhassa mietit moisia muutoksia elämääsi. Oletko katsellut alasi työtarjontaa alueena koko Suomi?
Jos haluat vaihtaa maisemaa, tee se kerralla ja kunnon rytinällä.
Tuo hevoskuvio varmasti järjestyy, ilman et sub pitää tamaa kuopata töiden vuoksi.
Kunhan nyt tiedät ensin, mihin menet töihin, sit vasta mietit hevoskuviot. Tammasi tekee hienoja jälkeläisiä, vieläkö se jaksaa varsoa? Liisaa siinä tapauksessa se alkuun vuodeksi? Ratsu myös.
Saat aikaa miettiä, mitä teet hevosten kanssa.
Kaksi menee täysihoitotallillakin, enempää kyllä ei mulla ainakaan lompakko kestä pitää täysihoidolla. Kun jotakin isompaa kulua on, teet tallivuoroja ja otat mummolle alkeisratsastajan yksityisoppilaaksi. Menisi siinä virassa varmaan suvereenisti!
Vai mitä?

Päivämäärä:   21.6.13 08:04:42

Huomenta sinkkulaan! Upea aamu, auringonpaistetta ja iloisia tenavia :) <3 .

Niina, rupea bussikuskiksi :) , minäkin pistin paperit työvoimakoulutukseen jos ei tässä muuten työllisty ;) . Tsemppiä ja toivottavasti löydät vähän paremman tuulen tässä Juhannuksen aikana, kaipa siellä teilläkin päin edes lavatanssit järjestetään! Lähde liikkelle ja tuulettumaan, jätä murheet kotiin ja nauti vähän elämästäsi. Jos haluat vertaistukea niin sie sentään voit myydä tuon katraasi ja lähteä, minä olen näiden kanssa seuraavat n.15 vuotta ;)!

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   21.6.13 08:09:51

Ei se Moppe siihen 15:sta vuoteen lopu, senjälkeen alkaa rahan vinkuminen.:D

Päivämäärä:   21.6.13 08:12:09

Juu, mutta liikkuminen on hieman helpompaa, ei ne enää silloin halua äipän kanssa juhannusta juhlia :D . 3-vuotias käväisi jus kysymässä että äiti onko sulla rahaa, kyllä ne sen jo nyt osaa ;)

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   21.6.13 08:13:53

Heh.:)

Päivämäärä:   21.6.13 08:35:03

Niina, ajattele asiat positiivisesti, sulla ei tosiaan ole mitään sitoumuksia yhtään keneenkään ihmiseen, olet vapaa tulemaan ja menemään ihan miten haluat:).
Sen ymmärrän sataprosenttisesti, et haluat pitää osan hevosista, tiedän, et vaikka kuinka olen vapaa päättämään menemisistäni ja tekemisistäni, hevoset on ja pysyy! Joko vien mukana tai sit ne on täysihoitotallilla, ei tarvi olla kokoajan huolissaan, et miten ne hoidetaan ja miten ne pärjää, kun tietää, ettei enää parempaa tallipaikkaa niille voi saada!

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   21.6.13 08:42:31

Mulla on likan kanssa ollut sama tallipaikka viitisen vuotta, ehkä sitten joskus kopu/koput on omassa pihassa.:)

Päivämäärä:   21.6.13 08:55:12

Juu, pitkäaikainen tallipaikka on tietty hevoselle paras vaihtoehto. Ja itselle myös.
Tuttu ja turvallinen, jonne menee aina kuin kotiinsa:).
Mä en omaan pihaan hevosia vakituisesti ota, haluan tehdä töitä ilman huolta siitä, miten ne pärjää päivät ja työreissut. Kesät kyllä houkuttavat viemään omaan pihaan, mut vaan kesiksi. Laidunaika on helppoa, ei sido jatkuvasti ja mitäpä sitä lomalla muuta tekisi, kuin ratsastaisi, joko omalla kentällä tai sit jossakin päin maata/maailmaa ja sinne vien hevoset aina mukana.
Ens kesänä on haave saada noi jätkät omaan pihaan kesäksi:).
Syksyn, talven ja ensi kevään aikana kertyy taas niin hirveesti ylitöitä, et ensi kesänä pidän sit 8 viikkoa kesälomaa...:).

Päivämäärä:   21.6.13 08:59:07

Mitä Niina haluaisit tehdä, jos olisit vapaa kaiken maailman rajoitteista, eikä rahaakaan tarvitsisi miettiä?

30 v. on sen verran nuori, että siinä voi mennä ja tulla ja rellestää yhtä lailla kuin kaksikymppisenä. Mutta mitenkäs pienellä paikkakunnalla rellestät, jos ei ole samanhenkisiä kavereita siellä enää.

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   21.6.13 09:02:43

Olishan se Sonkajärven vanha maatila käytössä(about 40 he. ja peltoa 7-9 he.). On vaan niin pitkällä, ettei kovin usein tule lähdettyä sinne.

Päivämäärä:   21.6.13 09:05:52

Niinan kannattaa nostaa kytkintä ja vaihtaa maisemia, jos vaan työpaikka löytyy.
Ehdit vielä mukaan menoon!
Nyt vaan toimeksi:)!

Päivämäärä:   21.6.13 09:16:10

Hui miten vaikea kysymys :o Eikä mulla ole mitään hajuakaan vastauksesta. Pitkän aikaa ajattelin, että jos tuollainen tilanne olisi, niin haluaisin kasvattaa noita suomenhevosratsuja. Mutta en ole enää varma siitäkään. Kun mistä sitä tietää, että olisko joku muu juttu kivempaa; kun ei ole koskaan kokeillut mitään? Nyt kun sisko reissaa monta kertaa vuodessa ympäri ämpäri maapalloa sen lentoperämiehensä kanssa, niin on kieltämättä käynyt mielessä, että olispa kiva käydä välillä itsekin jossain. Edellisen kerran kävin ulkomailla v. 2000. Mutta ei mulla ole kielitaitoa lähteä yksin mihinkään. Eikä kyllä rahaakaan, jos nämä elämän realiteetit otetaan huomioon. Ja tietty tuo valjastöiden tekeminen on kivaa, mutta katoaako siitäkin hohto, kun harrastuksesta tuleekin työ? Joskus olis ihanaa päästä omalla hevosella ratsastustunnille ja opetella ratsastamaan.

En yhtään tiedä, mitä minusta pitäisi tulla isona. Haluaisin sellaisen työn, mitä muut arvostavat, ja missä voi tuntea itsensä tärkeäksi ja tarpeelliseksi. Ja minkä turvin pääsisi muuttamaan pois täältä kotinurkista. Ja nyt sitten kun menin siihen kusipäähän ihastumaan, ja aloin jo rakennella niitä pilvilinnojani, ennen kuin olin edes hakenut rakennuslupaa, niin entisestään vahvistui se ajatus, että kyllä minä haluan ihastua ja rakastua! Mutta en tuollaiseen kusipäähän, vaan johonkin sellaiseen, jolta sitten kanssa saa sitä horoskoopin lupaamaa vastakaikua. Ja jos ei tuollaista voi saada, niin haluan oppia olemaan onnellinen siitä mitä mulla on.

Bussikuskiksi minusta ei kyllä ole, sen voin sanoa suoraan; mie olen ihan surkea autokuski. Kesällä nyt vielä jotenkin menee, mutta talvella en ajaisi mieluummin ollenkaan. Eipä niitä hevosagrologille tai valjassepälle sopivia työpaikkoja ole juuri missään tarjolla. Harvakseltaan hevosjalostusliitoissa, Hippoksella tai hevosalan oppilaitoksissa, mutta niihinkin vaaditaan se opettajan pätevyys. Nyhtän olis ollut aika nappipaikka mulla haettavana siellä Kiuruvedellä, mutta enpä sitten hakenut, kun ei tuo ylä-savo nappaa ei sitten yhtään :/

Päivämäärä:   21.6.13 09:24:54

Niina, käy tsekkaan Hippos ja muu PK- seutu. Tai noi suuret kaupungit. Kyllä se vielä nappaa, kun jaksat aktiivisesti surffailla netis:)!
Suuret kaupungit avaavat työn lisäksi lukemattoman määrän muita ovia, erityisesti nämä PK- seudun kaupungit.
Tänne vaan, mä lähden sit oppaaksi ja etsin sulle hyvät tallipaikat niille, jotka otat mukaasi:).
Rohkaistu ja lähde uusia tuulia kohti;)!
Valjaita voit tehdä harrastuksena, silloin kun on aikaa ja halua.

Päivämäärä:   21.6.13 09:33:20

Mie en oo kyllä ikinä ollu mikään city-ihminen, vaan niin maalainen kuin olla ja voi. Mie tykkään asua ja olla maalla. Kaupungin väenpaljous ahdistaa. Välillä jopa Joensuussa on liikaa ihmisiä mun makuun, Helsingistä nyt puhumattakaan :/

Sitten taas. Mie en osaa ikinä olla miettimättä rahaa. Etelässä kaikki on ihan @!#$ kallista. Sillä rahalla, millä siellä pitää yhtä hevosta kuukauden, pitää täällä melkein nuo kaikki neljä koko vuoden. No ei nyt ihan, mutta melkein. Mutta onko sekään nyt sitten järkevää, että pitää neljää hevosta täällä, eikä kuitenkaan voi tehdä niillä mitään, kun ei ole tiloja eikä varaa käydä muualla :/ Mun työkokemuksella taas ei voi kuvitella saavansa edes sitä kohtuullisesti palkattua työtä, vaan lähinnä niitä, joihin kelpaa ihan kuka tahansa ilman minkäänlaista aiempaa koulutusta ja kokemusta. En tiedä mitä pitäisi tehdä!!! Nyt se kristallipallo tänne ja äkkiä, kiitos!!!!

Päivämäärä:   21.6.13 10:14:09

Niina, ei sun tarvitse asua kaupungissa, vaikka siellä olisitkin töissä:).
Ja kyllä täältä löytyy ihan inhimillisenkin hintaisia tallipaikkoja. Ja paljonkin.
Maneesitallit on asia erikseen, niitäkin on ihan tosi kohtuuhintaisia.
Äläkä nyt jumitu miettimään hevosia, jäät vaan sinne pyörimään ympyrää edelleen.....
Alat laittaa työhakemuksia meneen; Hippos, kaikki hevosrehujen valmistajat tarvivat osaavia ja hevosagrologin koulutuksen saaneita edustajia jne. markkinointihenkilöstöä, samoin valjasmyymälät, Wahlstenit jne...
Täytät vaan hakemuksia, olipa hakua tai ei tällä hetkellä. Ja moneen paikkaan. Ja mitään rajoituksia sulla ei voi olla, muutto- ja matkustusvalmius on ehdoton monessa tuollaisessa paikassa, ja siitä on sit helppo edetä ylöspäin, kun pääsee kyntensä ensin näyttämään....;)!
Aloita nyt työpaikasta, asiat kyllä järjestyy muiden osalta.
Ja aloita se hakemusten täyttäminen saman tien:).

Päivämäärä:   21.6.13 10:20:52

Niina, tee sellainen CV, et se huomataan:)!!!

LähettäjäWebbi 
Päivämäärä:   21.6.13 10:24:54

Huomenta aamuun ...

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   21.6.13 11:02:31

Huomenta Webbi.:) Haluun yhden heppaleidin jakamaan kanssani tätä arjen tuskaa.:) kuka lie sitten onkaan.:)

http://www.youtube.com/watch?v=8N2k-gv6xNE

Päivämäärä:   21.6.13 11:07:55

Hei Niina, huomaatkos ollenkaan että sinulle kaikki pitäisi olla täydellistä ennekuin "kelpaa" :) .
Hyvä arvostettu työpaikka maaseudulla, mielellään syrjäseudulla ettei ole eläminen liian kallista mutta ei kuitenkaan Ylä-Savossa tai muussakaan paikassa mihin et halua muuttaa ja miehenkin pitää olla heti täydellinen, ei edes tapaamaan voi mennä jos sattuu muistuttamaan äidin työnantajaa :D :D !! Valitettavasti maailma ei ole täydellinen ja sellaista ihan täydellistä työpaikkaa (tai miestä) ei kovin usein syliin tipahda, yleensä joutuu sentään jostain joustamaan!

Nyt unohdat nuo murheet, ei ne siitä mihinkään murehtimalla mene, ja juhlit Juhannusta parhaan taitosi mukaan ja pidät hauskaa! Murehdi sitten maanantaina lisää, ehtiihän sitä sittenkin, ei ne murheet elämästä mihinkään katoa itsekseen!

Päivämäärä:   21.6.13 11:12:17

Onkos Kessulla krapula-aamu vai miten se elämä näin kauniina päivänä voi olla tuskaa? Tosin eihän nyt ole arki, joten ehkä se tuska tulee vasta maanantaina!

LähettäjäWebbi 
Päivämäärä:   21.6.13 11:16:19

Mikä on krapula ????

Rahapulan kyllä teidän, mutta kraulasta ei ole mitään havaintoa

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   21.6.13 11:19:12

Ei oo krapula-aamu, huomenna voipi olla.:D Pitää katsoa tarkkaan mitä tulee vastaan.:)

http://www.youtube.com/watch?v=qrO4YZeyl0I

Päivämäärä:   21.6.13 11:29:59

Moppe -> oon huomannu. Valitettavasti. Tuossa on vähän se, että miks vaihtaisin huonompaan, kuin mitä mulla on täällä nyt. Tässä on todellakin omat puutteensa, mutta tässä on myös todella paljon hyviä puolia: hevoset, maaseutu, rauhallinen ja kaunis asuinympäristö, koira lenkkikaverina, pari kaveria samalla seudulla. Kaikki uusi ja tuntematon pelottaa, siks on helpompi pitäytyä vaan vanhassa, tutussa ja turvallisessa. Mutta eihän näin voi ikuisuuksiin jatkua, kyllä mie sen itsekin tiedostan. Raha-asiat mua eniten pelottaa. Ison tilipussin turvin voisin muuttaa ihan mihin vaan ja alkaa rakentaa uutta elämää sinne.

Mutta, mutta. Nyt olis haettavana Espoossa yksi mielenkiintoinen työpaikka, joka olisi mahdollisesti mulle sopiva; haetaan myyjää Hööksin myymälään. Mutta se on osa-aikainen. Elääkö etelän hinnoilla osa-aikatyöllä, kun pitäisi asua vuokralla ja hankkia oma auto + vielä se heppakin saada elätettyä..? Jos te olisitte minä, niin uskaltaisitteko lähteä ja heittäytyä? Riittääkö rahat?

Niin ja Moppe hei, mie oon lypsäny lehmiä ja siivonnu leirintäalueen mökkejä ja vessoja ja roskiksia; siitä oli kuule täydellinen ja arvostettu työ kaukana. Oon myös asunu 5-6 vuotta erilaisissa asuntoloissa, siitäkin on mun mielestä täydellisyys ja hehkeys kaukana... Mitä taas kalliiseen elämiseen tulee, niin eläminenhän on kallista, ei sitä voi kieltää. Mutta kuten aiemmin mainitsin, niin mun koulutuksella ja työkokemuksella ei hyville palkoille pääse. Kuitenkin haluaisin elää "kivaa" elämää (kun vielä tietäisi mitä se on!), niin jotenkin musta tuntuu, että mulle se löytyy ennemmin maaseudulta kuin kaupungista. Mutta en tiedä. Olen nyt niin epätoivoinen, että oon jopa valmis kokeilemaan kaupunkia, vaikka kerrostaloissa tuntuukin seinät kaatuvan päälle ja katto tippuvan niskaan...

Päivämäärä:   21.6.13 11:38:58

Sekä pisteellä että Mopella ollut ajattelemisen arvoisia kommentteja. Pitää vielä lisätä, etteivät työkuviot ja miehen löytäminen ole kumminkaan sidoksissa toisiinsa, ja jos maaseudun poikamiehet kelpaavat, paremmin siinä on valinnanvaraa kuin vapaissa kaupunkimiehissä. Henk.koht.ilmoa maaseudun tulevaisuuteen vain, ja toki myös suomikaksneloseen.

Harvalle miehelle naisen ammatti on edes kovin tärkeä.

Jos matkustella haluaa, jokin matkailualan työ voisi olla vaihtoehto. Bussi- ja ratikkakuskiksi on muuten nykyään valtavasti tunkua ja vaikea päästä.

Päivämäärä:   21.6.13 11:40:40

No siis maajussihan se mun unelmamies oliskin. Niin oli myös tämä @!#$...

Lähettäjä: piisku 
Päivämäärä:   21.6.13 11:55:18

Mulla ei kyllä riittänyt rahat kunnolla edes yhteen hevoseen pk-seudulla, vaikka olen ihan hyvin palkatussa työssä. Maneesiton talli ja paljon tallivuoroja, niin sitten voipi rahat riittää, ja itse kannattaa asua jossain Kirkkonummi/Vihti tms-akselilla, missä on vähän halvempaa. En silti suosittele jos on rahasta herkästi stressaavaa tyyppiä. Mut osa-aikatyöstä saattaa tulla täysipäiväinen ja sittenhän tilanne ois ihan eri!

Vuokralla asuminen pk-seudulla on ihan todella kallista. Mutta kaikkeen tottuu :) Siellä on myös junaradan varrella aivan ihanaa maaseutua (kuten Siuntio), joten ei täällä tosiaan ole pakko kaupungissa asua niin kuin piste sanoikin jo.

Päivämäärä:   21.6.13 11:58:08

Niin ja ei muuten ollut "täydellinen", mutta silti vaan siihen ihastuin... Päinvastoin. Mullahan heitti kaikki mun aiemmin tärkeinä pitämät kriteerit ihan häränpyllyä tuon kanssa. Suunnilleen ykköskriteerinä on aina ollut, että tupakointi on ehdoton nou-nou. No, sehän oli tupakoitsija. Toinen kriteeri on ollut, että ei saa olla kauhean viinaanmenevä. Ja sehän oli. Kolmas oli, että ei saa olla mikään naistennaurattaja/ @!#$. Ja sellainenhan se just oli. Mutta toisaalta se oli myös aivan hurmaava. Sillä oli suorastaan ylitsepursuavan hyvä itseluottamus; meni melkein sinne röyhkeyden puolelle, ja siitähän mie tykkään. Se oli hauska ja rento. Ja se oli kuolattavan komea :p

Ja noista töistä vielä; niin paskempikin työ käy, jos se näkyy palkassa. Kaikki asiat on aina tapauskohtaisia, mie olen kova miettimään ja pohtimaan hyviä ja huonoja puolia. Yleensä olen taitava keksimään ja keskittymään enempi niihin huonoihin puo

Päivämäärä:   21.6.13 11:58:57

ai helsinki autio?? tori oli tupaten täynnä juhannusihmisiä :)

Päivämäärä:   21.6.13 12:02:05

Niin ja ei muuten ollut "täydellinen", mutta silti vaan siihen ihastuin... Päinvastoin. Mullahan heitti kaikki mun aiemmin tärkeinä pitämät kriteerit ihan häränpyllyä tuon kanssa. Suunnilleen ykköskriteerinä on aina ollut, että tupakointi on ehdoton nou-nou. No, sehän oli tupakoitsija. Toinen kriteeri on ollut, että ei saa olla kauhean viinaanmenevä. Ja sehän oli. Kolmas oli, että ei saa olla mikään naistennaurattaja/ @!#$. Ja sellainenhan se just oli. Mutta toisaalta se oli myös aivan hurmaava. Sillä oli suorastaan ylitsepursuavan hyvä itseluottamus; meni melkein sinne röyhkeyden puolelle, ja siitähän mie tykkään. Se oli hauska ja rento. Ja se oli kuolattavan komea <3 Ja ihana <3 Tuntui tosi hyvältä, kun se laittoi kätensä hartioille tai pään syliin <3 Olis tehnyt vaan mieli rutistaa sitä koko ajan :/

Ja noista töistä vielä; niin paskempikin työ käy, jos se näkyy palkassa. Kaikki asiat on aina tapauskohtaisia, mie olen kova miettimään ja pohtimaan hyviä ja huonoja puolia. Yleensä olen taitava keksimään ja keskittymään enempi niihin huonoihin puoliin. Se on kamala kotoa opittu tapa, joka istuu minussa tooooosiiiii syvällä. Miusta tulis muuten varmaan hyvä työntekijä johonkin vakuutusyhtiöön, kun osaan keksiä mikä kaikki voi mennä pieleen. Mahtais muuten vakuutusmaksut pompsahtaa sen jälkeen :p

Päivämäärä:   21.6.13 12:07:58

no mitenkäs se nyt tuolla lailla teki!?! lähetti, vaikkei olevinaan lähettänyt :o

Päivämäärä:   21.6.13 12:10:07

Oli sitten Niina yhdessä ja samassa ihmisessä kaikki pelimiehen ominaisuudet.:) Niihin normaaleihin onkin sitten vaikeampi tutustua, varsinkaan jos ei ole itse mitään flirttailevaa ihmistyyppiä. Siksi seuranhakusysteemit puolustavat tässä paikkaansa.

Ja totta puhuen isoissa kaupungeissa on paljon nättejä, hyvin toimeentulevia 30+ sinkkunaisia, ei se flaksi mitenkään automaattisesti käy, vaikka kaupunkiin muuttaisi.

Osa-aikatyöllä elää kyllä ehkä itse, muttei millään pidä autoa ja hevosta. Ellei sitten saa toista osa-aikatyötä esim. juuri tallilta.

Päivämäärä:   21.6.13 12:24:16

:) Niinpä, jos se vika ei näy päällepäin, se saattaa olla pahempi ;) !

Kyllä melkein tarvitsee kaksi osa-aikaista pks:ssa jos meinaa hevosta ja autoakin pitää. Tosin pks:lla ei välttämättä sitä autoa tarvitsekaan.

Juhannusgrillaukset aloitettu ja massu täynnä sipsi-salaattia ja vähän mustaksi kärähtänyttä pihviä! Seuraavaaksi matka kohti merenrantaa ja kallioita ja aurinkoa :) !

Lähettäjäruoste 
Päivämäärä:   21.6.13 13:12:29

Valitettava totuus pääkapunkiseudulla asumisesta onkin jo paljastettu. Kallista on, mutta halvemmillakin alueilla on hyvä asua. Jos on tottunut väliamatkoihin (ja omistaa auton) on turha murehtia keskustan hintoja. Asumalla puolen tunnin-tunnin päässä työpaikasta säästää helposti puolet asumiskustannuksista tai voi samalla hinnalla asua leveämmin. Hevosen pitäminen ON pirun kallista, mutta toisaalta niitä vaatimattomiakin paikkoja on ja kehyskunnissa harrastaminen on halvempaa. Ja kyllä niitä työpaikkoja pohjoisempanakin on, kaikkien ei tarvitse muuttaa etelärannikolle (vaikka täällä onkin ihkua asua).

Niina, et sinä kristallipalloa tarvitse, vaan rohkeutta muutokseen. Tuossa tilanteessa jokainen tsäänssi on mahdollisuus. Voit olla onnellinen ihan missä tahansa, vaikka siellä huitsinnevadassa korpimetsäoppilaitoksessa, jos asenteesi ei estä sinua näkemästä tilanteen hyviä puolia. Kynnys lähteä ja heittäytyä tyhjän päälle on tietenkin suuri, koska olet ollut niin kauan tyhjänpanttina ja pyörinyt vain tutussa ja tuvallisessa ympäristössä mutta hei, se on suurimmalle osalle ihmisistä vaikeaa. Ei auta kuin niellä kurkkuun nouseva pala ja lähteä. Joskus se on tehtävä eikä se tule tulevaisuudessa helpompaa olemaan.

Viime hetken kauppareissu suoritettu. Ei ollut enää kaupoissa juhannusheiloja, mutta juhlamieltä löytyi vielä parin tölkin verran :P Pikkukaupunkikin oli täynnä ihmisiä. Piha on vielä tyhjä ja jääkaappi täynnä, mutta tilanne korjaantunee pian. Mieluiten tekisin Mopet ja grillaisin itseäni siellä kuumilla rantakallioilla, mutta onhan kaikki tuo ruoka syötävä pois :)

Mitäs huomenna tehdään?

Päivämäärä:   21.6.13 13:22:49

lämpöö on ja lempeekin olis sydämessä jaettavaksi asti :)

Lähettäjämin 
Päivämäärä:   21.6.13 13:37:42

Hei ja hyvää juhannusta sinkut! :)

Mä kävin shoppailemassa ja parempi etten edes ajattele miten paljon rahaa meni. Alkoa tuli ostettua lisää kun löysin tota yht huippuhyvää punaviiniä ja prismasta löytyi kirsikkaolutta :D ja tottakai piti ostaa lonkeroo ja karpalolonkeroo. Uusia vaatteitakin lähti pieni kasa mukaan :) nyt voikin sitten vaan rentoutua hyvän ruuan ja juoman merkeissä ja nauttia ihanasta säästä

Päivämäärä:   21.6.13 14:32:47

Kiitti taas, kun jaksatte mun juttuja :) Otetaan siis tavoitteeksi elämänmuutos. Sen verran täytyy tässä matkalla hidastella, että ensin on oltava hevosille ottajat, ennen kuin mie voin täältä lähteä. Mulla on kuitenkin vastuu niistä, ja minä aion sen vastuun kantaa, ettei kukaan joudu heitteille mihinkään. Eli uljaalle ratsulle ylläpitokoti ja Toivoselle ostaja. Tammavanhus ikivihreille laitumille varsan vierotuksen jälkeen ja Onni mukaan. Siinä plääni. Ja siihen asti yritetään yrittämistä.

Taas tulee väkisinkin mieleen se, että voi, kun olisin päässyt silloin sinne eläinlääkikseen... Kohta olisi se hyvä ja arvostettu, hyväpalkkainen ammatti ja todennäköisesti myös työpaikka ja mielenkiintoinen työ.

Kävin äsken ratsastamassa tuolla meidän kylillä, ja mietiskelin siinä matkan aikana, että oikeastaan se, mitä minä haluan, olisi stressitön elämä. Etenkin rahahuolista vapaa elämä. Ei voi sanoa, että raha = onni, mutta jos ei rahaa ole, niin minä stressaan ainakin ihan kamalasti eikä mistään tule mitään. Tulee kauhean turvaton olo. Muistan silloin opiskeluaikoina, kun rahat oli yhtenä vuotena tosi tiukilla; ei ollut tilillä enää kuin muutamia satasia, niin mulla meni yöunet ja maha ihan sekaisin. Se ei ollut yhtään kivaa.

Muistelin, että härän luonnehoroskoopissakin tuosta asiasta mainittiin jotain, joten pakko oli käydä tarkistamassa. Mie taidan olla ihan härän prototyyppi, vai mitä olette mieltä...? http://www.astro.fi/self_knowledge/characterHoroscope/sign/taurus

Päivämäärä:   21.6.13 14:43:22

Heh, Niina!
Menee ainakin täällä aika hyvin yksiin toi kuvaus....
En voi sietää epäluotettavia ihmisiä, en siedä rahapulaa, rakastan kaikkea kaunista ja turhiakin kamoja, jos rakastan, rakastan täysillä, olipa sitten, mies, hevonen, koira tai kissa...:). Ja siitä pidän huolen, et ovat mun ja pysyvät;)!!
Tietty tässä iässä noi kiivaimmat tunteet on jo mennyttä elämää miesten kohdalla, mut kyllä mä omani itselläni pidän, jos oikea sattuu kohdalle......se ei tosiaankaan ehdi eikä jaksa katella aidan toiselle puolelle;)........

LähettäjäWebbi 
Päivämäärä:   21.6.13 14:55:50

Minä olen härkä-härkä ... suurin osa piti paikkansa ... muta tuo mammona ja ulkonästäni huolehtiminen ei tainnut osua kohdalle

Päivämäärä:   21.6.13 15:08:56

Mä en ymmärrä, miten eläminen on niin kamalan kallista täällä monen mielestä!
Ihan yhtä paljon se maksaa muuallakin suhteessa palkkaan.
Miksi veetussa lähteä paskapalkalla töihin, kun on varaa vaatia parempaakin??
En edes viitsi vaivautua työhaastatteluun, jos liksa ei ole pyytämäni mukainen. Mä en ilmaiseksi kelleen töitä tee, jos siitä ei makseta, jää tämä nainen tulematta. Ja tähän saakka on älytty, ettei mua ihan ilman korvausta töihin saa.
Ihmisellä pitää olla itsetunto ja tieto siitä, et hyvin tehdystä työstä maksetaan hyvä palkka.
Niina, laita hakemus vaikka sinne Hööksiin, kysy palkka ja mieti, onko se ok, jos otat jotakin muuta siihen rinnalle. Täällä on töitä aivan varmasti, jos tehdä haluaa!!
Sitäpaitsi jatkuvasti on paikkoja auki parempiinkin duuneihin, myös oman alasi töihin. Muunmuassa noi kaikki rehuvalmistajat etsii jatkuvasti jotakin markkinointihenkilöä johonkin taloon.
Kessu, Shania on cool heppalady:)!
Sellainen cowgirl, et oksat pois;)!
Oisko meissä vähän samaa suuntausta Shanian kanssa....noi hevoset vie...sitä miestä vaan etsitään joka vähän vie naistakin;)........

Päivämäärä:   21.6.13 15:26:30

Webbi, ehkä härkämiehet luistaa tuosta ulkonäöstä huolehtimisesta;)....
Mä en, en yhtenäkään päivänä:)!!!!!
Tiptop aina, paitsi mökillä, kun ei tarvi mihinkään lähtee eikä ketään vieraita tule kylään. Silti on kyl hiukset pakassa, hiukset,ripset ja kulmat vähintään kestovärjätty ja ripsipidennykset tai -permanentti kesällä...mä olen varmaan aivan naurettavan tarkka siitä, et näytän huolitellulta aina:).....tyypillinen venushärkä;)!

Päivämäärä:   21.6.13 16:02:02

Onpa juhannuskeli! Onnea vaan niille mökkiläisille, toivottavasti eivät huku taas sankoin joukoin kännipäissään. Tulikin tosta mieleen että taitaa olla pakko vääntäytyä heittämään talviturkki ja uittamaan myös koirat, taitaa olla kuopalla meinaan hiljasta... Tai sitten kaikki tänne jääneet on nimenomaan siellä :D

Käppäilin myös koirien kanssa vahingossa terassin ohi. Tossa alle kilsan päässä, pieni, ihana, idyllinen, ja ovat iltaan asti auki. Crap. Arskaakin pitäs ottaa, ja kaupassa käydä, ja urheilla, ja vaikka mitä :D Ainakin puolet kaikesta hommasta pitää karsia pois.

Kallista on pk-seudulla. Itelläkin ihan siedettävä liksa, eikä toivoakaan että voisin pitää edes puolikasta hevosta missään. Vuokrat on ihan hirveitä, 700 alkaa olla normaali yksiön hinta, vain tsägällä ja suhteilla saa halvempia. Itellä on rasitteena lainat joita jouduin ottamaan eksän jälkeen kun jäin tyhjän päälle, ja onpa niitä joskus otettu hevosjuttuihinkin... Ne kun sais pois niin olis siedettävä tilanne, vois vaikka vuokrata kerran viikossa jotain kaakkia :p

Ja nuo pisteen mainitsemat työpaikathan Niinalle niin eivät ole mitään hurjan hyviä palkkaukseltaan. Osa-aikatyöllä selviää vain siten että asuu tosiaan reilusti kauempana espoosta, ja etsii halvan tallipaikan hevoselle, halvan auton, ja käyttää aikaa sitten niihin työmatkoihin. Kyllä vaan täällä on kallista, eikä työpaikoista ole kaikki edes hyvin koulutetut versiot mitenkään ajan tasalla elämiskuluihin.

Päivämäärä:   21.6.13 16:15:12

No mä en ymmärrä, mitä te teette, jos täällä on kallista!
Mulla on kaksi hevosta täysihoidossa maneesitallilla, auto, asun täs ihan Stadin nurkilla, kaksi koiraa, syönkin niinkuin ihmisen kuuluu, reissaan, ostan vaatteita, käyn ulkonakin joskus, kun hevosilta ehtii, maksan valmennukset ja koulutukset jne.....
Tosin olen vaihtanut Cittarin Lidliin suurimmaksi osaksi, mut ei se nyt siitäkään voi johtua.
Jos kolme tonnia saa käteen kuussa, käsitykseni mukaan sillä kyllä elää aivan loistavasti täälläkin!! Ja kahdellakin, tosin sit pitää luopua maneesitallipaikasta, jos ei talleja tee viikonloppuisin.
Siis kahden hevosen kuluista nyt kyse.
Palkka revitään selkänahasta, se on selvä, mut mulla on, mistä repiä!!!!

Päivämäärä:   21.6.13 16:22:03

No piste, et varmaan käsitä kun sulla on niin hyvä palkka. Hööksin osa-aikainen saa kuussa käteen varmaan alle tonnin. Vuokra lohkasee siitä seittemän hunttia, jos ihan aikoo pk-seudulla asuakin. Sun palkkas ei ole lähelläkään keskiarvoa, vaan reilusti parempi, jos tosiaan kolme tonnia jää näppiin. Harva saa sitä edes bruttona.

On vähän eri asia jos on korkeakoulut käyty ja osaamista ja sellanen ammatti josta saa hyvän liksan. Jos on käynyt kouluja vähemmän niin mistäs tempaset semmosen työn josta sais hyvää palkkaa, et mistään.

Päivämäärä:   21.6.13 16:23:02

Ja Niina pystyy tekemään valjaita, päitsiä mitä tahansa tuon työn ulkopuolella.
Täytyy muistaa, että täällä ihmiset arvostavat uniikkia ja mittatilaustöitä!!!!
Tiedän sen ihan oman työni pohjalta!!
Niina tänne, meet osa-aikaiseksi alkuun ja kun tulee hyvä duuni kohdalle, vaihdat ja teet lisänä tilaustöitä.
Jostakin on aloitettava, jos osaa, saa vaikka ja mitä!!!

Päivämäärä:   21.6.13 16:56:45

No niin kai sit, Mission.
Mä päätin jo lukiossa, että opiskelen sellaiselle alalle, mikä aivan varmasti antaa mahdollisuuden harrastaa ja ylläpitää hevosia. Silti hevosia oli koko opiskeluajan, kävin vaan töissä siinä ohessa.
Ja silloin jos koskaan olin tosiaan PA!!!!!
Silti hevoset oli ja pysyi!
Kyllä se on aika pitkälti kiinni siitä, kuinka valmis on töitä tekemään ihan hanttihomminakin!!!
Jos jotakin haluaa, sen eteen pitää tehdä hemmetisti töitä!!!!!
Ei tää elämä itsestään ylläpidä ketään eikä mitään harrastusta, jos ei sitä rahaa omasta selkänahasta revi!!
Kun yksi duuni ei riitä, sit toinen silloin tällöin rinnalle.
Ja sen sanon, ettei opiskelu mene KOSKAAN IKINÄ hukkaan!!!!
Olen saanut noin miljoonakertaisena takaisin sen rääkin, minkä kävin, vieläpä nopeammin kuin muut. Mut mulla olikin kiire päästä ratsastamaan valmennuksessa ja ostaa hyvät hevoset;)!!!!
Elämä on valintoja, jälleen kerran:)!!!!!

Päivämäärä:   21.6.13 17:07:55

Ai kamala...Ahtauduin mun ainoisiin biksuihin, ja nää kyllä nipinnapin mahtuu mutta eivät kyllä imartele sitten yhtään :D Ihmisten ilmoille ei olis asiaa, mut kaipa tonne kuopalle just just kehtaa mennä... Ens kesänä nääkin on varmaan ihan jees mutta tälle kesälle taitaa olla paras ostaa uudet, jos vaikka toistekin tulee fiilis laittaa biksut päälle :D Mahakin oikein ekstraturvoksissa runsaan aamiaisen ja yhdistetyn lounaan vuoksi, mutta haitanneeko tuo. Ehkä suurin osa on jo tähän aikaan häippässeet valmistautumaan johonkin kokkokatselmuksiin :p

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   21.6.13 17:11:01

Pistettä voisi halia ja paijata.:) Helkuta viina menee päähän.:D

Lähettäjä: Uki 
Päivämäärä:   21.6.13 17:19:12

Hyvät jussit kaikille sinkuille:D Sehän se KESSU on viinan yks ominaisuus.

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   21.6.13 17:25:21

Juu Uki, huomena saa taas väristä ja tutista.:)

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   21.6.13 17:40:15

Himan tulta jussiin.:)

http://www.youtube.com/watch?v=qrO4YZeyl0I

LähettäjäKESSU. 
Päivämäärä:   21.6.13 17:43:11

voi viulu väärä.

Päivämäärä:   21.6.13 18:02:14

Tuo Hööksin myyjän palkkaus on Kaupan alan TES ja työaika 50-75%. Googlella löysin, että palkka on ~ 1700e, kun ei tule mitään kokemuslisiä. Eli tuosta sitten 50% olisi 850e ja 75% 1275e. Noista sitten verot vielä pois. Ja mitä nyt äkkiseltään katselin netistä, niin Espoon vuokrat olivat halvimmillaan 600-700e/kk. Joten tää taitaa nyt kuitenkin jäädä väliin... Voi ku toi Hööksi olis tässä meidän naapurissa, tai ku olis tarjolla joku muu vastaava osa-aikaduuni tässä ihan vieressä tuon firman oheen; niin ei tartteis niin paljon stressata rahasta. Sais säästöjä kerrytettyä ja vois ruveta kattelemaan omaa pikkutilaa jostain, ja sit ku olis se oma torppa, niin vois ilmoittautua siihen maajussi-ohjelmaan, ja sitten joku ihana vois rakastua minuun ja muuttaa mun luokse =D Sitten mulla olis melkein niinku kaikki =D

piste -> saapihan ne etelän laatua arvostavat tilata niitä mun tuotteita täältä idästäkin! ;)

Mutta tosiaan, mulle sais ehdotella myös jotain ihan uutta ammattiakin. Mie en vieläkään tiedä, että mikä minuu oikein kiinnostaa. Paitsi hevoset tietysti. Mutta se on nyt selvää, että sieltä ei elantoa saada. Joten jotain muuta vois keksiä, kun vaan tietäs, että mitä.

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.