Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Stressaatko vessan sijaintia?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.10.26 09:55:08

Kun menet asioille, mietitkö missä lähin vessa on?
Kun olet töissä, mietitkö "ah ihanaa, että vessa on siellä alakerrassa missä ei ole kenenkään toimisto" vai onko se ihan sama vaikka olisi Sirpan työpöydän vieressä?

Olen vatsavammaisena niin kateellinen niille joilla vessan sijainti ei käy mielessä kertaakaan päivän aikana.
Työpaikankin joudun valitsemaan sen mukaan miten usein vessa on käytettävissä ja missä se on.

Kamalin työpaikka oli sellainen avokonttori, missä vessa oli erään miehen työpöydän vieressä. Työpöytä loppui niin vessan ovi alkoi ja se oli vielä sellanen heppoinen ovi mistä kuului ihan kaikki pienimmätkin äänet läpi.
Karkasin aina viereiselle huoltsikalle vessaan, kiitos rennon työnantajan.

Re: Stressaatko vessan sijaintia?

Päivämäärä:   1.10.26 09:56:40

Kaupungissa mietin, koska pissattaa tosi usein. Maalla ei niin väliä kun aina voi mennä puskaan :D

Päivämäärä:   1.10.26 09:59:00

Aloittaja täällä, ironisesti olen treenannut oman rakkoni niin, että se voi odottaa jopa epäterveellisen kauan. Toinen hätä on sitten ihan eri juttu, siitä ei neuvotella :')

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   1.10.26 10:04:16

Mietin aina, jopa lenkille lähtiessä pitää olla paperi mukana koska pissahätä yllättää varmasti. Iltaisin pitää lopettaa juominen tarpeeksi ajoissa, että saa nukuttua yöllä.

Lähettäjä: Minttu 
Päivämäärä:   1.10.26 10:14:08

Ystävälläni on suolistosairaus (kun hänelle tulee tarve päästä vessaan, hänen on PÄÄSTÄVÄ vessaan pian tai kirjaimellisesti tavarat on pian housussa). Vasta hänen kanssaan esim kaupungilla liikkuessa olen tajunnut miten tärkeitä julkiset vessat on osalle ihmisistä. Joskus perutaan menoja, koska hän ei oikeasti pysty poistumaan kotoaan, koska ei uskalla lähteä vessan välittömästä läheisyydestä pois. Ja ymmärrän sen täysin, ihan kamala vaiva :/
Ei sitä minun näin terveen suoliston ja terveen talon omaavana tule oikeasti mietittyä ikinä vessoja sillä tavalla! Ei ole tarvetta tietää aina lähimmän vessan sijaintia, koska ei tule moisia akuutteja hätätilanteita.
Mietin usein tuota ystävääni, kun huomaan kuinka tässäkin kaupungissa missä asun on suljettu nyt todella monesta paikasta julkiset vessat ihan kokonaan pois käytöstä ilkivallan takia. Vaikka se Citymarketin vessa kun on ollut oikeasti jollekin suolistosairaalle varmasti vaikean päivän pelastus.

Lähettäjä: Minttu 
Päivämäärä:   1.10.26 10:15:30

Ja tietenkin talon = rakon, näin yövuoroputken jälkeen ei kirjoitus oikein suju :D

Päivämäärä:   1.10.26 10:27:03

Minttu: Joo julkiset vessat no kyllä pelastus. Kateellisena kerran kuuntelin kahvitauolla erään työkaverin ihmettelyä siitä "miten joku kehtaa käydä työpaikalla vessassa sontimassa, että miten ei voi vain odottaa, että pääsee kotiin. Ei ole niin vaikeaa". Hänellä taisi olla asiat liian hyvin :')

Lähettäjä: uyy 
Päivämäärä:   1.10.26 10:38:15

En stressaa. Mutten myöskään ole kusiruisku tai ravo housuuni koko aikaa. Tuon kusiruisku-termin löysin toisesta ketjusta, joku nimitti sillä termillä ketjuun kommentoinutta. En keksinyt sitä itse.

Tunnen ihmisiä joilla on mahavaivoja ja on varmasti inhottavaa. Mutta monilla tämä on varmasti osittain oma syy, esim. henkilöllä jolta poistettu sappirakko, kannattaisi olla vähärasvainen ruokavalio mutta hän uittaa kaiken rasvassa ja herkutelee rasvalla (sipsit, kermajäätelö) joka päivä ja laittaa joka kahvikupilliseen 6 makeutusainetablettia. Ei ihme että on jatkuva ripuli.

Sen verran aikuinen jo olen että ymmärrän että vessassa kaikki hoitavat tarpeensa tavalla tai toisella tai tekevät jotain sellaista, jota eivät halua tehdä muiden nähden. Esim. eräs kaveri kävi vessassa ottamassa antibioottitabletin kun ei halunnut syödä lääkkeitä kaikkien keskellä. Hänellä oli jossain vaiheessa monta antibioottikuuria kun sairasti angiinan toistuvasti.

Pystyn pidättämään aika kauan, esim. kun lähden vanhempieni luo, niin joudun lähtemään kotoani aamulla klo 7.15 ja seuraavan kerran pääsen vessaan kotona klo 16.15. Eli täytyy pidättää 9 tuntia. Syynä se, että bussiin ei voi varata paikkalippua ja ilman sitä ei tiedä mihin pääsee istumaan ja minä joudun istumaan aika edessä, kun muuten tulee matkapahoinvointia. Hauskinta tuossa on se, että pahin vessahätä minulla on aina aamulla kahvin jälkeen muutaman tunnin. Päivällä ja illalla voin olla aivan helposti 6 tuntia käymättä vessassa ja öisin en ramppaa vessassa ollenkaan.

Takaisin päin voi tulla puolet matkasta junalla ja siellä pääsen vessaan, kun mennessä pakko mennä koko matka bussilla ja bussin vessaan en halua mennä.

Lähipiirissäni on myös ihmisiä, joille ei riitä pelkästään se että pääsee nopeasti vessaan, vaan pitää olla invavessa. Sekin hankaloittaa, kun ovat jatkuvasti stressaamassa että missä vessa ja pääseehän sinne rollaattorin kanssa ja onhan siinä jollain tilaa nostaa 120 kg henkilö pytyltä ylös. Harmi vain, ettei häntä saa nostettua kun olkapääkivun vuoksi häntä ei voi käsistä nostaa... Eli vessan sijainti todellakin rajoittaa joidenkin elämää.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   1.10.26 10:45:32

En mä mieti sitä sen enempää. Lähinnä ”kiva tietää missä se on”. Nuorena mua hävetti käydä vessassa ja jos veski oli jonkun työpisteen vieressä, en meinannut saada vatsaa toimimaan, vaikka oli hätä.

Sitten jossain välissä vaan totesin mielessäni, että mitä sitten jos veskissä kestää tai sieltä kuuluu pyrstöyskän ääniä? Kaikille käy niin joskus ja se on luonnollista. Jos joku naureskelee asiaa (lapsena kävi näin koulussa ja siitä tuo alkuperäinen ahdistus varmaan tuli), niin se on lapsellinen ihminen ja sanon hänelle asiasta suoraan.

Toisten vessatarpeet ei kuulu muille.

Kotia rakentaessa pidin huomen, että vessa on ulko-oven lähellä ja sen vieressä suoraan ei ole makuuhuoneita, että myös vieraat saa asioida rauhassa vessassa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.