Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Millä ihmeellä pääsee työhaastatteluun ja saa t?

Lähettäjä: öitä? 
Päivämäärä:   25.9.26 16:14:07

Jäin työttömäksi loppukeväästä. Olen hakenut töitä ja yrittänyt panostaa saatekirjeeseen ja cv:hen. Joka paikasta tulee sama vastaus, henkilöt valittu haastatteluun ja valitettavasti valinta ei koskenut minua. Olen ihan kypsä jo tähän työnhakuun, mutta pakkohan se on hakea, että saan rahaa. Tuntuu ihan toivottomalta, rahatilanne on erittäin huono. Mieleen on pikkuhiljaa alkanut hiipiä ajatus, että taitaisi olla helpompaa kuolla pois, kun rahatilanne tulee vain huononemaan entisestään eikä kukaan minua palkkaa.

Re: Millä ihmeellä pääsee työhaastatteluun ja saa t?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   25.9.26 16:18:44

Minkä alan ihminen olet? Pystytkö lisäkouluttautumaan tai muuttamaan? Tai opiskelemaan jotain, mikä tukisi aiempaa osaamistasi?

Päivämäärä:   25.9.26 16:24:28

Palkka- ja taloushallinto. Opiskelu ei taida onnistua tai en ainakaan keksinyt mitään uutta alaa minkä opiskelisi puolessa vuodessa... Muutto ei ole vaihtoehto tässä kohtaa, koska mies ei lähde mukaan ja näin ollen asunto ja eläminen yksin maksaa niin paljon, että rahatilanne olisi sama kuin nyt.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.9.26 16:28:41

Hakijoita on valtavasti. Perus reskontranhoitajan paikkaan tuli yli 200 hakemusta. Fakta on, että ei kukaan niitä kaikkia käy läpi.

Päivämäärä:   25.9.26 16:36:05

Niin kuulemma. Kuitenkin tarvitsisin rahaa. Kroppa ei kestä enää mitään fyysisesti raskasta (ei nostelua esimerkiksi), niin mitähän uutta alaa voisi opiskella työllistyäkseen?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   25.9.26 16:43:54

Pystyykö tuota hommaa tekemään yrittäjänä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.9.26 16:46:04

Verkostojen merkitys työllistymisessä korostunee tällaisina aikoina.

Lähettäjä: Eri ala 
Päivämäärä:   25.9.26 16:47:21

Olen soittanut 3 paikkaan ja kysellyt lisätietoja työtehtävästä.
Joka kerta päässyt haastatteluun ja top3 joukkoon. Viimeisimmän työn sainkin :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.9.26 16:51:14

"Olen soittanut 3 paikkaan ja kysellyt lisätietoja työtehtävästä.
Joka kerta päässyt haastatteluun ja top3 joukkoon. Viimeisimmän työn sainkin :D"

Tämä riippuu varmaan avoinna olevasta työstä. Osassa työpaikkailmoituksia lukee nykyään, että älä soita, ellei ole aidosti jotain epäselvää. Eli eivät halua "tikusta asiaa" -tyylisiä soittoja enkä yhtään ihmettele, jos avoinna oleva paikka on sellainen johon hakee satoja (pahimmillaan tuhansia) ihmisiä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.