Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Selän pesu suihkussa, pesuaine?

Lähettäjä: sumu 
Päivämäärä:   9.10.26 11:53:46

Kun käy suihkussa, tulee vain valutettua se vesi hiuksista niskaan ja selkää pitkin ilman, että erikseen pesee selän.

Onko käytössäsi pitkävartinen harja vai riittääkö mielestäsi selän pesuksi suihkutus?

Re: Selän pesu suihkussa, pesuaine?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   9.10.26 11:56:26

Ei sitä ihoa tarvitsekaan erityisesti saippuoida, jos ei ole erityisen likainen (eli näkyvää likaa tai esim. hajua). Selkä nyt harvemmin likaantuu erityisemmin, joten ei sitä tarvitse jynssätä erikseen. Itse välillä levitän saippuaa sen verran mitä nyt näppärästi saa, en siis pesemällä pese joka kohtaa. Joskus käytän pitkävartista harjaa ihan vaan siksi että se tuntuu kivalta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.10.26 11:58:52

Jos käytät hoitoainetta niin todellakin kannattaa sen jälkeen hangata selkä saippualla ettei tule finnejä.

Lähettäjä: Emäntä 
Päivämäärä:   9.10.26 12:12:27

No todellakin selkä likaantuu, sehän hikoilee!
Suihkussa suihkusaippualla, käsin hieron aina ja vähintään kerran viikossa pesen sienellä koko kropan.
Saunassa hikoilua joka päivä.

Lähettäjä: Vin 
Päivämäärä:   9.10.26 12:26:52

Saan saippuoitua selkäni käsin. Joskus oikein hikisen päivän päätteeksi on ihanaa harjata oikein kunnolla.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   9.10.26 12:37:47

En mä saippuoi kuin kainalot ja kasvot. Muut ihan vaan vedellä. Ei ole erityistä tarvetta koko vartaloa saippuoida.

Lähettäjä: Emäntä 
Päivämäärä:   9.10.26 12:54:13

A ihanko tosi et likaannu lainkaan päivän aikana?

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   9.10.26 12:57:35

Riittää kun saippuoi, kaula, kainalot, tissinaluset, nivuset ja varpaat. Koko kroppaa ei ole tarve hinkata saippualla.

Päivämäärä:   9.10.26 13:02:16

Aloittaja kysyy käsittääkseni sitä, mikä minuakin aina vaivaa.

Hoitoaine valuu selkään, ja sitä on vaikea saada pelkästään suihkuttamalla pois. Itse olen yrittänyt etsiä kaupoista pitkävartista selänpesuharjaa mutta ei täältä pikkukylästä löydy :-/ Mietin että pitää jostain froteepyyhkeestä leikata suikale, jolla saa hangattua selästä sen hoitoaineen hittoon.

Ei tässä ehkä kyselty, millä aineilla selkä pitäisi pestä vai pitäisikö edes.

Lähettäjä: Milla 
Päivämäärä:   9.10.26 13:34:03

Joskus kun tuntunut, että jäänyt hoitoainetta selkään olen miestä pyytänyt huuhtelemaan vielä. Pääasiassa pesen hiukset saunapäivinä ja yleensä peseydyn ensin, joten tämä onnistuu. Hana käteen ja suihkupäällä hinkkaa selän?

Ja saippuakeskusteluun, en todellakaan hinkkaa saippualla kuin kainalot ja taipeet.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.10.26 13:36:30

En pese saippualla kuin kainalot. Ihan hyvin on puhdasta tullut.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   9.10.26 14:41:32

Esim Puuilosta tms saunaharja tai selänpesin. Pesen vielä lopuksi hiusten huuhtelun jälkeen samalla suihkuöljyllä kun muunin kropan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.10.26 15:38:44

Käytän selän pesuun pitkävartista harjaa ja pelkkää vettä hoitoaineen huuhtelun jälkeen.

Päivämäärä:   9.10.26 15:45:59

Todellakin hinkkaan koko vartalon sienellä ja saippualla. Selän myös saippualla ja pitkävartisella harjalla.

Päivämäärä:   9.10.26 16:41:24

"Hoitoaine valuu selkään, ja sitä on vaikea saada pelkästään suihkuttamalla pois. Itse olen yrittänyt etsiä kaupoista pitkävartista selänpesuharjaa mutta ei täältä pikkukylästä löydy :-/ Mietin että pitää jostain froteepyyhkeestä leikata suikale, jolla saa hangattua selästä sen hoitoaineen hittoon."

Pesee päänahan ja hoitoaineet pää alaspäin niin ei valu niin pahasti selkään

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   9.10.26 16:58:39

Ei mulla ainakaan selkä kestäisi niin pitkää kumartelua, mitä tosta tulisi.

Päivämäärä:   9.10.26 17:06:23

Hapan ihonpesuneste kuten Lactoline tms. ja pitkä pesuliina tai mies pesee sienellä :)

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   9.10.26 17:50:42

Ihan itse omin pikkukätösin saippuoin hoitoaineen huuhtelun jälkeen selkääni, pitkät hiukset oon rutistanut ylimääräisestä vedestä ja kieputtanut ne niskasta ylös pään päälle.

Ikinä en huuhtele pää alaspäin saati saunassa pese ämpärissä hiuksiani. Joskus teininä erehdyin niin tekeen ja niin saatanallinen takkupesä tuloksena.

Lähettäjä: Cecilie 
Päivämäärä:   9.10.26 17:57:09

Pesen itse selän aina saippualla kevyesti sienellä hangaten. Jos pesen hiukset (en siis pese hiuksia ihan joka päivä, vaikka suihkussa käyn muuten joka päivä), teen sen lopuksi sen jälkeen, kun olen huuhdellut hoitoaineen pois hiuksista. Ja mulla omat kädet taipuu koko selän pesuun hyvin, niin en tarvitse avuksi harjoja tai muita apuvälineitä.

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   9.10.26 17:57:30

Ei aina tule jynssättyä, pelkät saippua valuttelut riittää. Mutta välillä kaipaa jouhiharjan mukavaa rapsutusta. Löysin jostain kaupasta pesuhihnakin. Karkeampaa kudosta oleva hihna jossa keskellä pesualue ja tasku jonne saa laitettua vaikka mäntysuopapalan. Sillä kun kaksin käsin hinkkaa hihnaa selän puolella, lähtee vaikka tervaroiskeet selästä.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   9.10.26 18:15:02

Pitkävartinen harja on käytössä. Saa hoitoainejämät kaikki pois. Ja kyllähän se selkä hikoileekin.

Päivämäärä:   9.10.26 18:58:43

"Pesee päänahan ja hoitoaineet pää alaspäin niin ei valu niin pahasti selkään"

Hah, eipä ole tullu mieleenkään :-D Kiitos vinkistä!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.