Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletko saanut muuttoavustusta tms. koskaan?

Lähettäjä: jahka 
Päivämäärä:   11.10.26 09:31:04

Kelalla on kaikenmoisia avustuksia, ainakin ollut joskus. En ole niihin perehtynyt.

Tuli vain mieleeni, kun nuorempana muistan kuulleeni muuttoavustuksesta, työpaikanhakemiseen avustustuksesta, jne. ihmeellisen nimisistä avustuksista.

Onko näitä siis joku oikeasti saanut ja vieläkö tällaisia on (ja apua saadakseen pitäisi olla yksisarvinen nälkäänäkevä). Vai onko nämä olleet vain sanallisia koristeita maailman onnellisimman maan valheessa?

Re: Oletko saanut muuttoavustusta tms. koskaan?

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   11.10.26 09:39:54

Ei taida enää olla tuota muuttoavustusta, mutta mulla on muistikuva, että olisin saanut osan muuttokuluista Kelalta pois kun muutin työttömänä työn perässä Jyväskylästä Rovaniemelle. Tämä oli v. 2014.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.10.26 10:53:48

Sain sossulta muuttofirman kokonaisuudessaan, kun muutin helsingistä joensuuhun opiskelemaan v. 2013. Olin toimeentulotukiasiakas valmiiksi, varmasti vaikutti se että samalla status vaihtui opiskelijaksi ja tukimuoto opintotueksi eli oli sossulle kannattavaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.10.26 10:59:49

Sain jotain muutoavustusta (en muista millä nimellä oli) viitisen vuotta sitten kun muutin työn perässä 200km matkan. Ei sillä muuttokuluja kokonaan katettu, mutta auttoi kyllä paljon. Ihan tavallinen työtön olin siihen aikaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.10.26 11:16:28

No en todellakaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.10.26 11:17:36

Saa jos lankkaa naaman ja sanoo "mina tarvi muuttoapustus".

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.10.26 11:18:23

Olen saanut avustusta kun kävin toisella puolella Suomea työhaastattelussa. Tästä toki on yli kymmenen vuotta.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   11.10.26 11:48:24

Joskus alaikäisenä sai jotain matkustusavustusta, kun matkusti Suonenjoelle mansikkapellolle töihin. Se kattoi muisaakseni suunnilleen junalipun sinne. Työkkärin virkailijan kanssa se yhdessä haettiin, eli saattoi kyllä tulla myös työkkäristä se raha. Tämä silloin joskus 90-luvulla.

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   11.10.26 12:26:05

Itse olen työelämässä tällä hetkellä, mutta 2009-2010 sain muuttoavustusta, kun olimme puolison kanssa molemmat opiskelijoita ja tuli pakko muutto, koska taloyhtiöön jossa asuimme tuli täysremontti ja asunnot irtisanottiin. Saimme muuttoapua niin, että saimme firman kantamaan tavarat asunnosta toiseen.

Läheinen ystäväni, jota tällä hetkellä autan, on saanut kahdesti viiden vuoden aikana muuttoavustusta niin, että saanut pakkaus ja kantoavun. Kyseessä tapaturmassa vammautunut ihminen, joka muutti ensin esteettömään asuntoon ja kun kyseisestä asunnosta vuoden asumisen jälkeen paljastui laaja kosteusvaurio ja asunto meni remonttiin, sai täyden muuttoavun uuteen asuntoon.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.