Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onkohan tämä liitto tässä

Lähettäjä: Vaimo 
Päivämäärä:   28.9.26 22:28:23

Ollut hankalampi ajanjakso. Olen ollut töistä todella uupunut ja kotona passiivinen. Mies tietää tämän mutta ei oikein asiasta halua keskustella. Enemmänkin mallia "lähetään lenkille, sinne, tänne, tuonne". Vaikka ihan jo aamuisin ylösnouseminenkin tekee tiukkaa.

On lisäksi äärimmäisen tarkka rahasta. Olen matalapalkkainen ja aikaisemmassa elämässä onnistunut sössimäön asuntokaupat ja maksan sitä velkaa isosti vieläkin. Mies kerryttänyt perintöjen ym kautta mukavan velattoman elämän. Mies stressaa jatkuvasti että ei kun kanssa voi tehdä mitään kun olen pa ja haluaisi elämältä matkustelua yms. Perintökirjeitä tulee välillä minulle ja saa niistä valtavan stressin päälle. Yhteistä omaisuutta ei siis ole minkä vuoksi täytyisi stressata.

Nyt muutaman kuukauden mies on alkanut mennä omia menojaan. Iltaisin harrastaa, viikonloppuisin ei lähde enää niihin tapahtumiin missä käyty yhdessä ennen (harrastustapahtumat) ja lähden sitten yksin. Jotenkin miehen käytös on muuttunut jyrkemmäksi kaikessa. Ja olen väsynyt siihenkin.

Meillä ei jutella tunteista kun ei tarvinnut exänsäkkään kanssa jutella. Ainoa asia mistä voidaan puhua (lähinnä syyttelevään sävyyn) on mikin raha-asiat. Vain ne. Jos yritän puhua tunteista, kääntää keskustelun rahaan.

Mitä enää tehdä?

Re: Onkohan tämä liitto tässä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.9.26 22:31:38

Jos toinen ei osaa keskustella, ei halua opetella keskustelua ja ei edes lähtökohtaisesti halua keskustella, ei silloin voi mitään tehdä. Ei voi parantaa suhdetta, ei voi ratkoa ongelmia, ei voi elää harmonisesti yhdessä, ei voi oikein mitään.

Kumppaninvalinta on tärkeä valinta, ei kannata lähteä miehen kanssa suhteeseen joka ei osaa keskustella. Tämä ei ole aina naisen vika, usein miehet huijaavat alussa ja esittävät muuta mitä ovat.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.9.26 22:32:19

"Mitä enää tehdä?"

Erota, jos et halua enää jatkaa.

Jos haluat yrittää pelastaa suhteen, sano miehelle, että haluat muuttaa suhdetta johonkin suuntaan. Mies voi sitten tehdä omat päätöksensä siitä, haluaako hän minkään muuttuvan vai ei. Sinä voit sitten reagoida sen mukaan.

Lähettäjä: Selvä peli 
Päivämäärä:   28.9.26 22:36:11

Mies petaa eroamista. Minun mielestäni päivänselvä asia. Oletteko naimisissa, avioehtoa?

Lähettäjä: --2 
Päivämäärä:   28.9.26 23:16:03

Ne raha-asiat on aika oleellinen osa ihmisten elämää ja minulle tuli fiilis, että teillä ei ole näistä oikein puhuttu kunnolla. Siis on vain puolin ja toisin(?) syytelty.

Parisuhde ei voi toimia, varsinkaan jos asutaan yhdessä, jos ei ole raha-asiat selvät. Onko ne siis teillä selvät? Oletteko selvästi sopineet miten maksetaan yhteiset kulut, jakaneet ne reilulla tavalla? Ei siis mitään sellaista että nainen maksaa ruuat ja milloin mitäkin muuta tarpeellista ja mies maksaa tietyt laskut? Koska tällainen jako on tosi yleinen, mutta myös tosi epäreilu, koska ruokakulut voi vaihdella paljonkin ja olla yllättävänkin isot. Mikä asumismuoto teillä on? Onko se järjestetty niin, että se on oikeasti reilu sinullekin, eikä niin että sinä asut kalliimmin kuin mihin olisi varaa? Eli sopikaa nyt ensin ne raha-asiat oikeasti, jos näin ei ole tehty. Sitten rahasta ei tarvitse jatkuvasti vääntää.

"Nyt muutaman kuukauden mies on alkanut mennä omia menojaan. Iltaisin harrastaa, viikonloppuisin ei lähde enää niihin tapahtumiin missä käyty yhdessä ennen (harrastustapahtumat) ja lähden sitten yksin."

Tämä vähän ihmetyttää. Ensin sanot, että olet todella passiivinen, etkä jaksaisi tehdä mitään. Mutta sitten viikonloppuisit lähdet kuitenkin yksin harrastustapahtumiin? Jos jaksat kuitenkin käydä viikonloppuisin tapahtumissa, ettekö jaksa silloin tehdä miehen kanssa yhdessä mitään? Ja jos arkena olet iltaisin passiivinen ja väsynyt, eikö ole hyvä että miehellä on omia harrastuksia mitä tehdä? Selvennä ensin itsellesi, mitä oikeastaan kaipaat. Et voi odottaa sitä, että mies jatkuvasti istuu vierelläsi jos väsyneenä ja passiivisena vaan olet sohvalla. Miehen voi olla myös vaikea ymmärtää väsymystä, jos kuitnekin viikonloppuisin jaksat juosta jatkuvasti harrastustapahtumissa.

Mitä siis haluaisit tehdä miehen kanssa? Oletko ehdottanut että tekisitte jotain yhdessä? Ehkä jotain romanttisempaa kuin harrastusjutut?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.