|
Lähettäjä: .
Päivämäärä: 26.9.26 17:51:53
Mä olin työtön mt-ongelmien takia kolmekymppiseksi asti. 29v lähdin opiskelemaan työttömyystuella työkkärin luvalla puutarhuriksi viherpuolelle, kun kuulin että siellä pulaa tekijöistä on. Ja niinhän siinä kävi, että työllistyin heti ensimmäiseen harkkapaikkaani. Toki se oli pienipalkkaista kausityötä, ei sillä rikastumaan päässyt, mutta hyvin siinä jo sai säästöönkin kun oli tottunut tuilla elelemään. Olin siellä pari vuotta, jonka jälkeen silloinen pomoni suositteli minua toiseen paikkaan ja vaihdoin sitten sinne.
Nyt on ympärivuotinen työ, palkka bruttona 2300-2800e/kk (kesällä enemmän, kun käyn välillä viikonloppuisin myös pyörähtämässä töissä). Eikä ole tarvinnut kenellekään tänä aikana tunnustaa etten ole ollut päivääkään töissä ennen kuin täytin 30v :D
Toivoa siis on varmasti teillä muillakin. Mulla kävi toki harkkapaikan kanssa tuuri, kun tarvitsivat sinne tekijää ja kun se tarve loppui tiesivät myös missä muualla tarvitaan ja suosittelivat sinne. Mutta täytyy vain löytää se oma reitti jolla saa jalkaa oven väliin, niin kaikki on mahdollista.
|