Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koiran vakuutuksen kannattavuus?

Lähettäjä: Vakuutettu 
Päivämäärä:   30.9.26 16:38:14

Minulla on 6-vuotias iso koira, jonka vakuutusmaksu on vuosien varrella noussut satoja euroja vuodessa ja nykyinen hinta 600€ / vuosi alkaa jo kirpaista. Tarvetta vakuutuksella ei ole ollut. Koira on perusterve. Kannattaako vielä pitää? Mites muilla koiranomistajilla?

Re: Koiran vakuutuksen kannattavuus?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   30.9.26 16:42:27

Minulla ei ole koiraa, mutta kissa on. Varaan joka kuukausi 150e hänelle. Siitä ruuat ja hiekat, sitten loput säästöön eläinlääkärikuluja varten.

Kuulostaa isolta tuo 600e vuodessa.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   30.9.26 16:46:00

Mulla ei ole ollut koirille vakuutuksia. Omistanut kolmattakymmentä koiraa ja vain yhdellä vakuutuksesta olisi ollut hyötyä. Sillä ell kulut nousi 6000€.

Jos vaan pystyy säästämään (kela ei valvo pankkitiliä) niin kannattaa laittaa joka kuukausi vakuutusmaksun verran jemmatilille.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.9.26 16:47:07

Ei kukaan osaa sanoa kannattaako. Sinun kannattaa laskea todennäköisyydet sille sairastuuko koira, milloin ja jos kyllä, kuinka paljon hoito maksaa. Lisäksi kuolemantapauksen korvaus vai onko sitä. Jos koira sairastaa tulevaisuudessa vähemmän kuin 600€ edestä vuodessa eikä kuolemantapauksessa odoteta rahallista korvausta, ei kannata pitää vakuutusta.
Koiran vanhetessa todennäköisyydet sairastumiseen kasvaa, vakuutus kannattaisi ottaa nyt eikä kuusi vuotta sitten jos loogisesti ajatellaan - mitä koiranpennun ottaja ei yleensä tee.

Päivämäärä:   30.9.26 16:47:59

"Jos vaan pystyy säästämään (kela ei valvo pankkitiliä) niin kannattaa laittaa joka kuukausi vakuutusmaksun verran jemmatilille."

Säästää voi vaikka sukanvarteen.

Päivämäärä:   30.9.26 17:05:19

Vielä lisään että vakuutus on siis ollut ihan pennusta asti. Summa oli aluksi joku reilu 300€. Joten noussut vuosi vuodelta. Minulla on kyllä erikseen pahan päivän varalle säästöjäkin, mutta mietin tuleeko tämä vakuutus nyt ikinä niin sanotusti kannattamaan.

Päivämäärä:   30.9.26 17:11:43

Vakuutan aina ekaksi vuodeksi tai kahdeksi, terveystarkkeihin asti. Sen jälkeen vakuutus pois jos tarkeissa on kaikki ok.

Seitsemän koiraa nyt ollut ja yhdelläkään ei olisi vakuutus ollut kannattava. Ei ollut sen ensimmäisenkään kanssa, vaikka silloin vakuutukset olivat halvempia ja koira oli usein sairaana. Sen koiran jälkeen sitten vaihdoin tähän nykyiseen systeemiin. Näiden vuosien aikana säästetyillä vakuutusmaksuilla maksaisi jo useamman isomman leikkauksen tmv.

Suurin osa vakuutuksista ei ikinä kannata, muuten toiminta ei olisi vakuutusyhtiöille kannattavaa.

Päivämäärä:   30.9.26 17:13:27

., minun olisi pitänyt tehdä ihan samalla tavalla. Tosin toki tällä on todettu allergia, jonka hoitoon meni ekat vuodet rahaa niin, että vakuutus maksoi itsensä takaisin mutta nyt ei vuosiin ole ollut ongelmia kun ruokavalio löytyi kohdilleen. Alkaa vaan tuntua ihan mahdottomalta tuo hinta ja tuntuu tyhmältä maksaa tyhjästä, kun en tosiaan konkurssiin mene vaikka joku kuukausi eläinlääkärin tarvetta olisikin.

Lähettäjä: Blossom 
Päivämäärä:   30.9.26 17:52:58

Kun minulla oli koiria, niin yhdelläkään ei ollut vakuutusta. Enkä aijo sellaista jatkossakaan ottaa.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   30.9.26 18:00:12

Omalla koiralla on kannattanut. Vatsavaivoja ja allergioiden selvittelyä on ollut nuoresta asti, joten vakuutus on maksanut itsensä takaisin moninkertaisesti. Koira on nyt vajaa 3-vuotias ja vakuutuksen hinta tällä hetkellä n.400e.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.