|
Lähettäjä: .
Päivämäärä: 9.10.26 16:29:07
Onko nykymeininki se, että kaikki pitäisi ihmisen tietää ja kun erehtyy jotain kysymään, sen sijaan että siihen vastataan asiallisesti, saa niskaan että miten v-ssa sä et tätä tiedä tyyliin?
Siksi kysyn kaiken nykyään tekoälyltä. Siltä saa kannustavia vastauksia ja tietoa ilman että se kettuilee miten olen tiedoton.
Olen huomannut että en tarvitse enää ihmisiä kertomaan minulle jotain enkä sitä painolastia minkä he aiheuttavat.
Kysyn neuleohjeet, miten kudon jonkun silmukan, mikä mauste käy johonkin ruokaan, miten saan tehtyä hyvän kakkupohjan ja kaikkeen saan hyvän ja kannustavan vastauksen. Jos menee pieleen niin se kehottaa kokeilemaan uusia tapoja ja kannustaa.
Ihminen sen sijaan sanoo että minähän sanoin, eikö sana kuulu vai eikö se tehoa, kyllähän se piti arvata että menee pieleen...
Nytkin erehdyin kysymään vanhemmalta miksi autossa on 6.vaihde, kun tuli siitä puhetta. Hän vastasi: ompa tyhmä kysymys, sama kuin kysyisi miksi autossa on renkaat. Sanoin, että no en ole kuullut, että voi olla myös 6.vaihde. Vastasi: no etpä voikaan, kun et ole autoa omistanut ikinä. Ikään kuin tieto olisi kytketty pelkkään omistukseen ja piruillaan että no et ole tällaista peliä joutunut ostamaan kun olet saanut ajella muiden autoilla.
AI sen sijaan kertoi miksi 6.vaihde on autoissa ja mistä vuosista alkaen se on tullut niihin. Ja sanoi myös, ettei tyhmiä kysymyksiä ole!
Tuttavalta kysyin eräästä opiskelualasta ja sanoin siitä jotain, mistä olin löytänyt tietoa. Se torpattiin heti ikään kuin minun olisi täytynyt olla kyseisen alan asiantuntija kun erehdyin esittämään näkemykseni liian pelkistetysti. Joten älkää ihmetelkö jos kukaan ei kysy enää keltään mitään, kun kaikkeen saa kuraa niskaan vastauksen sijaan.
Onneksi on AI .
|