Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kun lastasi kehutaan

Lähettäjä: ¿ 
Päivämäärä:   27.9.26 13:22:26

Kuinka vastaatte jos lastanne kehutaan?
Jos joku sanoo lapsestamme, että hän on hurmaava tai piristäää päivän, vastaatteko kehumalla lastanne, ihmettelettekö, että ai onko? Vai millälailla vastaatte jos joku puhuu lapsestanne kauniisti?

Re: Kun lastasi kehutaan

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   27.9.26 13:26:53

Vastaan kehumalla, tietenkin. Toki jos joku nyt tulisi kertomaan, että lapsesi on yksi lahjakkaimpia mäkihyppääjiä, mitä Suomessa on nähty, niin silloin hänmästyisin ja ihmettelisin.

Lähettäjä: Hurmurina 
Päivämäärä:   27.9.26 13:31:02

Vastaisin jotain että "niin on! Hän on aivan mahtava!" -tyylisesti. Tietysti muotoilisin tilanteen mukaan. Aina.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   27.9.26 13:35:55

LähettäjäHurmurina 

Päivämäärä27.9.26 13:31:02

Vastaisin jotain että "niin on! Hän on aivan mahtava!" -tyylisesti. Tietysti muotoilisin tilanteen mukaan. Aina.

Just näin minäkin.

Lähettäjä: Leena 
Päivämäärä:   27.9.26 14:02:23

Kehun aina.

Minun äitini ei ymmärrä, miltä minusta vielä yli nelikymppisenä tuntuu, kun jos joku kehuu minua, niin hän aina kehuu siskoani siihen päälle enemmän. Tai muuten yrittää vähätellä minua. Muistan silloin, kun menin lukioon ja sukulaiset kysyivät eräissä häissä, miltä se opiskelu on tuntunut/lähtenyt käyntiin tms. niin äitini puuttui heti puheeseen sanomalla "koulukashan se Leena vielä on eikä opiskelija!" Samoin kun sieltä koulusta tuli jotain papereita, vaikka "tiedoksi toisen vuosikurssin opiskelijoille" ja pyysin vaikka nimen "siihen päällimmäiseen, joka koskee toisen vuoden opiskelijoita" niin äitini muistutti, etten ole mikään opiskelija. No, tuo naurattaa jo nyt mutta ei silloin.

Lähettäjä: Kaksosten sisko 
Päivämäärä:   27.9.26 15:31:03

” Minun äitini ei ymmärrä, miltä minusta vielä yli nelikymppisenä tuntuu, kun jos joku kehuu minua, niin hän aina kehuu siskoani siihen päälle enemmän.”

Onko kukaan ulkopuolinen kehunut siskoasi?

Meitä on 3 lasta: minä ja 3 vuotta nuoremmat identtiset kaksoset. Kun oltiin jossain (kaupassa, leikkipuistossa tms) ventovieraat ihmiset aina kommentoivat kaksosia ja minä olin heille ilmaa, olinhan tylsä yksönen. Äitini tiesi, että se harmittaa minua ja yleensä näille kommentoijille toi minuakin jotenkin esiin. ”Kyllä, he ovat identtiset kaksoset ja tässä on heidän isosiskonsa”.

Olisi ollut eri asia, jos pikkusisaruksia olisi kommentoitu, koska he ovat vauvoja. Silloin he olisivat kasvaneet ”söpöt vauvat” kommenttien ohi. Mutta kun kaksos-kommentit eivät koskaan loppuneet.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.9.26 15:46:27

Olettepa kivoja äitejä. Omani kertoi aina kehujalle miksi hän on väärässä :D

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   27.9.26 23:09:45

Kehuista riippuen olen samaa mieltä ja saatan lisätä vielä jonkun toisen kehun. Esim. kommentti: ”Voi mikä aurinkoinen lapsi!” johon vastaan ”Hän on kyllä aivan aurinko, ja myös hirveän rohkea!”

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.