Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hormonikorvaushoidosta

Lähettäjä: Estrogeeni + 50vu 
Päivämäärä:   27.9.26 18:21:22

Itse olen syönyt estrogeenia vaihdevuosi aivoihin pari vuotta. Ei ne vaivat kovin paljon haitanneet, aamulla oli kroppa jäykkä, nivelet natisee, jomotti ja kuumia aaltoja niin kävin gynellä joka antoi reseptin.

Joo. Kuumat aallot helpotti, nukkuminen on aina ollut huonoa joten siihen ei nyt hirveästi helpotusta, nivelten kipuun tai lihasjäykkyyteen ei muutosta, en ollut omasta mielestä sen virkeämpi tai saamattomampi kuin nytkään. Painoa on tullut lisää vaikka syöminen ja liikkuminen samana mutta on ollut stressiä ja huolta niin kai se napostelusyönti on ollut syynä. Nyt lääkkeet loppui, en ole ehtinyt käymään apteekissa ja tässä on pari kuukautta kulunut ilman hormonipillereitä.

Mietin onko mikään muuttunut. Kuumat aallot ehkä tulleet takaisin, ei hirveät kylläkään, uni samanlaista pyörimistä kuin ennenkin, nivelet tai lihakset yhtä jumissa kuin ennenkin, ehkä aineenvaihdunta lisääntynyt, täytyy käydä vessassa useammin ja sillä kakkosella. Painosta en osaa sanoa, olo on ehkä kevyempi kuin ennen.

En osaa sanoa mitään eroa mutta mietin että haenko uuden satsin ja alan syömään.

Re: Hormonikorvaushoidosta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.9.26 18:29:04

Itselle puhkesi keski-iässä D-vitamiinin puutos niin pahana että ehti jo aiheuttaa osteomalasian. Se oireili pari vuotta, nivelet ja lihakset sattui ja oli jäykät ja luulin niitä vaihdevuosioireiksi vaikka äitini vaihtarit alkoi oireilla vasta pitkälle viisikymppisenä. Yhteen aikaan en saanut sängystä kunnolla noustua tai päätä käännettyä. Pienikin rasitus sai nivelet jomottamaan.

Sain isoja latausannoksia (muistaakseni 50 tuhatta mikrogrammaa viikossa??) ja helppasi n. 2 kuukauden päästä.

Monen naisen vaihdevuosiongelmat voi ollakin d-vitamiinin puutosta koska kun puute kehittyy, pikkuannokset ei sitä korjaa ja se kehittymisen syy on se että d-vitamiinin muodostuminen iholla heikkenee joka vuosikymmen melkein 15%. Magnesiumia pitää dn kanssa syödä.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   27.9.26 18:51:18

Itse välttäisin hormoneja jos ei ihan pakottava syy niitä käyttää.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   27.9.26 19:24:51

Annos on voinut olla pielessä jo alunperinkin. Mutta jos nykyisellä annoksella et saa mitään positiivisia vaikutuksia, niin eipä niitä huvikseen kannata ottaa. D-vitamiinin ja muita saa helposti mitattua, joten se kannattaa ensin tehdä, ettei sitten syö onnettoman pientä annosta tai saa liikaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.