Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Turku, kumpi esy kissasijaiskotina toimimiseen,

Lähettäjä: Turkuun muuttaja 
Päivämäärä:   27.9.26 18:30:21

Tesy vai Dewi? Kokemuksianne näistä kahdesta joko sijaiskotina taikka muu vapaaeht.työ?

Kriteerit on yleinen ilmapiiri vap.eht.työtä tehdessä, tiedonkulku, sujuvuus.

Olen täällä toisaalla vuosia toiminut sijaiskotina eli ns. ymmärtänyt asioita.

Enkä haluaisi sanoa rumasti, mutta sanotaan vaikka näin että aika moni isostikin mt.potilas harrastelee esy-vaparointia ja se voi joskus olla kuluttavaa meille vähemmän mt.potilaille. Kukapa meistä päästään terve kokonaan olisi saati täydellinen, Mutta. Tietäjät tajus, mitä tarkoitan.

Dewi vai Tesy, kun kyseessä pelkkä kissojen sijaiskotina oleminen? Tiedossa on, että Dewi ei muita kuin kissoja hoitelekaan, toisin kuin Tesy.

Re: Turku, kumpi esy kissasijaiskotina toimimiseen,

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.9.26 18:47:07

Molemmat jättäisin väliin. Juuri mainitsemiesi syiden takia. Itsekin yhdistyksen hallituksessa yli 10 vuotta toimineena ja sijaiskotina toimineena myös sanon tämän. Olen myös sey liittovaltuustossa tesyn ihmisten kanssa ollut ja ei ei ei... Toimin siis myös muualla Suomessa ja vaikka se oli järkevä yhdistys muihin verrattuna niin pesiytyi sinnekin porukkaa jotka rahoittivat omaa elämää yhdistyksen rahoilla. Kissoille on myös enemmän koteja nykyään tarjolla kuin mitä näillä yhdistyksillä on antaa kissoja. Joten käytä aikasi ihmeessä muuhun, niin minäkin nykyään teen.

Lähettäjä: Turkuun muuttaja 
Päivämäärä:   27.9.26 18:54:34

Niin siis kumman hallituksessa olet 10 v.ollut? Voit sanoa väliin jättämisestä, jos sulla on kokemusta. Kummasta toi on? Toisesta sul ei oo kokemusta?

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   27.9.26 19:10:10

Kumpikin yhdistys on minulle vieras. Dewi on keskittynyt populaatiokissoihin ja Tesy toimii laajemmin. Kotihoitajalle molempien yhdistysten kissat on varmaan melko samanlaisia projekteja. En sitten tiedä olisiko väärin ottaa yhteyttä molempiin yhdistyksiin ja vähän kuulostella millaista porukkaa niissä on ja mitä yhdistykset pitää sisällään ja mitä toimintaan kuuluu.

Mutta allekisrjoitan niin tuon mt-ongelmien kasaantumisen. Olen itsekkin vapaaehtoinen ja hallituksen jäsen esyssä.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   27.9.26 21:15:45

Vapaaehtoistyö kissojen parissa ei ole aina helpoimmasta päästä ja voi olla kuormittavaa. Dewi toimii populaatiokissojen kanssa ja kissat ovat usein tosi arkoja, ainakin aluksi. Molemmissa varmasti näkee kissojen kurjia kohtaloita.
Dewistä on kokemusta, siellä tuntuu ihmisillä olevan vahvat arvot ja jos et itse kuulu tähän joukkoon niin tulee helposti vähän ulkopuolinen olo. Mut Dewillä on ainakin uusien vapaaehtoisten perehdytyksiä minne voi mennä katselemaan ja kuulostelemaan fiiliksiä.
Tesystä ei ole kokemusta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.9.26 21:27:35

"Niin siis kumman hallituksessa olet 10 v.ollut? Voit sanoa väliin jättämisestä, jos sulla on kokemusta. Kummasta toi on? Toisesta sul ei oo kokemusta?.

Molemmista on kokemusta ja parista muustakin yhdistyksestä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.