Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  "Demokoirat" pentukurssilla jne

Lähettäjä: i 
Päivämäärä:   6.10.26 16:37:24

Koiria ollut jo kohta 20 vuotta ja tarjonta eri kursseista on huimasti parantunut. Vaikka jotain osaamista on kertynyt matkan varrella itsellekin, käyn kuitenkin mielelläni pentujen ja nuorten koirien kanssa alussa kurssin tai pari ennen siirtymistä lajitreeniryhmiin. Nyt on ilmennyt parikin kertaa sellainen tapa, että vetäjällä on oma koiransa mukana ja käyttää sitä demokoirana. Mikäs siinä, tavallaan ymmärrän pointin mutta se alkaa ärsyttää, kun vetäjän energiasta ja kiinnostuksesta suurin osa menee siihen omaan demokoiraan. Tätä tapahtuu siis ihan ns. kovan rahan yksityisissä koirakouluissa. Oletteko muut kokeneet samaa?

Re: "Demokoirat" pentukurssilla jne

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.10.26 16:53:35

Ei ole missään käytetty kouluttajan koiraa demokoirana, useamman eri yksityisen koirakoulun kursseilla olen tässä käynyt ja eri kouluttajilla. Demokoirana on tarpeen vaatiessa käytetty jotain kurssilla olevista koirista, tai jos ideana on nähdä miltä joku valmis liike näyttää niin videot ovat sitä varten.

Päivämäärä:   6.10.26 17:03:32

Mä olen kerran ollut pentukurssilla, jossa oli kouluttajan oma (aikuinen) koira demokoirana. Ei mitään pahaa sanottavaa. Koiralla oli oma aitauksensa hallin nurkassa, josta kouluttaja haki sen, kun demokoiraa tarvittiin. Koira näytti olevan tottunut tilanteeseen eli ei pitänyt minkäänlaista numeroa itsestään eikä kouluttajan siten tarvinnut kääntyä sen puoleen kuin demoja varten. Pikemminkin koin, että rauhallinen aikuinen koira oli hyvä malli ja sosiaalistamistilanne pennuille.

Lähettäjä: anzqu 
Päivämäärä:   6.10.26 17:48:47

Mä en ehkä ymmärrä pentukurssilla demokoiran tarvetta niin suuresti, ehkä enemmän jossain muussa kurssissa jossa just oikein tekeminen on tärkeempää. Mutta arvostin kyllä omalla pentukurssilla sitä, että yhellä kertaa ohjaajan aikuinen koira oli häiriökoirana kun harjoteltiin ohituksia yms

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   6.10.26 21:45:51

Kertaalleen olen ollut tällasella pentukurssilla missä vetäjällä oli oma koira mukana. Se ei valitettavasti ollut hallinnassa ja hyökki moneen otteeseen muiden päälle, eikä todellakaan pysynyt hiljaa kurssitilassa, vaan mahdollisuuksien mukaan rähisi "liian lähelle" meneville. Ja tehtävät oli kurssilla laitettu niin, että osa tehtävistä suoritettiin siinä "liian lähellä", joten meiltä ainakin jäi osa tehtävistä kokonaan tekemättä.

Oli viimeinen kerta meillä siinä yrityksessä.

Lähettäjä: i 
Päivämäärä:   6.10.26 21:58:11

Ymmärrän häiriökoiran vaikka ohitustreeneissä, mutta ei pentukurssilla tarvita sellaista. Erityisen ärsyttävää on, että vetäjä jää läpsyttämään omalle koiralleen sen sijaan, että juurikaan katsoisi miten osallistujilla tehtävä sujuu.

Lähettäjä: illaso 
Päivämäärä:   6.10.26 22:08:18

Kannattaa laittaa noista asioista aina asiallinen palaute yritykseen. He eivät sielä voi tietää syytä asiakaskadolle, jos kaikki vaan hiljaa äänestää jaloillaan.

Päivämäärä:   6.10.26 22:26:55

Ei ole koskaan ollut demokoiraa muilla kuin ohituskurssilla yhdellä yrityksellä ja yhdellä tunnilla.

Valkun koira kyllä treenihallilla hänellä mukana, mutta koira makoilee hiljaa omassa tilassaan, eikä valkku käy koiraa viihdyttämässä vartin välein.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.