Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vässyköitä harmittaa, kun työnantajat ovat

Lähettäjä: voi kyynel 
Päivämäärä:   9.10.26 19:46:48

alkaneet torpata etätyöntekoa.

https://yle.fi/a/74-20248864

Ymmärrän tolkuttoman työmatkan takia olevan etätyön, mutten juuri muuta. Ihan itte sit vaan tilaa muuttoauton ja muuttaa lähemmäs.

Moni työnantaja raportoi lorvivista eli laiskoista työntekijöistä, jotka ottaa palkan mieluummin mm. pyykinpesusta, koiran kanssa lenkkeilystä ja pitkäännukkumisesta kuin siitä työn tekemisestä. Se on yksi isoja syitä.

Sit jos ahistaa sos.vuorovaikutus niin ei muuta kun lääkettä suuhun ja terapiaa.

Re: Vässyköitä harmittaa, kun työnantajat ovat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.10.26 19:54:15

Joo, töissähä ei voi lorvia. No moni äänestää jaloillaan.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   9.10.26 19:55:47

Hyvin kapea-alainen kommentti. Moni keskittyy huomattavasti paremmin kotona kuin avokonttorin hälinässä. Esimerkiksi koodausala on jatkuvaa palaveria jne, usein asiakkaiden kanssa,jotka ovat vaikkapa toisesta maasta. Mitä hyötyä konkreettisesti on siitä, että mennään pitämään näitä etäpalavereja konttorille, jos voit yhtä hyvin hoitaa kotoa käsin? Lähinnä tuntuu kateellisten kommenteilta tällainen.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.10.26 19:57:33

Kyllä syyt tuolle on ihan puhtaasti kiinteistöjen kannattavuudessa. Eihän se sopisi jos niiden omistajat eivät saisi rahaa.

Päivämäärä:   9.10.26 20:06:40

Jos työt sujuu etänä niin mikäs siinä. Etätyöt on minun mielestä etuoikeus, ei joka työntekijän oikeus. Jos työt ei kotona suju niin konttorille vaan sitten tekemään.

Lähettäjä: pläh 
Päivämäärä:   9.10.26 20:11:41

Tästä asiasta oli täällä jo pitkä keskustelu missä väännettiin asia ratakiskosta niille, jotka ei tajua, ettei kaikissa töissä tarvitse olla samassa huoneessa muiden kanssa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.10.26 20:15:39

"Jos työt ei kotona suju niin konttorille vaan sitten tekemään."

Ihan kuin näissä muutoksissa olisi kyse siitä, että olisi seurattu tehokkuutta ja otettu lähitöihin ne, jotka eivät saa etänä tarpeeksi tehokkaasti tehtyä. Ei, kyllä ne on vaan kautta linjan tehosita ja mittauksista huolimatta lätkäisty sama käsky kaikille.

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   9.10.26 20:35:46

No huhhuh.
Tervetuloa seuraamaan mun etätyöpäivää, ei juuri taukoja pidellä vaan lounaskin tulee syötyä koneen ääressä.
Mä meen konttorille lähinnä lepäämään ja toivottavasti työkavereita tapaamaan. Töitä siinä avokonttorissa on haastava tehdä. Puhelut sännätään hoitamaan vessaan (jos vapaa) tai kopiohuoneeseen (jos vapaa).

Päivämäärä:   9.10.26 20:40:57

Mulla ei ole etätyömahdollisuutta ja lorvailen suurimman osan päivästä :D Ei se lähityössä oleminen tarkoita sitä että pitäisi painaa tukka putkella.

Mutta se ei kyllä mitenkään ole ok, että on palkattu työntekijöitä ympäri suomen koska etätyömahdollisuus ja sitten se mahdollisuus otetaankin pois. Ei kaikilla ole mahdollisuutta muuttaa sen takia, voi olla vaikka puoliso ja lapset joiden työt ja koulut on siellä nykyisellä paikkakunnalla. Jos mun työpaikka nyt muuttaisi, niin jäisin kyllä mieluummin työttömäksi kuin hylkäisin mun perheen.

Päivämäärä:   9.10.26 20:50:05

Johan niille Op:n lähitöihin kutsutuille kävi niin ettei kaikille löytynyt konttorilta edes paikkaa jossa tehdä töitä joten osa joutui palaamaan kotiin.

Päivämäärä:   9.10.26 20:52:48

Just eilen käytin hyvän toimistopäivän työhakemuksien kirjoittamiseen. Tänään etänä tein töitä ihan työnantajallekin.

Lähettäjä: Dark Jedi 
Päivämäärä:   9.10.26 21:06:27

Se että joku etätyötä tekevä "työpäivän" aikana pesee pyykkiä, käy lenkillä tai ottaa päikkärit on asia joka ei välttämättä haittaa sitä työntekoa pätkääkään. Mulla on kaveri joka tekee etätöitä ja hänella on projektille aina tietty deadline. Kunhan se on valmis tiettynä päivänä on se ja sama mihin kellonaikaan minäkin päivänä tekee töitä. Ei tarvitse maanantaista perjantaihin 8-16 istua tekemässä työtä. Ja kuten edellisessä ketjussa jo todettiin monella on töissä tiimi jonka jäsenet on eri puolilla maailmaa. Mitä lisähyötyä tulee siitä että henkilö jonka tiimin muut jäsenet ei ole edes Suomessa menee konttorille pitämään Teamspalaveria versus tekee sen kotoaan?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.10.26 21:11:55

Jos ainoa mittari työntekijöiden tuottavuudelle on heidän työpaikalla viettämänsä aika niin kannattaa ehkä miettiä jotain ihan muuta hommaa kuin minkäänlaista johtamista.

Päivämäärä:   9.10.26 21:18:18

Voi kyynel lienee vaan kateellinen, kun itsellä ei etätyömahdollisuutta ole.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.10.26 21:27:42

Etätöissä siitä asti kun avokonttorit tuli eli vajaa 20v. Raportoin puolen tunnin tarkkuudella tekemiset, joista lähtee asiakaslaskut. Kunhan laskutusta riittää, homma toimii. Ja voitteko kuvitella, teen kotitöitä ja ulkoilen päivän mittaan. Taukojen aikana ideat muhii. Ei mulla makseta siitä kuin paljon istun kiinni läppärissä vaan siitä mitä saan aikaan.

Lähettäjä: Dark Jedi 
Päivämäärä:   9.10.26 21:49:52

-: niinpä. Sehän se on tuottavaa että istuu konttorilla juoruamassa työkaverin kanssa, pelaa tietokoneella pasianssia tai katselee Youtubevideoita. Eihän pelkästään se että olet fyysisesti konttorilla tarkoita että saa jotain aikaiseksi.

Päivämäärä:   9.10.26 22:03:07

Jo 2008 kun tulin tähän työpaikkaan, kerrottiin että ihan sama missä työsi teet, kunhan tulee tehtyä.
Ne jotka ei tehneet, lähti aika nopeasti.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   9.10.26 22:25:07

En käsitä ihmisiä jotka haluaatehdä kodistaan työpaikan. En ole tehnyt päivääkään etätöitä, edes koronan aikaan vaikka muu jengi passitettiin etähommiin. Työ on työtä joka tehdään työpaikalla, ja kun päivä on pulkassa laitan koneen kiinni ja toimiston oven sulkiessani loppuu työaika. Kotona olen vapaalla. Jos on kiirusta teen pidempää päivää mutta silloinkin työ tehdään työpaikalla ja sen jälkeen on vapaa-aikaa. Toki työhuoneessani on rauha keskittyä hommiin, ei tarvitse missään hälyisessä avokonttorissa kärvistellä.

Päivämäärä:   9.10.26 22:59:53

Jep, toi on asian huono puoli.

Lähettäjä: Daniela 
Päivämäärä:   9.10.26 23:11:48

Noh etätöissä herään kuudelta ja puoli seiskalta selaan aamukahvin kanssa työsähköposteja jo. Työpaikalla tämä tapahtuisi siinä 9.00 maissa. Varsinaiset työt olen tehnyt 13-14 tienoilla joten loppuajan teen kotihommia yms ja olen ns puhelun päässä neljään saakka. Välillä iskee insipiraatio ja saatan alkuillasta vielä täydennellä juttuja jos/kun on tylsää ja kone on vieressä mikä ei taas olisi mahdollista jos en ole etätöissä.

Olen paljon tehokkaampi ja työnantajalleni hyödyllisempi kotoa käsin kuin toimistolla ollessa.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   9.10.26 23:52:02

"
Ihan kuin näissä muutoksissa olisi kyse siitä, että olisi seurattu tehokkuutta ja otettu lähitöihin ne, jotka eivät saa etänä tarpeeksi tehokkaasti tehtyä. Ei, kyllä ne on vaan kautta linjan tehosita ja mittauksista huolimatta lätkäisty sama käsky kaikille."

Tämähän johtuu osittain siitä, että työntekijöitä tulee kohdella tasapuolisesti. Ei voi käskeä lähitöihin vain niitä joiden työtulos on heikkoa. Ellei siitä sitten löydy aukottomat mittarit, joilla asiaa voidaan perustella.

Faktahan on, että ne lusmut on lähes yhtä lusmuja siellä lähitöissä.

Lähettäjä: Papu 
Päivämäärä:   9.10.26 23:55:18

Paremmin minä kotona töitä teen, kun toimistolla. Toimistolla vähän väliä joku kävelee ohi ja jää juttelemaan, kun taas kotona saan olla ihan yksin ja jos joku laittaa viestiä, niin siihen en reagoi, jos jotain on kesken.

Kotona ei myöskään tauot veny ja yleensä kahvitauot menee koneen ääressä kahvikupin kanssa. Toimistolla ei kahvihuoneen ulkopuolelle saa kahveja viedä.

Enemmän mulla sitä vapaa-aikaa on, kun etätöitä teen. Jää työmatkoihin käytetty aika omaan käyttöön + pääsen aloittamaan työt aiemmin, joka myös tarkottaa aikasemmin lopettamista. Eikä mun vapaa-aika häiriinny siitä, että työläppäri ja puhelin siinä keittiön pöydän nurkalla on. Kone suljetaan, eikä siihen kosketa ennen seuraavaa työaamua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.