|
Lähettäjä: Ree
Päivämäärä: 28.9.26 17:06:12
Olen aina ollut huono käymään koulua: peruskoulussa, lukiossa ja amk:ssa sain kyllä ihan ok -tason arvosanoja, mutta en jotenkin ikinä pysynyt perässä kaikesta, mitä olisi pitänyt muistaa. Usein oli joku läksytehtävä tekemättä tai opiskeluaikana saatoin vain yksinkertaisesti unohtaa jonkun tehtävän olemassaolon ja havahtua asiaan liian myöhään. Amk:ssa jouduin suorittamaan pari kurssia uudestaankin sen takia, kun olin unohtanut jonkun tehtävän eikä sitä voinut palauttaa enää jälkikäteen. Laiskuuttahan tämä on, ajatusten haahuilua ja vääriin asioihin keskittymistä.
Aloitin keväällä yamk:n ja ajattelin, että nyt minä näytän ennenkaikkea itselleni, mutta myös läheisilleni, jotka ovat aina joutuneet pettymään koulunkäyntiini. Päätin, että nyt pistän kaiken ylös ja heti kun tulee jokin tehtävä, aloitan sen heti, enkä jätä sitä viimetippaan unohtumaan.
Vaan enpä onnistunut. Ihmettelin kun yhdestä keväällä päättyneestä kurssista ei ole tullut arvosanaa, ja katsoin moodlea. Ja siellä oli _yksi_ tehtävä, jonka olemassaoloa en ollut huomannut ja jonka palautuslaatikko on jo sulkeutunut. Tällä kurssilla ei oteta myöhästyneitä palautuksia vastaan, eli ei sitten muuta kuin uusimaan koko kurssi...
Voin sanoa, että olen aivan äärettömän pettynyt itseeni. Kun ei vaan onnistu missään koulussa olemaan särmä opiskelija. Ja arvaan, mitä läheiseni sanovat, kun kuulevat. "No kyllä me arvattiin että noin käy." Tunnen itseni aivan vtun tyhmäksi, kun minusta ei ole tällaistakaan asiaa hoitamaan.
|