Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten olisitte suhtautuneet, mies kieltäytyi

Lähettäjä: Tuomasta apteeksis 
Päivämäärä:   7.10.26 22:43:26

Miehellä on runsaasti sairauksia ja paljon lääkkeitä käytössä. En nyt ole varma onko niitä yhteensä 10 vai 15 eri lääkettä, mutta apteekissa pitää käydä monta kertaa kuukaudessa, kun eri lääkkeitä saa aina eri aikaan ja osasta ovat hyvin tarkkoja ettei uutta erää saa jos on esim viikon annos vielä kotona. Mies ei kovin usein käy kaupassa joten yleensä se olen minä joka tuo hänelle samalla lääkkeet, kun käyn kaupassa tai on muuten asiaa apteekin lähelle.

En edes muista olenko koska edellisen kerran pyytänyt vastaavasti miestä tuomaan minulle kupasta/ apteekista jotain. Voi hyvin olla useampi vuosi ellei kymmenenkin vuotta, kun ei ole mitään muistikuvaa. Eilen mies totesi illalla kun otti lääkkeitä, että käy samalla apteekissa kun menee parturiin. Sanoin, että viitsitkö tuoda minulle samalla allergia lääkkeitä, kun ne ovat vähissä enkä ole ehtinyt edellisinä päivinä apteekkiin. Miehen kommentti oli, että et sinä niitä välttämättä tarvitse, hae itse kun menet apteekkiin seuraavan kerran. Minulle tuli olo, että et voi olla tosissasi ja asia jäi siltä illalta. Miehestä ei mitään kuulunut niin tein sitten itse töiden jälkeen lenkin kotimatkalla ja hain lääkkeeni. Totta tuo, että ei allergialääkkeet ole niin välttämättömät, mutta elämä on paljon kivempaa kun ne estävät osittain nokkosihottuman mikä tulee koko kroppaan ja sen voi laukaista pienikin kosketus aineeseen jolle olen allerginen esim pesen kädet väärällä saippualla tai joku joka on pessyt vaatteensa minulle sopimattomalla pyykinpesuaineella tulee liian lähelle. Tämän takia allergiasairaalan ohjeistus on syödä allergialääkkeitä taukoamatta, kun ei ole harvinaista, että oireet vaativat monen kuukauden hoidon ennen kuin ihon saa taas kuntoon.

Mutta siis pointtina se, että mies ei voinut tuoda samalla minulle sitä noin 18€ maksavaa pakettia lääkettä kun apteekkiin meni. Nyt on vain olo, että saa tästä lähtien hakea ihan itse omat lääkkeensä. Totta tuo miehen kanta, että minun lääkkeeni eivät ole niin elintärkeitä kuin hänen, mutta silti. En minäkään niitä huvikseni syö.

Re: Miten olisitte suhtautuneet, mies kieltäytyi

Lähettäjä: Ykskaks 
Päivämäärä:   7.10.26 22:46:26

No totta helvetissä hakee jatkossa omansa itse

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   7.10.26 23:08:45

On ihan sama vaikka olisit pyytänyt vaan miestä tuomaan perusrasvaa tai jotain tosi turhaa jos samasta kaupasta löytyy. Parisuhteessa tarkoitus on auttaa ja tukea toista. Jos minä menen kauppaan ja mies pyytää että tuon suklaata (vaikka ihan oikeasti olisi parempi että meistä kumpikaan ei suklaata söisi) niin totta helkutissa minä sen suklaan hänelle tuon. Enemmin odotan puolison itse kysyvän jopa että tarvitsenko mitään (kuten minkäkin kysyn häneltä). Saati sitten teidän tilanteessa kun sinä noin usein haet miehen juttuja.

Mutta mikä helkutti teissä on vialla kun noin normaalista asiasta ei voi keskustella? Sanoa siinä heti että hei ei tunnu reilulta kun minä haen sinulle koko ajan lääkkeitä ja sinä et suostu tuomaan minulle vastaavasti. Nyt ainakin menet jälkikäteen ja sanot suoraan että hei jäi vaivaamaan se eilinen kun sanoit…

Lähettäjä: Ennea 
Päivämäärä:   7.10.26 23:18:55

Millä ukko perusteli kun kysyit että mitä hellvettiä juonittelee, aikuinen mies ja samalla muistutit että monestiko olet hänelle kuriirina ollut?

Todella vaikea ymmärtää että joku tuollaisen hyväksyy ilman että kirkastuu ja muistuttaa miten itse olet toiminut.

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   7.10.26 23:25:11

Ei ole ok. Olisin ilmoittanut etten minäkään sitten jatkossa tuo hänelle mitään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.