|
Lähettäjä: meea
Päivämäärä: 30.9.26 12:14:18
"Lähettäjä: F
Päivämäärä: 30.9.26 11:38:35
Se vihannesten pilkkominen sekä jatkuva ruuanlaitto ja mealpreppaus vain alkaa jossain vaiheessa tulla korvista ulos
Ei vaikuta minulla makeanhimoon eikä siihen, että tekee usein mieli jotain epäterveellistä suolaista/rasvaista. Sitten syö sitä tavallista ruokaa riittävästi ja sen lisäksi ne karkit, jolloin kertyy kaloreita entistä enemmän."
Minä en ymmärrä tuota että ruuanlaitto olisi työlästä ja mealpreppaus perseestä. Millainen ruokavalio teillä oikein on ja mitä te syötte silloin kun ruoka "ei ole pahaa" tai se ei vaadi "liikaa tekemistä"?
Minä en ole koskaan mealprepannut ruokia. Toki pyrin tekemään ruokaa niin paljon että sitä riittäisi seuraavallekin aterialle, koska inhoan ruuanlaittoa. Mutta mitään varsinaista mealpreppausta en tee joten se ei todellakaan ole pakollista.
Kasvisten pilkkominenkin on helppoa joten mitä valittamista siinä on? Raastinraudan karkealla terällä silpuksi kesäkurpitsa, porkkana jne. On myös kaiken maailman muitakin silppureita ja raastimia joilla saa parissa sekunnissa silputtua ja pilkottua vaikka mitä ja ne puhdistuvat vedellä huuhtomalla kun heti huuhtoo eikä jätä kuivumaan ja välillä voi toki käyttää tiskikoneessakin. Ei tarvitse kauaa pilkkoa. Kaalin saa ohuiksi suikaleiksi nanosekunnissa juustohöylällä. Naposteltavia kasviksia ei edes tarvitse pilkkoa, porkkanasta voi itse pureskella palasia ja onnistuuhan se kurkunkin kanssa.
Toki jos ainoa mitä ruuanlaiton eteen viitsii tehdä on lämmittää mikrossa, niin.... No, sitten ei tarvitse ihmetellä miksi vain lihoo. Mutta ennemmin ongelmana on se, että tekee asiat liian vaikeasti. Mikä pakko ruokaa on tehdä joka päivä? Ainakaan pitkän kaavan mukaan? En minä tee.
Joku antoi jo hyvän vinkin makeanhimoon, yksi hedelmä ruuan päälle per päivä, sillä taittuu moni himo. Ja miksi suolaisen ja rasvaisen pitäisi olla epäterveellistä? Onhan niitä terveellisiäkin vaihtoehtoja, mutta jostain syystä lihavat eivät keksi herkutteluun mitään muuta kuin jäätelö, karkki, sipsut, limskut ja popparit.
Laihdutuslääkettäkin voi kokeilla, jos sitä on valmis käyttämään loppuikänsä edes ylläpitoannoksella ja jaksaa pitää huolen ruokavaliosta ettei tule puutoksia, hiukset putoa ja lihakset lähde. Muuten kilot tulee kyllä ryminällä takaisin eikä ne sitten lähde enää millään. Eikä se eka tai tokakaan lääke välttämättä ole hyvä, voi joutua kokeilemaan montaa eri valmistetta. Mutta jos jo nyt sanot että ruuanlaitto on paskaa ja et jaksa miettiä mitä syöt vaan ainoastaan mässäät ja lihot, niin tuskin se laihdutuslääkekään sinulle mitään hyvää tuo. Todennäköisesti valitat sivuvaikutuksista tai liian kallista hinnasta ja jätät sen pois ja sitten paisut kuin pullataikina.
|