|
Lähettäjä: Joo
Päivämäärä: 10.10.26 16:11:20
Myönnän sen ääneen, enkä selittele opinnoilla tai elämäntilanteella tai millään. Tai etteikö isäehdokasta olisi ollut. En vain halunnut olla nuori äiti. Kyllä, olin juuri se pahamaineinen perheellistymistä myöhempään ikään siirtävä, ihan itsekkäistä syistä.
Ylipäätään inhottaa se nuoriin naisiin kohdistuva holhoava asenne, ikään kuin nuoret naiset eivät itse osaisi tehdä päätöksiä elämästään (paitsi silloin, kun he hankkivat niitä lapsia jo nuorena) tai tietäisi, mitä riskejä siihen sisältyy, jos aloittaa lapsensaannin yrittämisen hieman vanhempana. Myös lapsen saaminen on riski. Teet tässä asiassa minkä tahansa päätöksen, sillä voi olla loppuelämään vaikuttavia seurauksia.
Kyllä, kuulin aikanaan ainakin miljoona kertaa joka tuutista, että hedelmällisin ikä on 20-25-vuotiaana ja mitä nuorempana sen parempi. Ja joo yli 30-vuotiaana hedelmällisyys heikkenee jo huomattavasti. Mutta ennemmin ei lasta ollenkaan kuin lapsi yhteiskunnan painostuksen vuoksi, vaikka ei itse kokisi olevansa valmis, tai ajatukset olisivat vielä suunnilleen kaikkialla muualla kuin lapsissa. Lapsi ansaitsee kuitenkin myös olla haluttu ja odotettu.
Nyt 28 ja lapsi tulee jos tulee. Jos ei tule, sekin täytyy ottaa vastaan. Ainakin se nyt olisi kuitenkin haluttu ja tervetullut.
|