|
Lähettäjä: kaupungissa?
Päivämäärä: 11.10.26 20:54:18
Tuli yllättäen perintönä 55m2 kerrostalokaksio. Rakennettu ysärin lopulla, ostettu silloin uutena (varmaan saanut itse valita tapetit ja lattian). Asukas ollut silloin n. 60v, joten on kukkatapettia, muovimattoa yms vähemmän suosittua vaihtoehtoa.
Asunto sijaitsee pienehkössä kaupungissa, jossa kuitenkin AMK ja yliopiston sivutoimipiste. Kaupunki on minulle vieras. Muutaman kerran olen siellä käynyt.
Paikallisen kiinteistövälittäjän mukaan asuntojen hinnat ovat alhaiset ja myyntiajat pitkiä. 55m2 kaksio on liian pieni omaksi asunnoksi ja sijoittajat ostavat mieluummin yksiöitä. Kiinteistövälittäjän mukaan vuokra-asunnoista on kuitenkin pulaa ja sanoi, että taloudellisesti paras vaihtoehto nyt olisi laittaa asunto vuokralle ja odottaa muutama vuosi, jos tuon tyyppisille asunnoille tulisi myyntimarkkinoilla kysyntää.
Asunnossa pitäisi tehdä pintaremppaa (tapetoida ja uusia lattiat) ja varmaan kylppärinkin voisi kunnostaa: laittaa nykyaikaiset vesieristeet ja uusia laatat ja kaakelit.
Mistä löytää luotettava remontoija vieraassa kaupungissa? Sellainen, joka osaa tehdä kylppäriremontin oikein. Tapetit on suorassa (ja mahdolliset kuviot kohdistettuna), lattiat suorassa, listat paikoillaan. Oman paikkakunnan fb-ryhmissä kysellään välillä eri alojen ammattilaisten perään ja siellä suositellaan henkilöitä, joita kukaan paikallinen ei missään tapauksessa käyttäisi. En siis uskalla luottaa fb-ryhmien suosituksiin. Paikallinen kiinteistönvälittäjäkään ei osannut (tai halunnut) ketään suositella.
|