Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jätin ”hyvän miehen”

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.10.26 22:54:36

Jostain syystä aiempi katosi

Paperilla oikein kelpo. Kunnon työssä, kohtelias vieraille ja sukulaisille. Omat kaverit ja harrastuksensa. Ei ryyppää, petä eikä hakkaa. Oma talo ja auto josta huolehtii. Ihan mukavan näköinenkin, pitkä ja kohtuullisen liikunnallinen.

Mutta se kohtelee minua huonosti. Vähättelee ja vääristelee tapahtumia omaksi edukseen. Ei järjestä yhteistä tekemistä mutta on kateellinen jos panostan ystävien kanssa tekemiseen. Pitää minua alempiarvoisenaan jota saa rankaista jos en käyttäydy täydellisesti eli hiljaa siedä kaikkea mitä tekee. Jos pyydän jotakin, suuttuu koska ”minuahan et komentele”, mutta jos en pyydä suoraan niin ”ei tiennyt että piti tehdä asia x aikaan y”. Ei kunnioita asettamiani rajoja, kävelee jatkuvasti yli ja kiusaa muttei ymmärrä miksi minulla on paha olla.

Niin. Silti hävettää kertoa läheisille että lähdin, onhan hän ”hyvä mies”

Re: Jätin ”hyvän miehen”

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   11.10.26 22:56:11

No eihän se sitten mikään hyvä mies ollut.

Lähettäjä: Mitätuota 
Päivämäärä:   11.10.26 22:57:21

No sitähän aloittaja ihan selvästi sanoikin. " Hyvä mies ".

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   11.10.26 22:59:18

Huhhuh hyvä kun ymmärsit tuollaisen narsistisia piirteitä omaavan hepun potkaista mäkeen. Todellakin ”hyvä” mies

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.10.26 22:59:36

Siis tuo on esimerkki kamalasta miehestä. Nämä sun sukulaiset voi ottaa siitä sitten itselleen miehen. Ja sinä voit laittaa tuollaiset läheiset piiiiitkälle jäähylle jos ne ei välitä sinusta ja haluaisi että olet moisen miehen kanssa.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   11.10.26 23:00:30

Mitä tuosta, parisuhdehan on jokaisen oma asia! Siinähän taivastelkoon ne, joille ei asia kuulu. Mun vanhemmat oli mulle tosi vihaisia kauan, kun jätin "hyvän miehen". Näin reilun 20 vuoden jälkeen katsottuna se oli yks elämäni parhaista päätöksistä. Löysin tilalle oikeasti hyvän, jonka kanssa parisuhde on ollut toimiva. Elämä kun on oikeasti kaikkea muutakin kuin kulissia.

Lähettäjä: Nooh 
Päivämäärä:   11.10.26 23:02:34

Mulla sama tilanne, ulospäin kaikki kiiltokuvaa ja muut sanoisi, että olen kiittämätön jos tästä lähtisin, mutta ajoittain pikkuvauvan kanssa seurusteleminen käy niin voimille, että olen aivan loppu ja valmis lähtemään.

Paperilla ja teoriassa kaikki erinomaisesti, mutta käytännössä negatiivinen ruikutus ja loputin mielensäpahoitus nakertaa syvältä ihan jatkuvasti :(

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   11.10.26 23:10:05

No ei tarvi hävetä -mieshän luonteeltaan aika ikävä...

Lähettäjä: Näin 
Päivämäärä:   11.10.26 23:11:43

Ihan oikein teit! Minulla vähän vastaava "hyvä mies". En ole katunut hetkeäkään kun jätin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.10.26 23:18:19

Sellainen sunnuntaisatu. Miten te jaksatte kehitellä noita?

Lähettäjä: Just 
Päivämäärä:   11.10.26 23:23:23

Mies pitää aina valita, ei hyvien vaan huonojen ominaisuuksien perusteella. Kysyä itseltään onko ne sellaisia, joiden kanssa voin elää?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   11.10.26 23:28:12

Hyvä kun jätit. Ja kysyttäessä voit hyvin kertoa, miksi. Jos haluat.

Lähettäjä: Guu 
Päivämäärä:   11.10.26 23:42:19

Hyvin sanottu, huonojenkin puolien kanssa pitää elää tai sitten lähteä.

Minun miesvauvani taas eilenaamulla kilahti mykkäkouluun niin mitättömästä syystä, on vetänyt kaljaa siitä asti ja on nyt selviämässä työkuntoon. Annoin samalla mitalla takaisin, estin esim puhelinnumeron jotta ei tarvitse mitään viestejä ainakaan katsella ja viikonloppuna ei puheluillakaan mitään tee. Tämä kun saattaa kilahtaa siitä etten lue tai vastaa jotain hänen esim kännissä lähettämäänsä vonkausviestiä. Se oli ilmeisesti toinen syy tähän hänen möksähtämiseensä. Toinen oli sitten se eilisaamuinen kieltäytymiseni minkäänlaisesta seksuaalisesta kanssakäymisestä sen takia koska mies haisi alkoholille.

Ja tästä ihan samasta asiasta on väännetty vuosikaudet ja miehelle tulee aina vaan uutena asiana. Alkoholin kanssa on sellaista taustaa että olen vetänyt tiukat rajat siihen mitä hän saa minulta ollessaan alkoholin vaikutuksen alaisena - eli ei mitään. Ja sekös tätä jaksaa kismittää.

Muuten eläminen onnistuu, mutta tässä asiassa olen joku päivä sen edessä että jätän sen. Hermo menee kun ei mene niin yksinkertainen asia jakeluun.

Valitettavasti miehen käytös on mennyt typerämpään suuntaan ja väitän että syy on tuossa kaljan kittaamisessa. Kaikenlaista pikku huolimattomuutta on tullut enemmän ja pää ei meinaa kestää minulta mitään pientäkään poikkisanaa. Aivan ihmeellisiä kiukutteluja jostain " voisit joskus kiittää ja voisit joskus sitä ja tätä " - sitten kun kysyy että niin mistä, että voitko tarkentaa ? Niin ei kykene vastaamaan. Ei ymmärrä että minäkin olen väsynyt eikä minua aina kiinnosta ja jos olen näitä silloin kun tämä sankari heiluu hönössä, niin ei pienintäkään vähää.

Keski-ikäinen mies, ja väitän että alkoholi puhuu aika paljon. Se tuottaa häpeää tuolle ja varmaan pitää hermot kireänä ja minä saan sitten sitä kakaramaista känkkäränkkää osakseni. Tuntuu kuin kasvattaisin 110-kiloista lasta. Ei ole fyysisesti väkivaltainen mutta ihan sietämättömän rasittava kun sille päälle sattuu.

Ja jos mies luet tämän niin tässäkin : Ihan sama mikä minä sinun mielestäsi olen ja mitä en tee ja miten pihtaan tai sitä ja tuota - ikinä ei ole silti hyvä. Joten kun viimein poltan päreeni niin mitenkään et hyväksi puhu enää mitään. Loputon pinnani katkeaa jossain vaiheessa ja sitten se katkeaa ja ei peruunnu.

Ihmisethän lähtee sitten kun pinna katkeaa lopullisesti. Toisilla nopeammin, toisilla hitaasti ja joillain ei ikinä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.