|
Lähettäjä: 63v
Päivämäärä: 6.10.26 18:57:14
Niin siinä sitten vaan on päässyt käymään, että minä paljasjalkainen helsinkiläinen olen vakavissani alkanut miettiä muuttoa pois synnyin- ja kotikaupungistani, koska en enää koe tätä muuttunutta kaupunkia siksi, jollainen se oli lapsuus- ja nuoruusvuosina.
Syyt pitkälti niitä, joista saamme lukea lehdistöstä lähes päivittäin. Niin nykyisten kaupukilaisten osalta, kuin alati jatkuvan kaupunkikuvan muutoksen vuoksi.
Olen matalapalkka-alalla. Vastikkeeseen menee noin 1500€/kk, asunto on velaton. Mietin, että jos möisimme huoneiston ja ostaisimme muualta Suomesta jonkinlaisen paikan, voisimme huolimatta pitkistä ja alhaisista myyntihinnoista huolimatta elää mukavaa elämää, ja voisin luopua vaikka työnteosta.
Puolisoni on maalta kotoisin, suuresta perheestä pientilalta. Se paikka on aikapäivää sitten jo myyty.
Hän harrastaa metsästystä, kalastusta, mökillä yhdessä harrastamme puutarhanhoitoa. Nykyinen mökkimme sinänsä on oikein kiva ja mieleinen, mutta vakituiseen asumiseen ehkä emme sitä saisi. Lisäksi se sijaitsee ruotsinkielisellä seudulla ja koen asukkaat jotenkin sisäänpäin kääntyneiksi. Pääsisinköhän sisälle paikkakunnan yhteisöön, sitä aprikoin.
Mutta siis minne? Tässä speksejä:
-pääsy metsästysseuraan, vireää toimintaa myös naisille (martat, ompelu-, tai kudontapiirejä)
-paikka saisi olla järven, tai vesistön rannalla
-suhteellisen hyväkuntoinen kiinteistö,emme enää tässä iässä halua tai edes pysty mihinkään laajamittaiseen remontointiin
-iso tontti, mahdollisuus vaikka kanojen tai muiden eläinten pitoon
Kommentteja saa antaa ja vinkkejä :)
|