Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oma hyvinvointi vaatii kauheasti yrittämistä

Lähettäjä: pullero 
Päivämäärä:   29.9.26 14:45:33

Hyvinvointi vaatii tekoja, näinhän se on. Mutta välillä ihmetyttää miksi se ei minulle tule sitten yhtään luonnostaan, vaan ihan joka päivä pitää valita että lähtee vaikka kävelylle, syö säännöllisin väliajoin ja mikä isoimpana, niin että valitsee sen että teen terveellistä ja ravitsevaa ruokaa jossa ei ole liikaa kaloreita kun kilot kertyvät minulle niin helposti. Jotenkin raskasta :/

Re: Oma hyvinvointi vaatii kauheasti yrittämistä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.9.26 15:00:10

No kuule, itse olen ollut ikäni normaalipainoinen ja kuinkahan monta kertaa olen kuullut ylipainoisen kaverini suusta kuinka "joillekin se vaan on helpompaa." No kuule ei ole. Jokainen voi valita samat asiat. Jokainen voi valita lähteekö lauantaina bilettämään ja makaa sunnuntain krapulassa vai meneekö hyvissä ajoin nukkumaan ja sunnuntaina treenaamaan. Noin esimerkiksi. Ei se ole sen helpompaa muillekaan, oli pointtini.

Lähettäjä: Niksnaks 
Päivämäärä:   29.9.26 15:03:01

Tämähän se on. Mitä laihempana haluaa pysyä, sitä enemmän se on jokapäiväinen harrastus.

Päivämäärä:   29.9.26 15:03:22

Tämä on oikeasti mukava tietää. Sitten pitää lähinnä enää pohtia miksi elämä itsessään on niin vaikeaa että nämä hyvinvointipäätökset vaatii niin paljon vaivannäköä ja ne huonot valinnat ovat niitä jotka tulevat itsestään.

Päivämäärä:   29.9.26 15:06:13

jotenkin on monesti sellainen olo, että aivot on muutenkin koko aika niin täynnä, että sitten vaikka se terveellinen syöminen, niin tuntuu olevan yksi lisää vaatimassa ja haluamassa jotain. Ihme vinkuraa.

Lähettäjä: Toinen pullero 
Päivämäärä:   29.9.26 15:15:21

Sama täällä!
Olen nyt toista päivää tietoisesti juonut 2L vettä, välttänyt pieniä turhia välipaloja/mielitekoja ja käynyt reippailla kävelylenkeillä.
Tuntuu niinkun tätä olisi takana jo monta päivää, kun kalenteria katsoo niin vähän itkettää että on menossa vasta toinen päivä.

Kai se tästä helpottuu kun päiviä kuluu ja vaan jatkaa samaa mallia.

Mutta kehtaan olla eri mieltä pisteen kanssa. Siskoni on mallin mitoissa 37v., kaksi pientä lasta, ei sen suuremmin katso mitä syö eikä edes raskaana ollessaan kerännyt ylimääräistä (usein leipoo ja napostele suklaata). Sitten olen minä, yhtä pitkä, lapseton, samat liikuntaharrastukset, yritän parhaani välttää herkkuja ja silti olen 30kg häntä painavampi.
Kyllä se vaan joillakin on niin luonnostaan.

Lähettäjä: Fisu 
Päivämäärä:   29.9.26 15:16:57

Kyse on elämäntavoista. En nyt ymmärrä ajatusta ”vaatii tekoja”.
Jokainen asia vaatii tekoja ja valintoja. Oli ne sitten hyvinvointia lisääviä tai heikentäviä asioita. Lähtökohtaisesti kuulostaa siltä, että olet ajatuksen tasolla demonisoinut hyvinvointiin liittyviä asioita, joka tietysti lisää kuormitustasi ja saa asian tuntumaan työltä. Elämäntapamuutos ei tapahdu sormia napsauttamalla. Kannattaa käydä puhumassa ammattilaisen kanssa, että miksi asia on näin ja miten asiaa voisi korjata. Täällä tuskin asiantuntijaa löytyy.

Päivämäärä:   29.9.26 15:18:55

ei se tunnu miltään demonisoinnilta. Toki voi olla sitäkin. Silti tuntuu että ne niin sanotusti huonommat valinnat tapahtuu luonnostaan ja paremmat vaatii sen päätöksen.

Lähettäjä: Toinen pullero 
Päivämäärä:   29.9.26 15:25:00

Fisu: aikamoinen linjaus päättää, että toinen on demonisoinut jotain kun kertoo täällä, että asia X on haastavampaa kuin asia Y.
Sinä itse voisit myös hyötyä jollekin puhumisesta, kun vedät heti tämmöisiä johtopäätöksiä.

Lähettäjä: Aali 
Päivämäärä:   29.9.26 15:33:59

No mut eikö se ole fakta että toisille on vaan helpompaa pysyä hyvässä kunnossa? Ihmisillä on erilaiset mieliteot, erilainen "selkäranka" ja varmaan esim aineenvaihdunnat sun muutkin on erilaisia.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   29.9.26 15:42:09

Voi kun se olisikin vain yksi asia.. vaikka niinkin hankala ja moninainen kuin paino. MUtta kun erilaiset nivelet kremppailee, lihakset jumittaa, faskiat kiristyy ja limakalvot kuivuu ja sydän tykyttää ja jokaiselle näistä yrität tehdä jotain niin siinäpä vasta homma ! Eikä vielä mainittu mitään ihonhoitoja (mikä ei ole enää mitään kauneudesta välittämistä vaan erilaisia iho-ongelmia, säihin reagoimista jne.) tai montaa muuta pienempää, ajoittaista asiaa niin melkein täysipäiväinen työ olisi kaikki hoitaa ja nyt jo palaa rahaa ihan tajuttomasti myös ulkopuoliseen apuun.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.9.26 16:26:47

Normaalipaino ja hyvä kunto ei synny itsestään vaan niiden eteen on tehtävä töitä ja mietittävä päivittäin syömisiään ja jos syö liikaa tai herkuttelee niin vastaavasti on syötävää seuraavina päivinä vähemmän ja/ tai liikuttava.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.