Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Yhden lapsen van.. ÄIDISTÄ ei ole mihinkään

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.10.26 22:09:51

Kaikki tuntevat ne vitsit siitä, kuinka ensimmäisen lapsen kohdalla desinfioi tutteja (ja jos ei, niin neuvoja satoi) ja keitti luomusosetta (ja jos ei..) ja vaatteetkinnolivat sävy sävyyn ja tukka nyrhittiin ja muskariin mentiin ja niin edelleen.

Minä en osannut noita ainokaiseni kohdalla. Olin vääränlainen, ja neuvoja satoi. Sori vaan, mutta halusin vain yhden lapsen! Haluan ne kivat asiat! Meillä ei ole rahaa useampaan! Olen pahoillani, että toisilla on ollut hirveää jokaisen lapsen kohdalla! Olen auttanut monia muita vanhempia, vaikken mitään osaakaan!

Mutta miksi mikään ei riitä? Tänään lapseni kutsui kaverinsa majan avajaisiin. Kuulemma lapseni ei kuuluisi kiipeillä puussa, koska hän on esikoisen...

Re: Yhden lapsen van.. ÄIDISTÄ ei ole mihinkään

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   2.10.26 22:14:59

Desinfioi?

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   2.10.26 22:15:46

Mulla on yksi lapsi, enkä ole koskaan kuullut keneltäkään mitään tuollaista. Rennosti on menty alusta lähtien tämän ainokaisen kanssa.

Päivämäärä:   2.10.26 22:17:24

Ja rehellisesti sanottuna minä ymmärrän, että yhdelle vauvalle on enemmän aikaa kuin yhdelle vauvalle ja kahdelle taaperolle. Mutta kun kaikilla ei edes ole niitä taaperoita, vaan pari 19-vuotiasta ja yksi 14-vuotias siinä vauvan ohella. Joo, on mullakin työ ja toinen työ maatalouden parissa ja harrastehepat ja -koirat päälle.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   2.10.26 22:19:44

En mä ole yhden lapsen äitinä moiseen törmännyt. Siis joo, vauva-aikana neuvoja tuli ovista ja ikkunoista, mutta toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tein kuten parhaaksi näin, ja tekemisen puutteessa aikanaan tein kyllä lapselle soseet itse, jonkin aikaa.
Ja kyllä mun lapsi on saanut kiipeillä puissa (kuten mä aikanaan, esikoinen!!) kaikkien lasten pitäisi saada kiipeillä puissa! Tekee tosi hyvää koordinaatiokyvylle!

Annapa mennä toisesta korvasta sisään, ja samantien toisesta ulos. Eihän sillä nyt ole mitään väliä onko lapsi ensimmäinen vai kuudes, silti lapsen pitäisi saada kiipeillä puissa!
Jätä moiset mielipiteet omaan arvoonsa.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   2.10.26 22:23:01

Mulla on kolme lasta ja ekan kohdalla olin hysteerinen. Desinfioin tutteja ja keitin soseet. Pikkukakkosen kohdalla en pingottanut, hänellä oli käytetyt vaatteet ja johdin hänet milloin minnekin! Söi ihan huoletta paskaansa jne. Kolmannen kohdalla sitten ymmärsin, että jokainen lapsi on oma yksilönsä, eivätkä olettamukset pidäkään paikkaansa. Siksi naureskelen aina esikoisten äityleille :)

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   2.10.26 22:38:11

Monta kertaa yhden vanhemmat haluavat vain yhden lapsen, ja ovat tyytyväisiä siihen. Ja usein ovat jo ihan ns. "aikuisia" saadessaan ainokaisensa. Moni ei sellaista hyväksy, kun itse kipuilevat aikuistumisensa kanssa. Sitten on toinen ääripää, joka haluaa suurperheen eikä ole lainkaan kiinnostunut minkään työkaverin äitiydestä

Lähettäjä: Axc 
Päivämäärä:   2.10.26 22:43:26

Se on kuulkaas niin että se on ihan sama, kuinka monta lasta naisella on tai onko ollenkaan, aina ilmestyy joku arvostelemaan.
Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ja jollei auta niin voit ärähtää. Ei sitä miehillekään käydä pätemässä.

Päivämäärä:   2.10.26 22:47:28

Kannattaa opetella olemaan välittämättä muiden puheista niin elämä on paljon mukavampaa.

Päivämäärä:   2.10.26 22:48:55

Kiitos, **. Minä vaan olen ne neuvot kuullut sata kertaa toistaen ja paheksuen. Itsekin kiipeilin ja ajoin traktoria ja kaadoin puita ja metsästin jo lapsena. Ja silti en yhtään vauvaakaan osannut hoitaa vaikka vasikat kyllä osasin... "vauva" meni jo yläasteelle ja silti olen vain se paska yhden ainokaisen äiti, joka ei vain ymmärrä. Kuitenkin apu kelpaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.