|
Lähettäjä: Niin
Päivämäärä: 26.9.26 19:47:38
Hmm. Minulla on kokemusta useista eri sote-alan työpaikoista. Johtopäätöksenä voisin sanoa, että oikeasti hyvässä työpaikassa ei hiljaa katsella vaikeita työntekijöitä. Nykyisessä työpaikassani kaikenlainen epäasiallinen käytös kitketään yleensä heti alkuun jonkinlaisella puhuttelulla esihenkilön kanssa. Joskus minua puhuteltiin epäasiallisesti ja muu tiimi oli jo ehtinyt huolehtia tämän kiusaajan esihenkilön kanssa keskusteluun. Nykyisessä työpaikassani asiat on siis oikeasti hyvin ja ihmiset ovat tyytyväisiä työhönsä sekä työpaikkaan. En koskaan aikaisemmin ole kokenut tällaista ja se on kyllä avannut silmät sille, mikä on oikeasti hyvä työpaikka.
Sitten olen ollut näissä huonoissa työpaikoissa, jossa myös vaikeat työkaverit pääsevät kuin koirat veräjästä tai "hullut" esihenkilöt aiheuttavat työntekijöiden suuren vaihtumisen. Näissä työpaikoissa on perustavanlaatuisia ongelmia, joten asioita on vaikeampi korjata.
Jos joku työkaveri kohtelee väärin, niin ehdottomasti heti vaan esihenkilön puheille sekä kannattaa kirjata ylös nämä asiat sekä päivämäärät. Jokaisella työpaikalla pitää olla joku suunnitelma näiden varalta. Yleensä se on ensin keskustelu, sitten odotellaan muuttuuko mikään, sitten varoitus ja lopulta potkut.
|