Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Rybelsus- lääke diabeteksen hoidossa?

Lähettäjä: bansku 
Päivämäärä:   3.10.26 16:21:06

Onko toiminut teidän 2. tyypin diabetekseen? Mitä muutoksia olossa/verensokerissa olette huomanneet? Ja siksi kysyn diabetekseen koska siihen se on tarkoitettu!

Re: Rybelsus- lääke diabeteksen hoidossa?

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   4.10.26 16:59:33

Toimi ilmiselvästi huonommin kuin pistoslääke Ozempic, sama vaikuttava aine.
Puhin diabeteshoitajan kanssa siitä kun jo pudonnut paino nousee hissukseen ja ei putoa millään konstilla ja sokerit heittelee korkeasta liian mataliin, niin sanoi että Rybelsusissa ollut joillain imeytymisvaikeuksia kehoitti palaamaan Ozempiciin.
Olisinpa tämän tiennyt jo aiemmin, vaihdoin Ozempicin Rybelsukseen kun tuli niitä saatavuusongelmia, ettei mistään apteekista enää saanut.
Nyt siis Ozempic käytössä ollut yhden pistoksen verran ja sokerit jo tasaantuneet ja paino tippunut kilon, ruokavalioni kasvisvoittoinen ja höttöhiilarit minimissä, mutta Rybelsusin aikaan tosiaan paino vain nousi ja sokerit heitteli. Vaikeahoitoinen 2 tyypin diabetes, käytössä sekä pitkävaikutteinen insuliini että vuoden verran myös ateriainsuliini jonka pistos annokset minimissä koska se juuri myös lihottaa.

Lähettäjä: Oa 
Päivämäärä:   4.10.26 17:25:56

Aloin miettiä samaa kun apteekissa farmaseutti kyseli, miksi käytän laihdutukseen määrätyn Rybelsuksen lisäksi diabetekseen metformiinia.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   4.10.26 19:45:15

Kommentti vain tuohon metformiiniin, mulla metformiini maximi annoksella, insuliinit ja nyt tuo Ozempic. Sokerit ei silti ole vielä balanssissa ja hetkittäisiä korkeita enemmän kuin liian alhaisia,(ruokavaliossa en pysty enää tiukentamaan kun kalorit 1000/vrk ja hiilarit alle 100/vrk. vähemmällä en jaksa)että jotkut tarvitsee useamman lääkkeen, onnellisia ne jolla sokerivaivaa ja pysyy hyvänä vain Ozempicilla tai Rybelsuksella.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.10.26 19:50:49

"(ruokavaliossa en pysty enää tiukentamaan kun kalorit 1000/vrk ja hiilarit alle 100/vrk. vähemmällä en jaksa)"

Vähennä hiilareita ja lisää kaloreita niin jaksat. Hh alle 50, mielellään n. 30 ja hyvin jaksaa.

Lähettäjä: Hmm... 
Päivämäärä:   4.10.26 21:45:09

Mulle määrätty tämä ilman kakkos tyypin diabetesta. Oxempicia en huoli, koska en halua pistää itseäni..

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   4.10.26 22:12:58

Hmmm ootko kauan käyttänyt ja miten on vaikuttanut?

Lähettäjä: Hmm... 
Päivämäärä:   4.10.26 22:15:29

En ole vielä aloittanut, kun pitää ensin käydä verikokeissa. Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja tuolla on tarkoitus vaikuttaa aineenvaihduntaan eli testataan miten se toimii.

Lähettäjä: Taika 
Päivämäärä:   4.10.26 22:21:26

Minulla Rybelsus pitää sokerit hyvin kurissa. Kakkostyypin diabetes, käytössä Metformiini, Forxiga ja Rybelsus. Tällä kombolla pitkäaikaissokeri oli juuri 43. Alussa Rybelsus laihdutti 10kg pois, mutta nyt on pysähtynyt. Syön pienimmällä mahdollisella annostuksella, koska aiheutti varsinkin lääkkeen aloittamisvaiheessa voimakasta pahoinvointiä öisin. Alkoholia en voi juoda kuin max yhden annoksen, kolmesta annoksesta alan oksentamaan. Rybelsus pitää ottaa tyhjään mahaan eikä puoleen tuntiin saa syödä/juoda mitään -> otan sen heti, kun herään, teen aamutoimet ja sitten syön+otan muut lääkkeet.

Lähettäjä: kkr 
Päivämäärä:   5.10.26 18:05:34

Miksi juot alkoholia ylipäätään? Elimistö ei polta rasvaa ja alkoholia samanaikaisesti joten jos laihtua haluat rasvaa polttaen, niin ei kannattaisi alkoholia käyttää yhtään... :))

Lähettäjä: Taika 
Päivämäärä:   5.10.26 21:57:18

Oliko kkr:n kommentti tarkoitettu minulle? Alkoholin juomiseni ei ole koskaan ollut runsasta, Rybelsuksen myötä sen nauttiminen on lähes loppunut. Juhlissa saatan nauttia alkumaljan. En koe, että se vaikuttaisi laihtumiseeni tai yhtään mihinkään mitään, koska näitä juhlatilaisuuksia on pari kappaletta vuodessa :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.