Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kohtelerko teidän vanhemmat teitä kuin lapsia?

Lähettäjä: AE 
Päivämäärä:   6.10.26 23:21:14

Juu lasten kanssa ei saa olla kuin kaveri vaan pitää olla vanhempi, mutta eikö tuo pitäis joskus loppua? Ois paljon helpompi tulla toimeen vanhemmaan sukupolven kanssa jos kohtelisivat mua, aikuista ihmistä, vertaisenaan. Anoppiin laitoin välit kokonaan poikki kun kohteli mua kuin 9 vuotiasta vaikka olen ihan normasli asiani itse hoitava aikuinen.

Re: Kohtelerko teidän vanhemmat teitä kuin lapsia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.10.26 23:27:53

Eivät enää, kun asiasta sanoin niin että meni perille. Anoppini ja siskoni kohtelevat, ja saavat olla ihan omissa oloissaan. Anoppi aloitti sen lapsena kohtelun kun tuli niin mustasukkaiseksi kun olin ensimmäistä kertaa raskaana. Rupesi puhumaankin vaaveligaageli-geelella ja mitään en hänen mukaansa ole sen jälkeen osannut. Siskoni sanoittaa tunteitani ja kertoo, kuinka minun pitäisi puhua, nauraa, olla, pukeutua, käydä töissä, mitä ostaa jne. Nykyään on tosin niin kiukkuspäissään, ettei voi edes katsoa minuun päin, mutta muille vielä sanoittaa tunteitani ja muistelee, kun en 40 vuotta sitten osannut potalla käydä.

Lähettäjä: lknvskv 
Päivämäärä:   7.10.26 02:29:50

Kyllähän ne... kun viime talvena olin äidilläni käymässä hän muistutti ovella että "onhan sulla varmasti lämpimästi päällä?"
Ja mulla siis ikää 52v...

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   7.10.26 02:39:05

Aika normaalia, vaikkakin ärsyttävää.

Jaksaa äitinikin aina muistuttaa mökille mennessä, että saunan vesipadassa tulee olla vettä, jos sitä lämmittää, ikkunat pitää sulkea lähtiessä, vettä kantaa sisälle, takasta sammuttaa tuli, biojätteen viedä kompostiin ja mitä näitä nyt on. Ja mitään syytä tähän ei ole - nämä hoidetaan kyllä ihan sanomattakin. Ja kaikki on aina ollut kunnossa.
Olen mökillä käynyt ilman vanhempia pian 25 v.

Välillä kyllä tuntuu, että itse taantuu ihan teinin tasolle kun nämä samat ohjeistukset kuulee kolmatta sataa kertaa ja joutuu ärähtämään, että ei tarvitse neuvoja. Siskoni kokee samoin. Ei auta kuin kestää, hyvää hän tarkoittaa kuitenkin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.