|
Lähettäjä: i4i
Päivämäärä: 23.9.26 23:43:03
Minä olin joskus siivoojana eräässä laitoksessa ja meille oli laskettu aikaa 15 minuuttia per huoneen ikkunat. Niissä oli yksi iso ikkuna ja kapea tuuletusräppänä vaakatasossa, joissa kaikissa kaksi lasia = 4 pestävää pintaa ja rikkinäiset sälekaihtimet ja vanhat ikkunat ja vielä kaupungin keskustassa. Oli siis hemmetin likaiset, ne sälekaihtimet varsinkin...
Kyllä se vartti per huone riitti jos hutaisten tekee eikä puhdista sälekaihtimia, mutta kun siihen annettuun aikaan olisi pitänyt mahduttaa myös siirtymät huoneesta toiseen, kamojen kerääminen ja siirtäminen seuraavaan huoneeseen, tavaroiden siirtäminen ikkunan edestä ja laittaminen takaisin ja siivouskärryn valmistelu ja poislaitto...
Joo ei tehty kovin hyvää jälkeä ja saimme siitä haukut, ja vaikka kuinka hoimme että antakaa palautetta pomollemme ja vaatikaa, että saamme enemmän aikaa pestä ikkunat, oli annettu palaute vain "siivoojat tekevät työnsä hutaisten, ikkunat ovat aivan likaiset" niin eipä se meitä auttanut, oli vain pomolle syy haukkua meitä huonoiksi työntekijöiksi...
Joten kun soitat sille esimiehelle niin kysy, että miksi antoi siivoojalle niin vähän työaikaa ja mikä hemmetti pomoja oikein vaivaa, kun tunnin työ pitäisi tehdä vartissa. Pyydä, että hän tulee ihan itse tekemään työn loppuun ja tekee priimaa jälkeä annetussa ajassa eikä se saa ylittyä sekunnillakaan. Ylittyneestä ajasta et maksa ja paskasti pestyt pitää pestä veloituksetta uudelleen.
Ei siihen muu auta kuin se, että laittaa ne pomot kentälle noudattaman samoja sääntöjä kuin mitä alaisilleen antavat.
Minun pomoni tuli joskus kentälle tekemään hommia ja hän oli käytännössä vain tiellä, todella hidas eikä tienyt yhtään mitä piti tehdä. Mutta alkoi sen jälkeen arvostaa alaisiaan vähän enemmän...
|