Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lemmikistä luopumisen jälkeen ajatuksia

Lähettäjä: surku 
Päivämäärä:   10.10.26 10:33:17

Tää on varmaan tosi outo aloitus mut haluan vähä keskustelua. Mä pelkäsin etukäteen tosi paljon sitä hetkeä kun joudun koirani lopettaan. Pelkkä ajatus sai itkemään. Olin kuunnellu toisten juttuja siitä että se on elämän kamalinta, eikä siitä meinaa päästä yli. Ei olla työkuntoisia ja moni tuntuu sanovan ettei halua enää ottaa edes eläintä kun se luopuminen on niiin vaikeeta. Siispä ajattelin kai että se on myös mulle ihan maailman lopun asia. Koska koirani oli mulle kaikkeni.

En ollu ennen tätä joutunut lemmikkiä lopettaa vaikka kylla ympärillä eläimiä on kuollu, mutta ne ei ole ollu omia. Mä yleensä taisin surra vaan sitä toisten ihmisten surua ja tuskaa. Se hetki lopetuksessa tulee mun silmiin, silittelen vaan koiran uneen. Ja kaikki loppu. Vaikeinta oli se päätöksen tekeminen, kuin itse lopetus minkä muiden puheiden mukaan on aivan järkyttävää. Sehän siis vain rauhallisesti nukkui pois.

Tästä on nyt kolme kuukautta ja mietin et missä se maailman loppu on ? Olenko jotenkin viallinen tunteiltani vai enkö rakastanut koiraani? Ensimmäiset kaksi päivää oli pahimmat ja sit se alko hiljalleen elämä tasaantua. Nyt jo mietin uutta pentua, sekin tuntuu väärältä. Minunhan pitäisi surra niin kovasti. Äitenikin sanoo että miten voin näin vaikeen asian kans jo puhua huumorilla..

Tottakai rakastin koiraani, olihan se mun ensimmäinen oma. Mutta olen vahvasti realisti. En voi pitää kiinni väkisin asioista joille ei vaan yksinkertaisesti voi mitään, se tapahtuu.

Re: Lemmikistä luopumisen jälkeen ajatuksia

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.10.26 10:54:42

Niinhän se usein on, päätöksen tekoa edeltää paljon ajattelua ja vaihtoehtojen läpi käymistä. Suruprosessi on alkanut jo silloin.
Lopetus on yleensä helpotus eläimelle ja ihmiselle.

Otan osaa.
Sinussa ei ole mitään vialla. Ihmiset ovat erilaisia.

Re: Lemmikistä luopumisen jälkeen ajatuksia

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   10.10.26 10:58:08

Sama täällä, koira oli toki jo lähes 15 vuotias ja olin tehnyt luopumisprosessia pitkään. Ajattelin että se tulee olemaan mulle ihan maailmanloppu, mutta elämä jatkuikin aika helposti ja koiraa ajattelen nyt vain lämmöllä ja kauniilla ajatuksilla.

Sen sijaan 6 vuotiaan koiran yllättävä sairastuminen ja lopettaminen kaivelevat edelleen usean vuoden jälkeen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.