Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Maalle muuttaneet

Lähettäjä: Kaupunkilaistollo 
Päivämäärä:   28.9.26 19:31:38

Kaduttaako? Muutin muutamia vuosia sitten kerrostalosta ydinkeskustasta lähiörivariin ja kaipaisin nyt vieläkin kauemmas kaupungin hälinästä.

Oma olisi ostettava joten aika merkittävät riskit muuttaa, ei täällä pks oikein löydy vuokralle taloja maalta. Kaverit kaikki viihtyneet jotka tehneet saman, mitä nyt lumitöistä valittaa joskus. Heillä toki ukot mukana, pärjääköhän entinen kallion nainen yksin?

Re: Maalle muuttaneet

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   28.9.26 19:36:23

Mistä lähtien lumitöiden ja muiden tekoon on vaadittu munat?

Lähettäjä: möksä 
Päivämäärä:   28.9.26 19:37:31

Näitä keskusteluja tulee tänne tasaisin väliajoin. Mua kiinnostais:

Mikä sua eniten huolettaa? Kulut, työmäärä?
Mikä on sun arvio siitä kuinka paljon talon hoitoon menee aikaa päivässä tai viikossa?
Mikä on sun arvio siitä miten puulämmitys muuttaa arkea (sähkön tukena esim)?
Mitä ajattelet siitä että julkinen liikenne on kauempana?

Mä olen todennäköisesti huono ihminen vastaamaan, koska halusin muuttaa maalle 5-vuotiaasta asti ja tein ihan hulluna töitä että sain kerättyä kasaan riittävät varat unelman toteuttamiseen. Mieskin oli, mutta täysin hyödytön, onneksi älysi lähteä takaisin kaupunkiin. Ei ole ollut ongelmia itsekseen asuessa.

Talviset sähkölaskut on se pahin paikka, vaikka olisi kiinteä sähkösoppari. Siihen kannattaa ihan oikeasti varautua. Muuten kaikki mennyt just niinkuin unelmoinkin.

Lähettäjä: pysy kaupungissa 
Päivämäärä:   28.9.26 19:43:33

Noita perseilijöitä on tännekin tullut, ei mitään häpyä toisen alueisiin.
Eletään kuin kaikki olisi kaupungin puistoalueita.

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   28.9.26 19:50:25

"Mistä lähtien lumitöiden ja muiden tekoon on vaadittu munat?"

TÄMÄ!

Itse olen toki maalainen syntyjään, mutta meidän kylälle muutti täys-kaupunkilainen monennessa polvessa ja vielä taloon joka oli ollut 40 vuotta asumaton. Hienosti tuo on tuossa pärjännyt. Tekee pihansa lumityöt niinkuin me kaikki muutkin. Ostaa polttopuut rankoina koska ei ole omaa metsää ja siitä sitten pilkkoo uuniin sopiviksi, kuten me kaikki muutkin. Pitää alati laajenevaa hyötypuutarhaa, kuten me kaikki muutkin. Pyytää reippaasti apua jos ei itse osaa tai ole välineitä, korvaa aina avun riittävästi.

Ei se ole mikään este maalle muuttamiseen, että ei ole koskaan asunut maalla. Asenne ratkaisee. Jos viitsii itse tehdä ja opetella asioita, tai vastavuoroisesti ostaa kaiken, niin eihän se ole kuin muuttaa vaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.