Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Perhe olettaa minun hoitavan kaikkien eläimet

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.10.26 19:53:39

Kaikki me lapset ollaan jo aikuisia ja muutettu pois kotoa. Minulla ja miehelläni on sellaisia lemmikkejä, että niitä ei voi ottaa mukaan eikä haluta kenenkään muun hoitavan niitä. Tämä on ollut meille tietoinen päätös eikä tietenkään haittaa meitä, mutta tarkoittaa ettei me näiden lemmikkien elinaikana lähdetä reissuun. Meillä ei ole eikä tule lapsia.

Sisaruksillani on kissoja, jyrsijöitä, koiria yms. kahdella jotka asuvat meitä lähellä on myös pieniä lapsia.

Ymmärrän, että perheessä autetaan toisia. Ollaan mekin saatu muuttoapua yms. mutta itseltäni alkaa pikkuhiljaa loppua huumori.

Ehkä kerran kuussa joudutaan hakemaan/viemään joku lapsi jonnekkin, lenkittämään jonkun koira tai käydä lisäämässä kissalle raksuja. Koskaan en ole kysynyt mitään bensarahoja.

Aina kun lähtevät lomareissuille, minua kysytään hoitamaan eläimet. Aina hoidan, koska ei se ole eläinten vika. Koskaan, en kertaakaan ole saanut bensarahoja.
Koko muu perhe puolisoineen varasi tulevaksi jouluksi pohjoisesta mökin, ketään ei yllättänyt, että me kieltäydyttiin. No he puolestaan tulevat yllättymään, kun tämän joulun joka ikisestä kulkemisesta (pahimmillaan 25km suunta), tulen pyytämään bensarahat ja vaivanpalkat.

Sanon vielä, että ei se raha tässä oikeasti hierrä vaan se tietynlainen kiittämättömyys. Aina joo sanotaan kiitokset, mutta olisi se kiva jos pyytämättä mobilepaylla tulisi välillä 10€ tai edes synttäreinä muistettaisiin jotenkin.

En sinänsä tarvitse vinkkejä, kunhan piti päästä vain purkautumaan. Ehkä jos jollain on samanlaisia kokemuksia, niin niistä on aina kiva kuulla.

Re: Perhe olettaa minun hoitavan kaikkien eläimet

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.10.26 19:56:29

En ymmärrä miksi et vaan kieltäydy joskus, olisit voinut jo aiemminkin. Ei mulla olisi aikaa perusarjessa ajella jotain 25km suuntaansa raksunantolenkkejä enkä haluaisi jouluanikaan siihen tuhlata. Miksei kissaa voi ottaa mökille mukaan jne :D

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   1.10.26 20:00:47

No, aika harmitonta. Minä olen 12-vuotiaasta asti jäänyt kotiin hoitamaan lypsykarjatilaa, kun muu perhe on lomaillut. Toki kuluja ei ole ollut ja eihän vanhemmat muuten koskaan olis mihinkään päässeet... Mutta tuntui se silti epäreilulta, että pikkusiskot lähtee Norjaan ja meikäläinen lypsää lehmiä. Jos olisin edes saanut ylimääräistä rahaa siitä, niin olisi ollut helpompi hyväksyä, mutta se oli yhdenlainen kotityö, vähän kuin tiskaaminen, ei siitä maksettu.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.10.26 20:05:15

-: Ei ole kovin kissaystävällistä ottaa matkustamista vihaavaa kissaa 9 tunniksi autoon mikä on täynnä matkalaukkuja ja ihmisiä.

K: Kiitos kokemuksesi jaosta, toki se vähän vesittyi tämmöisen "kenellä oli rankinta" ajattelun alle

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   1.10.26 20:13:03

No hyvänen aika, sano, että palveluksesi maksavat summan x.
Tai sano, että et ehdi huolehtia nyt eläimistä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.10.26 20:24:54

Ihan mielenkiinnosta, mitä eläimiä teillä on? Jotain lintuja? Käärmeitä?

Ja totta kai pyytävät sinua koska olet suostunut joka kerta.

"Aina kun lähtevät lomareissuille, minua kysytään hoitamaan eläimet. Aina hoidan, koska ei se ole eläinten vika."

En nyt oikein ymmärrä tätä. Jos eläimet jätetään oman onnensa nojaan koska et ole suostunut hoitamaan niitä, silloin tehdään eläinsuojeluilmoitus. Ei ole muiden vastuulla hoitaa eläimiä sen pelossa ettei omistaja sitä tee.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   1.10.26 21:09:01

Hyvä ! Ala pitää puolesi ja vaatia sitten tosiaan vaikka sitä rahaa jos ei kiitosta, kulujen kattamista tai edes ajoittaista muistamista keltään tule ! Ja kieltäydyt silloin kun on sellainen olo..

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   1.10.26 21:11:54

Meiltä löytyy kaksi kreikan maakilpikonnaa

Lähettäjä: 007 
Päivämäärä:   1.10.26 21:14:07

Varmaan sisarukset olisivat valmiita hoitamaan aloittajan lemmikit, mutta se ei käy. Mitä jos kuitenkin olisitte vaikka yhden ruokintahetken poissa - vastuun jako on mukavaa?

Minä hoidan myös koko naapuruston ja entistenkin naapureiden lemmikit - ja tarvittaessa aina toisin päin. Bensarahoja me töissä käyvät ei pyydellä eikä tätä rahasta tehdä. Tuliaisiakaan harvoin ostellaan. Opiskelevat lapset olisi tietty eri asia. Mutta yleistäen, auttamisen tulee tapahtua auttajan ehdolla ja niin että auttaja jaksaa. Aloittajaa selvästi kyrsii, joten silloin ei kannata.

Sanoja "ei käy" ehdotettiinkin tuolla aiemmin jo toiseksi vaihtoehdoksi. Ei siitä muu perhe rikki mene. Hoitajan saa vaikka siitä omasta naapurustosta tai 4H yhdistykseltä, ei tarvi raijata marsuja ja kissaa mökille.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.10.26 21:21:06

Miksi olet tuollainen marttyyri? Varmaan päin naamaa olet vaan hiljaa ja tyytyväisesti lupaat hoitaa ja sitten selän takana murjotetaan. Opettele avaamaan suu, ei tarvitse kerryttää sitä katkeruutta sisäänsä. Nyt on aika kertoa, että sinä et aio tänä Jouluna hoitaa mitään eläimiä, jotta välit säilyvät ja he ehtivät hankkia niille hoitajan. Tai sitten avaat suusi, että vaivanpalkaksi otat X määrän euroja. Ymmärrän toki, että sua ärsyttää että he pitävät sinua itsestäänselvyytenä, joten nyt on aika vetää ne rajat. Ihan nätisti ilmotat. Muuten kääntyy vielä sinua vastaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.