Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sokea opaskoiran kanssa ravintolassa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.10.26 12:06:48

Iltalehdessä juttu, en jaksa linkata, ihan etusivulla.
Joo sai huonoa kohtelua. Mutta koomista luettavaa kommenteissa kun lähes jokainen on vakavasti allerginen koiralle niin mitä hänen oikeudet on ravintolassa kun sinne tulee opaskoira.

@!#$ tää maa on avohoitolaitos, niin sekopäitä vapaana.

Re: Sokea opaskoiran kanssa ravintolassa

Päivämäärä:   5.10.26 12:11:02

Joo valitettavasti suurin osa ihmisistä on niin kertakaikkisen typeriä, ettei mitään järkeä. Jos on niin vakavasti koira-allerginen, on turvallisinta pysyä kotona. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän tajuaa, miten hitaalla osa porukasta käy, miten empatiakyvytöntä ja inhottavaa suurin osa ympärillä olevista on.

Päivämäärä:   5.10.26 12:16:35

https://www.iltalehti.fi/mieli/a/54a12bcd-53c1-4da4-8522-0774f1da49d1

Päivämäärä:   5.10.26 12:26:57

Een tajua aloitusta. Onko korkki kiinni vaiko auki?

Alempana linkatun linkin artikkelin olin juuri lukenut. Ei siinä tiehuttu mistään allergioista. Ei tainnut olla sanan sanaa.

Mistä sekopäistä ap raivoaa? Lähinnä esittää itse sekopäätä.

Päivämäärä:   5.10.26 12:28:00

Onpa sangen kummallista ellei 2026 vielä yleisesti tiedetä käsitettä opaskoira.

Päivämäärä:   5.10.26 12:29:41

” Een tajua aloitusta. Onko korkki kiinni vaiko auki?

Alempana linkatun linkin artikkelin olin juuri lukenut. Ei siinä tiehuttu mistään allergioista. Ei tainnut olla sanan sanaa.

Mistä sekopäistä ap raivoaa? Lähinnä esittää itse sekopäätä.”

Mites itselläsi tuo korkin kiinni olo? Ei itse jutussa, vaan KOMMENTEISSA.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   5.10.26 12:46:52

"Mutta koomista luettavaa kommenteissa kun lähes jokainen on vakavasti allerginen koiralle niin mitä hänen oikeudet on ravintolassa kun sinne tulee opaskoira."

Tämä on aika ontuva peruste. Jos on oikeasti niin vakavasti allerginen, että saa pahoja oireita jo koiran tullessa paikalle, silloin tämä henkilö saa oireita myös koiraihmisten vaatteista. Eli pelkästään koirien kanssa tekemisissä olevan henkilön pitäisi aiheuttaa oireita. Eli tällöin henkilön pitää vaan oppia selviytymään allergiansa kanssa, mitä se sitten tarkoittaakaan, ehkä vahvat lääkkeet, hengityssuojain, kulkee vain tilavissa hyvin ilmastoiduissa tiloissa ja ulkona jne...

Eli tällä perusteella opaskoiran kieltäminen on tosi huono perustelu. Samalla pitäisi vaatia lähistöllä olevia ihmisiä vaihtamaan vaatteensa. Se on minusta ihan ok, että pyytää ravintolassa paikan vaihtoa, jos ei halua istua lähellä koiraa. Tällaista voi joutua tekemään kaikki, joilla on vakavia sairauksia tai muita rajoitteita. Sitä voi joutua pyytämään tiettyä paikkaa esim. liikuntarajoitteen takia. Vakavan allergian kanssa joutuu myös mahdollisesti esimerkiksi vaihtamaan paikkaa, koska saa oireita toisen pöydän henkilöistä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.