Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Elämä, jota et halua mutta kadehdit?

Lähettäjä: zxc 
Päivämäärä:   10.10.26 22:23:37

Oletko "kateellinen" jostain elämäntyylistä, vaikka tiedät ettet oikeasti koskaan haluaisi elää niin?

Kerron omani esimerkiksi:
- Meille ei tule koskaan lapsia
- Olen työtön ja puolisoni palkasta käteen meille jää 2100€.
- Inhoan marimekkoa sekä suomalaista valkoista ja väritöntä sisustusta
- Olin surkea koulussa ja pääsin juuri ja juuri osasta aineista läpi
- Vihasin urheilua lapsena

Olen kuitenkin kateellinen keskiluokkaisille perheenäideille. Jollain tavalla haaveilen sellaisesta, vaikka en kuitenkaan itse halua lapsia. (tottakai tiedostan, ettei kenenkään elämä ole täydellistä jnejne.)
Miten meillä olisi uudella asuinalueella omakotitalo missä on kuljen kalliissa Marimekon rytkyissä. Koti olisi juuri rakennettu, kiiltovalkea ja väritön missä on seinän kokoiset ikkunat.

Lapsia olisi 2-3 ja he olisivat hyviä kouluissa sekä harrastaisivat omasta tahdostaan jääkiekkoa yms.
Mies kävisi töissä ja minä olisin kotona, hoitaisin kodin, lapset ja lasten harrastukset. Mies kuitenkin olisi myös hyvä isä, oikeasti läsnä ja kannustaisi lapsia harrastuksissa sekä niiden kisoissa.

Olisin se raivostuttava naapuri, joka on yli-innokas ja positiivinen. Vetäisin naapuruston äideille jotain äitikerhoa, missä käydään joskus brunssilla, joskus pilateksessa ja joskus mennään lasten kanssa leikkipuistoon. Jotain Tupperware-kutsuja voisin myös emännöidä.
Järjestäisin naapureille pikkujoulut, kesäjuhat jne. ei ole pakko tulla, mutta aina kutsuisin kaikki.

Onko muilla tälläisiä ihan hassuja haaveita toisten elämäntyylistä, vaikka tietää ettei todellisuudessa jaksaisi viikkoakaan? Jos on, luen mielelläni

Re: Elämä, jota et halua mutta kadehdit?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.10.26 22:47:39

Ammattikilparatsastajat. En todellakaan jaksaisi. Mutta näyttäähän se hienolta ulospäin.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   10.10.26 23:20:14

Ammattiurheilijat melkein mikä laji vaan. Siistiä ja osasta tienaa törkeän hyvin, mutta jooei - ei riittäisi itsekuri ja mielenkiinto treeniin mitenkään päin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.10.26 23:26:35

Järjestyneiden uskontojen uskovat. Lähinnä abrahamilaisten uskontojen (eli juutalaisuus, islam, kristinusko) uskovat.

Onhan se nyt uskomattoman lohduttavaa ja ihanan turvaa tuovaa että ei tarvitse ajatella mitään itse ikinä. Sulla on kirjaimellinen sääntökirja elämään josta luet säännöt.

Ja vaikka kokisit mitä kauhujuttuja, voit sääntökirjasta lukea sitä asiaa koskevan säännön ja koska uskot kyseisen uskonnon jumalaan, hyväksyt tuloksen myös. Ai nainen tehtiin miehen luusta ja mies on perheen pää. No okei sitten jos -isä- jumala on niin säätänyt. Ahaa ai mieheni voi ottaa monia vaimoja? No niin kai sitten jos allah sanoo. Ai kuukautiset tekevät naisesta saastaisen? No okei sitten, varmaan olen sitten saastainen.

Niin kätevää olisi olla uskova nainen. Ei tarvitsisi ikinä itkeä tai harmitella mitään tai tuskailla maailman epäoikeudenmukaisuuksista koska oma alamaisuus olisi kirjattu kaikkiin sääntökirjoihin :D Sen kuin alistuisi vain ja lopettaisi ajattelemisen. Olisi niin yksinkertaista ja helppoa että välillä ihan kadehtii sitä mentaliteettia. Jos jotain ei tiedä niin sen kuin lukee säännön. Samalla tietenkään ei ikinä oikeasti haluaisi olla aivoton aivopesty.

Lähettäjä: Ruota 
Päivämäärä:   10.10.26 23:29:33

- Ammattiurheilijat, syyt tulikin jo tuossa.
- Somettajat, jotka tienaavat sisällöntuotannollaan. Saavat rahaa "tekemättä mitään", en kuitenkaan ikinä haluaisi jakaa elämääni tuhansien ihmisten ruodittavaksi.
- Ylisosiaaliset ja positiiviset kaikkien kaverit. Olisi kiva olla kanssa sosiaalinen kaikkien kaveri, mutta olen kiitollinen nykyisestä pienestä piiristä ja elämästäni, vaikken aina jaksa mennä eteenpäin hymyillen.

Lähettäjä: Nyteiomalla 
Päivämäärä:   10.10.26 23:32:58

Joo. Omani. Paperilla kaikki on pahuksen hyvin.

2 lasta (mutta molemmat enempi vähempi nepsyjä - raskasta)
Hieno okt hyvällä paikalla
Hyvät, varmat työt, tai ainakin erinomaiset liksat mutta raskasta tämäkin
Hevonen (jolla jotain häikkää vähän väliä, edelleen raskasta) ja pari koiraa (niillä sentään kaikki hyvin)
Aikuisten terveys kohdillaan ja tukiverkkojakin löytyy
Kiva mökki (mutta ärsyttävän kaukana, toisen kotiseuduilla, ja vaatii huolenpitoa - jälleen raskasta....)

Lähes kaikki on saavutettu mistä on haaveiltu. Parisuhde on hyvä ellei erinomainen. Mutta kun ei silti meinaa jaksaa. Tienataan tyyliin 20k kuussa, talo alkaa olla maksettu, tulossa vielä miljoonaperintö. Jospa kohta vois lopettaa työnteon vaikka kokonaan niin jaksaiskin ehkä taas jotain ylimääräistä.

Lähettäjä: Myy 
Päivämäärä:   10.10.26 23:33:57

Sinkku, lapseton.
Vapaus tulla ja mennä, mahdollisuus lepoon. Kukaan ei sotke.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.