Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  miksi paino ei tipu

Lähettäjä: ärsyttää 
Päivämäärä:   9.10.26 10:48:50

Olen jumissa x painossa jo kolmatta viikkoa??

Ensimmäiset kilot lähti ihan näppärästi, mutta nyt vaaka ei liiku. Tämähän nopealla matikalla tarkottaa liikaa kaloreita, mutta olen kokoajan vähentänyt ja vähentänyt siten, että nyt syön noin 1500- ihan max 1800 päivässä ja kävelen sen 10 tuhatta askelta vähintään.

Missä vika vai lähteekö jossain vaiheessa sitten kerran vaikka 5 kiloa..

Re: miksi paino ei tipu

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   9.10.26 10:50:21

Paljonko sinulla on ylipainoa?

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   9.10.26 10:52:16

Mulla lähtee aina muutama kilo nopeasti, sitte stoppaa hetksksi. En nyt muista onko paino noin kauan seis, mutta aina sama kaava

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   9.10.26 10:54:28

Jos liikut enemmän, voi myös olla että saat lihasmassaa eli paino on vakio, mutta kehonkoostumus muuttuu.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   9.10.26 11:03:19

Lisää hikiliikuntaa korkeilla sykkeillä, kävely ei kuluta juurikaan. Sitten se proteiini ylös ja hiilarit alas siitä ruuasta.

Lähettäjä: pilkku 
Päivämäärä:   9.10.26 11:09:22

Jos liikkuu paljon niin 1800 kaloria ei välttämättä riitä. Ruuan laadulla on iso merkitys, eli kituuttamalla saat painon jumiin.

Mä olen joskus reilu 10 vuotta sitten laihduttanut 30kg vhh ruokavaliolla. Paljon kasviksia, maltillisesti hiilareita ja vähärasvaista proteiinia ja hyviä rasvoja. Mun ruokavalio koostuu pitkälti näin, että aamupalalla kaurapuuroa raejuustolla ja marjoilla ja pieni kourallinen manteleita. Lounaaksi salaattia, kanaa, kalaa tai tofua ja oliiviöljyä salaatinkastikkeena, välipala vähärasvaista rahkaa ja marjoja/ hedelmää, illallinen pieni määrä perunaa, kasviksia höyrytettynä, lihaa/ kanaa/ kalaa/ tofua. En syö enää klo 19 jälkeen illalla, aamupalan syön 7-8 väliin myös viikonloppuisin. Juon kahvia, vettä tai maustamatonta kivennäisvettä ja vihreää teetä, en juo mitään energiajuomia, limsoja tai mehuja kuin hyvin hyvin harvoin. Viimeisen kuukauden aikana olen kerran juonut lasillisen pepsimaksia kun käytiin pitsalla työkavereiden kanssa.

Liikun jonkun verran, eli lenkkeilen koirien kanssa mutta se on sellaista käpyttelyä, käyn crossfit -treeneissä keskimäärin 3x viikossa, kerran viikossa pilates ja kerran viikossa ratsastus.

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   9.10.26 11:13:28

Lasku ei ole aina tasaista. Voi tulla sysäyksiä alas ja sitten taas vaakalukema vaikuttaa jumittavan kunnes taas notkahtaa. Se on ihan normaalia. Ja otathan huomioon myös painon normaalin vaihtelun, vaakalukema voi vaihdella pari-kolme kiloa vuorokauden aikana, ilman että kyse on grammankaan lihomisessa tai laihtumisesta, se on ihan normaalia). Esim kuukautiskiertokin voi vaikuttaa tosi reilusti, paino voi olla menkkojen aikana (ja ennen) normaalia korkeammalla.
Pysyvä ja terveellinen laihdutus ei ole mikään pikasuoritus, vaan tulokset tulee vähitellen. Jos se ahdistaa, niin vähennä suosiolla vaa’alla ravaamista huomattavasti harvemmaksi, ota lukema vaikka parin viikon välein tai kerran kuussa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.10.26 11:41:30

Odottele rauhassa, ensin kropasta lähtee liikkeelle elämänmuutoksen takia kaikki mikä lähtee ns. helposti, ja varsinainen varastoitunut rasva palaa hitaammin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.10.26 12:12:33

"Lisää hikiliikuntaa korkeilla sykkeillä, kävely ei kuluta juurikaan. Sitten se proteiini ylös ja hiilarit alas siitä ruuasta."

Tämä. Lisäksi pätkäpaasto, eli syö ne 1500 kcal iltapäivään mennessä ja paastoa seuraavaan aamuun.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.