|
Lähettäjä: pilkku
Päivämäärä: 9.10.26 11:09:22
Jos liikkuu paljon niin 1800 kaloria ei välttämättä riitä. Ruuan laadulla on iso merkitys, eli kituuttamalla saat painon jumiin.
Mä olen joskus reilu 10 vuotta sitten laihduttanut 30kg vhh ruokavaliolla. Paljon kasviksia, maltillisesti hiilareita ja vähärasvaista proteiinia ja hyviä rasvoja. Mun ruokavalio koostuu pitkälti näin, että aamupalalla kaurapuuroa raejuustolla ja marjoilla ja pieni kourallinen manteleita. Lounaaksi salaattia, kanaa, kalaa tai tofua ja oliiviöljyä salaatinkastikkeena, välipala vähärasvaista rahkaa ja marjoja/ hedelmää, illallinen pieni määrä perunaa, kasviksia höyrytettynä, lihaa/ kanaa/ kalaa/ tofua. En syö enää klo 19 jälkeen illalla, aamupalan syön 7-8 väliin myös viikonloppuisin. Juon kahvia, vettä tai maustamatonta kivennäisvettä ja vihreää teetä, en juo mitään energiajuomia, limsoja tai mehuja kuin hyvin hyvin harvoin. Viimeisen kuukauden aikana olen kerran juonut lasillisen pepsimaksia kun käytiin pitsalla työkavereiden kanssa.
Liikun jonkun verran, eli lenkkeilen koirien kanssa mutta se on sellaista käpyttelyä, käyn crossfit -treeneissä keskimäärin 3x viikossa, kerran viikossa pilates ja kerran viikossa ratsastus.
|