Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nuoret eivät osaa ajaa tasa-arv risteyksessä

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   8.10.26 10:35:20

Ajelin eilen kotiin hämärtyvässä illassa ja kylällä takapuskuriini liimautui valoton mopo. Tultiin risteysalueelle jossa ei ole kolmioita ja ensin odoteltiin että meidän oikealta tulevat autot menivät risteyksestä. Sitten käännyin vasemmalle ja heti oikealle. Mopo jatkoi vasemman käännöksen jälkeen pysähtymättä suoraan, vaikka oikealta tuli autoja. Onneksi ekan auton kuski oli tarkkana ja hidasti risteykseen eikä lähtenyt heti kääntymään vasemmalle jolloin olisi keilannut mopoilijan.

Samassa paikassa vähän aikaa sitten autollinen nuorisoa kaahasi risteykseen liikennesäännöistä välittämättä ja yhtään muuta liikennettä huomioimatta. Näin risteysaluetta lähestyessäni että auto käyttäytyy niin ettei voi luottaa että mennään liikennesääntöjä noudattaen ja oikeassa olin. Jos en olisi jarruttanut risteyksessä olisi auto tullut vasemmalta keulaani.

Lähikaupungissa on vastaavanlainen risteys mutta siellä risteysalue on huomattavasti laajempi. Jokin aika sitten olin iltasella liikkeillä ja tulin ko risteykseen. Näin että risteysaluetta lähestyi vasemmalta toinen auto mutta mulla ei kolmiota ja autokin vielä kauempana joten käännyin oikealle. Alkoi hillitön tööttäily. Muita autoja ei ollut lähimaillakaan joten taisi toisen auton kuski töötätä mulle kun ajoin "eteen". Todennäköisesti nuorta porukkaa tuossakin autossa.

Tässä vain muutama esimerkki. Ja toki muutkin törttöilevät kuin nuoret. Mutta eikö autokoulussa opeteta enää liikennesääntöjä ollenkaan?

Re: Nuoret eivät osaa ajaa tasa-arv risteyksessä

Lähettäjä: Vin 
Päivämäärä:   8.10.26 11:06:08

Autokoulun opettaja sanoi mulle aikanaan, että "joillakin oppi vain menee kuin vesi hanhen selästä". Eli kuunnellaan sen verran että päästään kokeet läpi, ja kun kortti on taskussa niin kaikki unohtuu.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   8.10.26 11:07:26

Luonto hoitaa yleensä nämä heikoimmat yksilöt.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   8.10.26 11:24:57

"Luonto hoitaa yleensä nämä heikoimmat yksilöt."

No tämäpä. En vaan itse haluaisi olla osallisena kun joku törttöilee viimeisen kerran.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.10.26 11:25:14

” Mutta eikö autokoulussa opeteta enää liikennesääntöjä ollenkaan?”

No mitäpä veikkaat?

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   8.10.26 11:27:57

Meillä oli isommassa risteyksessä liikennevalot pois käytöstä. Yllättävän monella loppui ajotaito siihen. Ajoin itse toisen auton perässä suoraan ja katsoin, että muissa suunnissa on kolmiot. Vasemmalta tulijat hidastivat automaattisesti meidät nähdessään, mutta niin vaan sieltä oikealta kolmion takaa tultiin vauhdilla eteen. Onneksi edellä ajava oli hereillä ja ehti jarruttaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.