Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Huono omatunto opinnoista

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   5.10.26 20:14:23

Mua stressaa nyt vähän se, ehdinkö saada tutkinnon keväällä valmiiksi. Yhdellä nyt meneillään olevalla kurssilla on pakolliset osallistumiset 3/4, ja tänään olisi ollut pakko päästä mukaan, mutta Teams ei vaan toiminut vaikka yritin varmaan tunnin. Laitoin opettajalle viestiä, mutta pahimmillaan kurssi siirtyy keväälle. Keväälle on muutenkin jäämässä vielä yksi kielikurssi, ja oppariakaan en ole vielä aloittanut.

Olisin voinut saada tutkinnon valmiiksi jo paljon aiemmin, mutta töiden kanssa varsinkin kaikki pakolliset osallistumiset on ollut hankalia sovittaa. Suurimman osan opinnoista on pystynyt tekemään joustavasti etänä, mutta sitten näissä on paljon kaikkea pientä tilpehööriä, deadlineja ja pakollisia juttuja, joihin menee yllättävän paljon aikaa.

Nyt syksyllä on muutenkin jotenkin energiat loppuneet. Kun tekee jo työpäivän läppärillä, niin ei enää huvita jatkaa iltapäivällä opiskelua koneella, ja pitäisi välillä muutakin elämää olla. Mulla ei myöskään ole ollut oikein lomaa, ja nyt kun sain pari päivää vähän hengähtää, niin heti läppärin avatessa vastassa oli taas deadlineja ja tämä luento. Toisaalta ei tämä nyt jäänyt minusta kiinni, vaan teknisistä ongelmista, mutta jos olisin osallistunut aiemmille luennoilla ( joihin ei kyllä töiden takia enää jaksanut ) ei olisi tätä ongelmaa.

Ja sitten tulee helposti vähän sellainen olo, että olen jotenkin huono tai huolimaton opiskelija, kun välillä unohtuu deadlineja tai joku tehtävä jää tekemättä. Jos siihen päälle on vielä pakollisia luentoja, niin välillä ei vaan yksinkertaisesti jaksa osallistua niihin, ja sitten ärsyttää vielä enemmän jos koko kurssi jää sen takia uusittavaksi.

Kiinnostus näihin opintoihin on myös laskenut, vaikka tiedän että ne pitäisi nyt vaan saada alta pois kun loppu on jo lähellä. Valmistuminen stressaa myös siksi, että olen nostanut opintolainaa aika paljon. En ole sitä oikeastaan käyttänyt, mutta kun sitä on kuitenkin nostettuna, niin olisi kiva valmistua ajoissa ja saada opintolainahyvitys.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.