Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koiranpentu tulee

Lähettäjä: Tipsu 
Päivämäärä:   27.9.26 10:07:16

Hei, kertokaa kaikenlaista uuden pennun tulosta kotiin. Tutustuminen vanhoihin koiriin, kotiin jättäminen kun työ alkaa, vinkkejä arkeen. :)
Itselläkin on kokemusta, mutta olen niin innoissani että olisi kiva lukea kokemuksia ja tosiaan vinkkejä ei koskaan tule liikaa:D

Re: Koiranpentu tulee

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   27.9.26 10:54:46

En osaa auttaa, olen samassa tilanteessa. Tai no, pentu on ollut reilun kuukauden.
Olen ihan hukassa tuon kanssa kun on täysin eri tyyppinen kuin aikaisemmat pennut.

Pajon pihalle, eli aina kun on syönyt, aina kun herää ja aina kun on hetken riehunut. Sisäsiisteys tulee nopeasti kun vaan jaksaa raahata pentua ulos.

Me aloitettiin yksinoloharjoitukset heti. Tallihommien ajaksi sisälle jäämistä, yöt erillään nukkumista (meillä ei yksikään eläin tule makkariin), ja sitten vaan töihin. Meillä on pennut oppinut helposti yksinolon, mutta ihan jokainen on enemmän kenneloloista tullut kuin perheen keskellä kasvaneita.

Meillä on toisten koirien kanssa olemisessa isoja ongelmia. Ennen isot on ottanut pennun hyvin ja pentu on kunnioittanut isoja. Nyt on niin energinen tapaus että on heti haastamassa isoja ja isot ei tuota hyväksy lainkaan.

Olen joka pennun kanssa mennyt pentukurssille, ihan sosialistamis mielessä ja jos on hyvä kouluttaja niin osaa antaa hyviä vinkkejä juuri ko pennulle.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.9.26 11:02:11

Pennut on kivoja silloin kun ne nukkuu :D

Laita kaikki lempivaatteet piiloon, voit käyttää niitä seuraavan kerran kotona vasta ensi vuonna mikäli et halua niiden reikiintyvän.

Lähettäjä: [rose] 
Päivämäärä:   27.9.26 12:39:50

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   27.9.26 10:54:46

En osaa auttaa, olen samassa tilanteessa. Tai no, pentu on ollut reilun kuukauden.
Olen ihan hukassa tuon kanssa kun on täysin eri tyyppinen kuin aikaisemmat pennut.

^^^
Mulla sama. Tai, pentu ollu mulla kohta kuukauden

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   27.9.26 13:00:09

Etupää puree ja takapää heiluu :)

Lähettäjä: Tipsu 
Päivämäärä:   27.9.26 13:28:52

Joo, tarkoitus on mennä pentukouluun. Ja laittaa kaikki irtain tärkeä oven taakse.
Tuo onkin tietysti iso asia jota ei pysty täysin ennakoimaan että miten vanhat ottaa vastaan ja miten tulevat toimeen. Tarvittaessa laitetaan koiraporteilla eri tiloihin. Toivottavasti ei tarvitse.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.