Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lähi-ihmiset vaihtoon, vinkkejä!

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   1.10.26 19:10:10

Olen reilu, vastavuoroinen, avulias, ystävällinen, kuunteleva, hauska, helppo tyyppi.

Nyt alkaa hiertää useimmissa ihmissuhteissa puolisoa myöden, että minua pidetään itsestäänselvyytenä, minun pitää aina olla vahva, jaksaa, auttaa, kuunnella jne. Mutta kukaan lähi-ihmisistä ei tarjoa näitä vastavuoroisesti, vaikka olen aina heitä varten.

Sairastuin jokin aika sitten vakavasti, parantumattomasti. Kukaan ei kysy vointia, tarjoa apua jne. Olen itse ajanut kaikkiin leikkauksiin ja valehdellut hoitajille, että saattaja odottaa autossa, että päästävät kotiin.

Miten löytää parempia ystäviä ja puoliso? Käyn tapahtumissa, olen ulospäinsuuntautunut ja helppo tyyppi, mutta uusia ystävyyksiä ei synny, eikä kukaan tunnu olevan minusta kiinnostunut. En ole myöskään mikään linnunpelätin vaan mielestäni oikein kivannäköinen ja kroppainen.

Älkää pliis haukkuko tällä kertaa aloittajaa, tarvitsisin tsemppiä ja neuvoja, en latistusta!

Re: Lähi-ihmiset vaihtoon, vinkkejä!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.10.26 19:15:40

Myöten*

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.10.26 19:16:21

Oletko hevosnainen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.10.26 19:18:56

Nyt oon kyllä puolellasi, puolison etenkin pitäisi tukea sinua enemmän, viedä toimenpiteisiin, hakea, pitää huolta! Ovatko he tottuneet näkemään sinut niin hirveän reippaana etteivät siksi hoksaa tarvettasi tuelle? Älä heti vaihda silti, kokeile ensin kunnolla vääntää rautalangasta ja ala kertomaan mitä sinä heiltä tarvitset ja odotat. Se ei ole huonompaa tukea heiltä vaikka joudutkin heidät siihen ensin kasvattamaan. Sitten, jos mikään ei suorasta puheesta ja toistoista huolimatta muutu, mieti..

Lähettäjä: Helmi 
Päivämäärä:   1.10.26 19:25:44

Tapahtumat on mielestäni huonoja paikkoja ystävystymiseen aikuisilla. Kuka kunnolla aikuinen on löytänyt uuden ystävän jostain tapahtumasta? Aika harva varmasti. Sinne tapahtumiin mennään yleensä vakiintuneen kaveriporukan (tai kaverin tai puolison kanssa), ei siinä ole tilaa ajatella että ehkä tutustun uuteenkin ihmiseen tänään.

Joku joukkueharrastus tai järjestötoiminta tai vapaaehtoistoiminta tai yhdistystoiminta voisi olla parempia paikkoja. Sellainen missä harrastuksen tai toiminnan puitteissa pitää jutella toisten kanssa. Esim. joku jooga tai jumppa ei sellaista ole, sinne ihmiset menee yksin ja lähtee yksin. Googleta mitä sun kunnassa on ja ala aktiivisesti käymään niissä. Tutustuminen vie myös aikaa.

Kynnyksiä tässä on se, että pitäisi mennä epämulavuusalueelle. On vähän jännittävää ottaa yhteyttä jonnekin yhdistykseen tai harrastukseen ja mennä sinne ekaa kertaa tuntemattomana kun muut jo tuntevat toisensa. Ja jos ekalla kerralla ei tunne saavansa kavereita niin sitten lannistuu. Ei saisi, kaverustuminen vie useamman kerran yhdessävietettyä aikaa.

Sitten uutta puolisoahan et varmaan löydä niin kauan kun nykyinen on siinä vieressä.

Vielä se nousi näin ulkopuolisena mieleen että ei se ihan sattumaa ole että yhdellä ihmisellä on suoraan sanottuna paska puoliso, kaverit ja lähipiiri. Ei se ole mitään kohtalon kovaa onnea tai huonoa tuuria. Se viittaa siihen, että kaikkien näiden huonojen ihmisten yhdistäjä olet sinä. Toisin sanoen sinä itse olet rajaton, sallit sinuun kohdistuvaa ilkeää ja julmaa käytöstä ja pidät satuttavia ihmisiä lähipiirissä.

Normaali, tasapainoinen ihminen huomaa muista ihmisistä jo alussa jos ne hyväksikäyttävät tai satuttavat eikä jatka näiden satuttavien ihmisten lähipiirissä pitämistä. Kun poissulkee hyväksikäyttäjät, suodattuu ympärille parempia ihmisiä. Sinä et ole sitä suodatusta jostain syystä tehnyt.

Eli ennen kun lähdet uusia kavereita ja uutta puolisoa etsimään, sun pitäisi tehdä isoa sisäistä työtä. Muuten käy niin että ehkä pääset tästä setistä ikäviä ihmisiä eroon mutta tilalle tulee vain uusi setti ikäviä ihmisiä.

Päivämäärä:   1.10.26 19:43:06

Kyllä, olen hevosnainen.
Ja kyllä, olen puhunut niin puolisolle kuin ystävillekin ja he eivät näe tässä ongelmaa, miksipä näkisivät, ongelmahan on vain minulla.

Tiedostan, että olen juurisyy ongelmiin. Olen ollut liian pärjäävä, liian joustava, liian kaikkea ja mahdollistanut heille tämän perseilyn. Tiedostan myös, että tämä toimii heille hyvin ja siksi eivät ole kiinnostuneita muutoksesta. Eli ainoaksi tavaksi jää vaihtaa ihmisiä ympärillä, nykyiset eivät arvosta minua roskan vertaa.

Olen jo asettanut rajoja, uusien tuttavuuksien kanssa en ole tarjonnut apua, koittanut fiksata jne vaan katsonut onko vastavuoroisuutta. Mutta näin aikuisena on vaikea löytää uusia ystäviä, vaikka koenkin olevani hyvä tyyppi.

Vapaaehtoishommiin ja harrastuksiin ei oikein meinaa löytyä aikaa hevosten ja koiranhoidon ohella, mutta ystäviä varten olen aina ollut saatavilla.

Päivämäärä:   1.10.26 19:44:47

Ohops.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   1.10.26 20:07:39

Aloittajaa ei taida auttaa ohops tyyliset kommentit. Onko viiva itse tällainen ihmissaasta, joka ei ymmärrä vastavuoroisuutta? Toivottavasti löydät aloittaja parempia ihmisiä ympärillesi!

Päivämäärä:   1.10.26 20:13:53

Issikkatäti?

Päivämäärä:   1.10.26 20:34:23

En ole issikkaihminen enkä omasta mielestäni täti. Eipä viedä nyt keskustelua sivureiteille, hyvät vinkit kelpaisivat edelleen!

Päivämäärä:   1.10.26 20:34:55

Eih.

Lähettäjä: Kello 
Päivämäärä:   1.10.26 20:41:09

Mä olen todennut, että moni ihminen on ihmissuhteissa laiska ja siinä määrin itsekeskeinen, että ei viitsi muuttaa mitään jos itsellä on hyvä.

En osaa sanoa hirveästi muuta, mutta miettisin kyllä vakavasti parisuhteen jatkoa, jos sairastuisin vakavasti ja puoliso ei olisi sen vertaa tukena, että kysyisi vointia ja hakisi tarvittaessa sairaalasta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.10.26 21:03:45

"En osaa sanoa hirveästi muuta, mutta miettisin kyllä vakavasti parisuhteen jatkoa, jos sairastuisin vakavasti ja puoliso ei olisi sen vertaa tukena, että kysyisi vointia ja hakisi tarvittaessa sairaalasta. "

Tämä.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   1.10.26 21:28:30

” Joku joukkueharrastus tai järjestötoiminta tai vapaaehtoistoiminta tai yhdistystoiminta voisi olla parempia paikkoja. Sellainen missä harrastuksen tai toiminnan puitteissa pitää jutella toisten kanssa.”

tämä ja tämä:

"En osaa sanoa hirveästi muuta, mutta miettisin kyllä vakavasti parisuhteen jatkoa, jos sairastuisin vakavasti ja puoliso ei olisi sen vertaa tukena, että kysyisi vointia ja hakisi tarvittaessa sairaalasta. "

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.