Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Moi-puhelinliittymästä kokemuksia

Lähettäjä: Roksi 
Päivämäärä:   28.9.26 18:52:16

Onko ajankohtaisia kokemuksia Moi-puhelinliittymistä?
Joskus kuuli epäselvyyksiä laskutuksessa. Ilmeisesti nykyään ei tarvitse laittaa automaattiveloitusta kortilta, se ei jotenkin tunnu omalta jutulta.

Re: Moi-puhelinliittymästä kokemuksia

Lähettäjä: rje 
Päivämäärä:   28.9.26 18:55:22

Toimii. Lasku tulee sovellukseen ja laskusta ilmoitus sähköpostiin. Ei mene suoraan kortilta.

Lähettäjä: Kuuluvuus 
Päivämäärä:   28.9.26 18:58:32

Töissä oli ennen, mutta oli pakko vaihtaa pois, kun ei kuuluvuutta ollut, jos asui vähänkin syrjässä. Etätyö sallittu, joten moni teki töitä kotoa päin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.9.26 19:02:08

>kerro olevasi köyhä sanomatta sitä

Päivämäärä:   28.9.26 19:29:06

Useita vuosia asiakkaina olleet, kuinka usein hinta on noussut?

Lähettäjä: hinnat 
Päivämäärä:   28.9.26 19:40:50

Onhan ne hilannut vähän hintoja ylös muiden mukana, mutta positiivista oli yhden korotuksen osalta että hinta nousi uusille asikkaille, vanhoilla pysyi entisellään.
4G 200megaa dataliittymä, matkapuhelin ja riistakamera.
Ei ole ikävä Elisan korotusautomaattia (paljon velkaa ja osinkojakin pitää maksaa, korot nousee ja sitämyötä käyttäjien maksut)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.9.26 19:49:42

Itsellä on Elisan 5G 200m 18,90 kk

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   28.9.26 19:53:30

Tykkään.

Kuuluu erittäin hyvin täällä korvessakin ja on hyvin vaivaton kaikinpuolin.

Esim Elisa on itselle iso no go ja sitä agressiivisesti tyrkytetään. Kun sanoo myyjälle että ei se kuulu täällä, niin myyjä katsoo jostain kuuluvuuskartasta että kyllä kuuluu. Vaan ei kuulu, kokeiltu on useamman kerran.

Lähettäjä: ,g 
Päivämäärä:   28.9.26 20:13:03

"Töissä oli ennen, mutta oli pakko vaihtaa pois, kun ei kuuluvuutta ollut, jos asui vähänkin syrjässä. Etätyö sallittu, joten moni teki töitä kotoa päin."

Moi käyttää DNA:n verkkoa, joten kovin huono kuuluvuus ei nykyään ole.

Vielä 13 v sitten oli DNA:llakin huono kuuluvuus, mutta niin oli Elisallakin. Ainoa joka tuolloin toimi oli Telia (vai oliko se silloin vielä sonera). Mutta nykyään ei DNA ja Elisa sille paljoa häviä. Vertasimme siis kavereiden kanssa kun kuljimme paljon metsässä korvessa ja minä olin ainoa jolla sitä oli tai jolta se viimeisekksi katosi, DNA ja Elisa katosivat jo aiemmin.

Minulla oli Sonera/telia vielä muutama vuosi sitten, sitten oli pari vuotta DNA ja nyt ollut vuoden verran Moi eikä kyllä DNA-Moi ole kuuluvuudeltaan kovin huonoja, vaikka paljon olenkin korvessa, esim. Inarista 20 km korpeen. Ja siellä tosiaan asutus on harvaa, naapuri 10-15 km päässä (tietä myöten), joten jotain se kertoo.

Lähettäjä: fkf 
Päivämäärä:   28.9.26 20:18:37

"Kun sanoo myyjälle että ei se kuulu täällä, niin myyjä katsoo jostain kuuluvuuskartasta että kyllä kuuluu. Vaan ei kuulu, kokeiltu on useamman kerran."

^ Tämä on kyllä jännä. Aina ne myyjät ovat nokka pystyssä väittämässä, että kyllä tämän kuuluvuuskartan mukaan kuuluu ja kun heille sanoo, että tuo karttahan voi näyttää ihan mitä sattuu mutta todellisuus on se, että ei kuulu. Mutta mehän nähdään tämä sillä, että tulet minun kanssani ensi viikoksi töihin mukaan ja katsotaan sitten, että kuuluuko. Jos edes yhden kerran huomaat, että eipä kuulukaan vaikka teidän karttanne muuta väittää, niin siten maksat minulle 50 000 euroa. Sitten saattaa se myyjä nauraa "Ei me kenellekään mitään makseta :DD" tai "No joo jos sinä sanot että ei kuulu niin ehkä tää meidän kartta ei sitten ihan joka neliösenttiä näytä".

No ehkä näyttää, mutta kartta on väärässä. On nimittäin vähän isompia alueita kuin neliösenttejä missä ei kuulu, kun yhden työpopäivän aikana voin kulkea helposti 60 tai 100 km, josta kuuluvuus riittää ekalle 20 kilsalle, eli sille matkalle mahtuu jo melko monta neliösenttiä jossa kuuluvuutta ei ole... :))

Lähettäjä: Bb 
Päivämäärä:   28.9.26 20:19:26

Minulla on ja hyvin toimii. Kahdeksi vuodeksi sain niinkin halpaan hintaan kuin 3 e/kk netti + puhelut ja viestit kulutuksen mukaan ja kuitenkin maks. 4 e. Saa nähdä, kuinka kalliiksi muuttuu tämän jälkeen.

Päivämäärä:   28.9.26 20:32:46

fkf: mä ajan rahtia työkseni myös syrjäseuduilla eikä matkat todellakaan jää mainitsemaasi 60-100 km, niin se on ihan arkea että kaikissa paikoissa ei ole kuuluvuutta. Mutta, kotona haluan että kuuluu. Näitä Elisan tuputtajia on ollut sekä marketeissa että soittaen vaivoina, KAIKKI sanoo että kyllä tämä meidän mahtava kartta kertoo että sun kotiosoitteessa liittymä kuuluu. Kokeiltu on jonkunkin kerran, ei kuulu. Ärsyttää se, että tuputetaan ihmisille jotka kertoo että ei kuulu, mä vihaan inttäviä ihmisiä.

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   28.9.26 20:36:08

Ei moitteen sijaa.

Lähettäjä: Moi 
Päivämäärä:   28.9.26 20:44:17

Mulla oli ja pysyi lasku aikalailla semmoisens mitä se paketti maksoi.
Elisalla laskut on jatkuvasti paljon suurempia kuin mitä paketti.

Lähettäjä: fkf 
Päivämäärä:   28.9.26 20:58:09

"fkf: mä ajan rahtia työkseni myös syrjäseuduilla eikä matkat todellakaan jää mainitsemaasi 60-100 km, niin se on ihan arkea että kaikissa paikoissa ei ole kuuluvuutta. Mutta, kotona haluan että kuuluu. Näitä Elisan tuputtajia on ollut sekä marketeissa että soittaen vaivoina, KAIKKI sanoo että kyllä tämä meidän mahtava kartta kertoo että sun kotiosoitteessa liittymä kuuluu. Kokeiltu on jonkunkin kerran, ei kuulu. Ärsyttää se, että tuputetaan ihmisille jotka kertoo että ei kuulu, mä vihaan inttäviä ihmisiä."

Juuri tätä minä tarkoitinkin. Eli vaikka kuuluvuuskartta näyttää mitä, niin todellisuus on, ettei kuulu ja nokka pystyssä muun inttäminen näytön äärellä on vain noloa. Kyllä nuokin on sitten lakanneet inttämästä kun sanon, että tuu ihmeessä mukaan ja maksa 50 tonnia jos huomaat minun olevan oikeassa ja kuuluvuuskarttasi väärässä.

Asun vähän pienemmällä paikkakunnalla aika tarkkaan kilometrin päässä nelostiestä. Aina hoetaan, että kyllä siellä kuuluu 5G. No eipä kuulu. Vain nelostiessä kiinni asuvat ja olevat sanoo, että 5G kuuluu. Mutta jo 100 metrin päässä lakkaa... :))

Siinä on ihan turha niiden näyttöpäätteiden äärellä olevien pillunokkien sanoa, että "meidän kuuluvuuskartan mukaan kyllä kuuluu!" No, miljoona euroa vetoa, niin eipä kuulu täällä mun kotona :))

Päivämäärä:   28.9.26 21:03:37

Saako Moilta soittamalla/lomakkeella kysymällä tarjouksen vai onko netissä olevat hinnat ne jotka uusi asiakas saa?

Päivämäärä:   28.9.26 21:23:41

fkf: aivan, tulkitsin vähän väärin. Sähän asut ihan "sykkeessä" jos noin vähän matkaa nelostiehen xD Me asutaan 8 km 2-numeroiselta tieltä metsään ja kuuluu vain DNA/MOI. Elisat, Teliat lupaa vaikka mitä koska kuuluvuuskartta <3 Ei ole koskaan täällä kuulunut vaikka kartat sanoneet mitä, enkä enää edes yritä. Nää jupit jotka liittymiä kauppaa ei oo varmaan koskaan käyneet kuin maan isoimmissa kaupungeissa. Se on yllättävän veitsellä vedetty että jossain päin naapurissa kuuluu joku ja itsellä ei. Mutta ei sitä Helsinki cityboy tiedä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.9.26 21:30:27

DNA kuuluvuus alkanut vaihdella, missään ei vikaa ja mitään ei tehdä.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   28.9.26 21:39:51

Mieheni iPhonessa on Starlink-liittymä, joka toimii kaikkialla maailmassa.

Lähettäjä: Moimoi 
Päivämäärä:   28.9.26 21:41:45

Oli pitkään Moi, ei muuta valittamista kuin että WA ei toiminut kesämökillä.Siskolla tosin myös Dnan WA tökki siellä. Nyt kytkykaupan takia ( uusi känny) Elisa, jossa WA toiminut paremmin, mutta liittymä taitaa olla kalliimpi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.