Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kadutko lapsettomuuttasi?

Lähettäjä: Elina 
Päivämäärä:   26.9.26 19:14:52

Olen 35-vuotias nainen. Olen ollut mieheni kanssa 12 vuotta yhdessä, olemme naimisissa, kaikki kunnossa. Olen ammatiltani koulupsykologi. Tämä varmaan vaikuttaa aika paljon asiaan, sillä näen vain pahoinvoivia nuoria ja kuulen, mitä pahoja asioita heille on tehty toisten nuorten toimesta. En halua lapsia, koska pelkään, mitä kaikkea heille voisi sattua ja millaiseen maailmaan he syntyisivät.

Kuitenkin joskus mietin, tulenko katumaan myöhemmin, jos en lapsia hanki.

Joten siis toisesta keskustelusta inspiroituneena: kadutko lapsettomuuttasi?

Re: Kadutko lapsettomuuttasi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.9.26 19:16:25

Olen 34v ja samantyyppisessä tilanteessa kuin aloittaja. En ole tähän mennessä katunut. Jään silti seurailemaan vastauksia.

Päivämäärä:   26.9.26 19:17:25

En kadu. Olen ylihuolehtiva ja koiristakin on ihan liikaa stressiä. Lapsen kanssa olisin varmaan stressanut itseni hengiltä pelätessäni että hänelle sattuu jotain. Elämäni on varmasti ollut onnellisempaa lapsettomana, vaikka lapsista pidänkin.

Päivämäärä:   26.9.26 19:39:03

Mä sain ekan sun ikäisenä. Olin ollu siihen asti suunnilleen sitä mieltä, että ei lapsia. Sit löytyi mies, joka valoi uskoa tulevaan ja lapsi on nyt koulussa, harrastetaan yhdessä. Tuntuu hyvältä, kun on joku sit kun en enää kykene itse ja vanhuutta varten.

Olin itsekin nähnyt työssä kaikkea paskaa, lastenkin kohdalla. Mut toistaiseksi ne ei ole osunut omalle kohdalle. Joihinkin asioihin voi itsekin vaikuttaa, ei kaikkeen varmasti.

Vaikka olet psykologi ja tiedät paljon, suosittelisin miettimään myös sitä näkökulmaa, että se mitä teet työksesi ei ole koko totuus kaikkien lasten keskimääräisestä elämästä. Teet työtä pienen prosentin kanssa, joilla on ne isoimmat ongelmat. Isolla osalla ei ole erityisen paljon paskaa elämässä. :)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.9.26 19:42:35