Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä hyötyä on olla kennelliiton jäsen (OK)

Lähettäjä: Gallup 
Päivämäärä:   27.9.26 10:21:21

Mietin kennelliiton jäsenyyden jatkamista ensi vuonna ja alkaa olla haasteellista keksiä syitä siihen. Jäsenenä en koe että kyseinen yhdistys ajaa minun etujani ja vielä pahemmalta tuntuu että se ei tunnu ajavan edes koirien etuja. Keksiikö joku jonkun syyn miksi kennelliiton tapahtumissa silloin tällöin käyvän, ei koiria kasvattavan ihmisen kannattaisi olla jäsen? Älkää sanoko että saa Koiramme lehden, se on aivan turhake.

Re: Mitä hyötyä on olla kennelliiton jäsen (OK)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.9.26 10:31:35

Erosin jo muutama vuosi, koska en keksinyt yhtään syytä samassa tilanteessa.

Päivämäärä:   27.9.26 10:31:42

Jotain alennuksia mm. terveystarkkien lausuntomaksuista, mutta ei sieltä kyllä omiaan takaisin saa ellei jatkuvasti terveystarkeissa juokse.

Ei sillä jäsenyydellä muuta tee. Koiramme-lehden jos haluaa lukea, se löytyy kirjastosta sekin.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   27.9.26 10:38:10

Minäkin erosin muutama vuosi sitten eikä ole kyllä vaikuttanut mihinkään. Näyttelyyn saa ilmoitettua ilman jäsenyyttäkin.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   27.9.26 10:42:42

Aika vähissä on hyödyt tavan rivijäsenelle. Kasvattajat hyötyvät hieman rahallisesti.

Onko OmaKoira ei jäsenten käytettävissä? Se on merkittävin hyöty mitä ainakin itselleni kennelliitosta on. Siellä pääsee hoitamaan myös rotuyhdistyksen asioita.

Ja tosiaan lehti, mikä on myös minulle turhake. Olen valinnut digilehden ja olenko vuoden sisällä kerran vilkaissut.

En vaan viitsi enää jäsenyyttä peruuttaakaan sillä olen ollut jäsen vuodesta 1990.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   27.9.26 10:42:56

Eipä tuosta suurempaa hyötyä ole.

Koiramme-lehteä en lue, jäsenkirjeissä ei ole oikein koskaan mitään asiaa mikä koskisi mua.

Messariin saa vitosen alennuksen ilmoittautumisesta :D

Itse olen jäseneksi liittynyt aikanaan kun aloin rotuyhdistyksen tehtäviin. Oli helppoa hoitaa omakoiran kautta asioita. Nyt en enää ole yhdistyksen toiminnassa mukana, kennelliiton jäsenyys on vähän vaan jäänyt. Tuossahan tuo menee. Harkinnut olen että en enää maksaisi sitä, olen lopettanut jo eri yhdistysten jäsenyydetkin koska niilläkään ei ollut oikein mitään vain harrastelevalle.

On toki terveystutkimusten lähetteiden tilaus ja esim tuontikoiran rekkaus omakoiran kautta helppoa, en ole ottanut selvää että miten nuo hoituu jos lakkaa maksamasta jäsenyyttä.

Päivämäärä:   27.9.26 10:58:23

"Onko OmaKoira ei jäsenten käytettävissä? Se on merkittävin hyöty mitä ainakin itselleni kennelliitosta on."

Ymmärtääkseni ei-jäsen pystyy myös hallinnoimaan omia koiriaan OmaKoirassa. Ei ole tullut eroamisen jälkeen kokeiltua, mutta ilmeisesti omistajailmoitukset/-muutokset, terveystutkimuslähetteiden hankkiminen, kuolleeksi merkkaaminen yms. ainakin onnistuu.

Päivämäärä:   27.9.26 10:59:33

Omakoiraa voi käyttää rajallisesti vaikka ei olisi jäsen. Just tilasin omakoiran kautta terveystarkkien lähetteet vaikka en ole jäsen, ja merkkasin yhden koiran jalostuskieltoon.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   27.9.26 12:49:16

Ainakin joskus Agrian vakuutuksista on saanut jonkun alennuksen jos on Kennelliiton jäsen.

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   27.9.26 12:52:37

Minä en kuulu koirakerhoon, joka ei esimerkiksi aja ruttuturpienpitokieltoa tässä maassa, eikä puutu väkivaltaan taannoiseen Paimion spk-asiaan viitaten.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   27.9.26 14:14:58

Kasvattajana koen hyötyväni. Ja ennen kasvattamista olin jäsen, koska kaveri koira ohjaajan pitää olla. Rivijäsenenäkin saa jotain alennuksia, Agria ehkä hyödyllisin. Se taisi oikeesti olla taloudellisesti kannattavaa. Enää ei oo Agrian vakuutusta meillä, niin en nyt tarkkaan muista

Päivämäärä:   27.9.26 14:17:54

” Just tilasin omakoiran kautta terveystarkkien lähetteet vaikka en ole jäsen, ja merkkasin yhden koiran jalostuskieltoon.”

Sama. Ja alkuvuodesta tein tuontikoirailmoituksen omakoirassa ilman jäsenyyttä.

Lähettäjä: Blossom 
Päivämäärä:   27.9.26 14:31:14

Itse olin jäsen, kun koiria oli. Lopetin jäsenyyden, kun koiria ei enää ole. Voi olla, että liityn uudestaan 2 - 4 vuoden päästä, kun koiran hankin.

Pystyykö muuten tuonne omaan koiraan ilmoittamaan koiran omiin nimiin, jos ei ole jäsen tai vaihtoehtoisesti merkitsemään se kuolleeksi, jos ei ole jäsen?

Tästä on nimittäin aikaa, kun olen Kennelliiton jäsen ollut ja en nyt äkkiseltään tuota muita. Varmaan sen Kennelliiton sivuiltakin näkisi, mutta ajattelin kysyä täältä, jos joku asiasta varmemmin tietää.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   27.9.26 14:45:58

Kyseisen järjestön mielivaltainen toiminta on kauan sitten ylittänyt ns. reilun pelin hengen ja alkuperäisen tarkoituksensa. Kennelliiton tulisi olla jäseniään varten, mutta vaikuttaa olevan kyllä ihan päinvastoin. Raha ratkaisee. Jäsenenä saat läjän velvollisuuksia, mutta et mitään oikeuksia mahdollisessa ongelmatilanteessa.

Lähettäjä: Villi kortti 
Päivämäärä:   27.9.26 22:50:06

Maija:
Ihan vaan mielenkiinnosta... Miten liiton olisi pitänyt toimia tuossa Paimion tapauksessa? Ottaen huomioon, että suojelukoirakohua koskevat SKLîn kurinpitotoimet kumottiin oikeudessa.

Lähettäjä: v 
Päivämäärä:   27.9.26 23:33:48

Ottamatta muuhun kantaa niin Agria on törkeän kallis. Olisi omalleni maksanut melkein tuplasti Lähi-Tapiolan vakuutuksen verran vielä tuon alennuksen jälkeenkin. Kennelliitto vois kyllä suosia kotimaisia kumppaneita. Ja kyseessä perusterve keskikokoinen rotu ei mikään enkkubulli.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   28.9.26 06:41:45

Minulla taas lähitapiola olisi maksanut tuplat agriaan verrattuna, agrialla n.500euroa ja lähitapiolalla n.1000e.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.9.26 07:41:07

Jalostuskoirien kanssa on helpompaa, jos on jäsen.

Lähettäjä: Likimain 
Päivämäärä:   28.9.26 08:36:05

Ei muuta hyötyä kuin halvempi rekisteröintimaksu ja terveyslähetteet. Koiramme-lehti muuttui ihan kamalaksi, menee suoraan saunan sytykkeisiin. Kasvatus loppuu kohta joka tapauksessa ja sitten lopetan myös jäsenyyden.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   28.9.26 10:45:10

Kennelliitohan vaan tukee pentutehtailua kun suosii sitä että kasvattajat teettää paljon pentuja niin rahaa tulee heille . Lopetin jäsenyyden jo vuosia sitten, juurikin kun en kokenut saavani mitään vain kallis jäsenmaksu.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.