Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  20 minuuttia per ikkuna???

Lähettäjä: Eipä omalla 
Päivämäärä:   23.9.26 19:19:59

Tilasin ikkunanpesun, ja minulta kysyttiin ikkuna-aukkojen määrä. Kerroin aukkojen määrän ja sen, että jokaisessa aukossa on 2-3 erikseen avattavaa ikkunaa. Painotin tätä oikein. Osa on siis kolmeruutuisia, kahdessa on ikkuna ja pienempi tuuletusikkuna. Ja kaikissa on kaksi lasia, eli neljä pestävää pintaa.

Siivooja tuli, ja sanoi ettei ehdi tekemään annetussa ajassa. Soitti esimiehelleen, joka käski pestä vaan. Keskenään se työ jäi, enkä syytä siivoojaa. Ja huomenna soitan esimiehelleen.

Mutta mikä tässä nyt meni väärin? Siivooja sanoi, että annettu aika on per aukko, vaikka siinä olisi sata ikkunaa, mutta ettei siinä käytännössä ehdi pestä kuin sen yhden ikkunan, tai maksimissaan sen ikkunan ja tuuletusikkunan, jos aukeavat temppuilematta.

Re: 20 minuuttia per ikkuna???

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.9.26 19:58:25

Semmosta se on siivousalalla.

Lähettäjä: .2 
Päivämäärä:   23.9.26 23:38:46

Entisenä siivoojana ja mitä nyt itsekin kotona pesen vanhoja 3-kertaisia ikkunoita (eli 6 pestävää lasia), niin kyllähän ne nyt 20 minuutissa ehtii pestä JOS on tilaa tehdä eikä ikkunoiden edestä tarvitse raivata ja siirrellä tavaraa ja huonekaluja ensin...

Lähettäjä: i4i 
Päivämäärä:   23.9.26 23:43:03

Minä olin joskus siivoojana eräässä laitoksessa ja meille oli laskettu aikaa 15 minuuttia per huoneen ikkunat. Niissä oli yksi iso ikkuna ja kapea tuuletusräppänä vaakatasossa, joissa kaikissa kaksi lasia = 4 pestävää pintaa ja rikkinäiset sälekaihtimet ja vanhat ikkunat ja vielä kaupungin keskustassa. Oli siis hemmetin likaiset, ne sälekaihtimet varsinkin...

Kyllä se vartti per huone riitti jos hutaisten tekee eikä puhdista sälekaihtimia, mutta kun siihen annettuun aikaan olisi pitänyt mahduttaa myös siirtymät huoneesta toiseen, kamojen kerääminen ja siirtäminen seuraavaan huoneeseen, tavaroiden siirtäminen ikkunan edestä ja laittaminen takaisin ja siivouskärryn valmistelu ja poislaitto...

Joo ei tehty kovin hyvää jälkeä ja saimme siitä haukut, ja vaikka kuinka hoimme että antakaa palautetta pomollemme ja vaatikaa, että saamme enemmän aikaa pestä ikkunat, oli annettu palaute vain "siivoojat tekevät työnsä hutaisten, ikkunat ovat aivan likaiset" niin eipä se meitä auttanut, oli vain pomolle syy haukkua meitä huonoiksi työntekijöiksi...

Joten kun soitat sille esimiehelle niin kysy, että miksi antoi siivoojalle niin vähän työaikaa ja mikä hemmetti pomoja oikein vaivaa, kun tunnin työ pitäisi tehdä vartissa. Pyydä, että hän tulee ihan itse tekemään työn loppuun ja tekee priimaa jälkeä annetussa ajassa eikä se saa ylittyä sekunnillakaan. Ylittyneestä ajasta et maksa ja paskasti pestyt pitää pestä veloituksetta uudelleen.

Ei siihen muu auta kuin se, että laittaa ne pomot kentälle noudattaman samoja sääntöjä kuin mitä alaisilleen antavat.

Minun pomoni tuli joskus kentälle tekemään hommia ja hän oli käytännössä vain tiellä, todella hidas eikä tienyt yhtään mitä piti tehdä. Mutta alkoi sen jälkeen arvostaa alaisiaan vähän enemmän...

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   23.9.26 23:44:14

Aloittajalla on 8-12 pintaa. Se on enemmän kuin kuusi.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   24.9.26 00:17:22

Hölmö tapa pyytää aukkojen määrä, jos yhdessä aukossa voi olla kolme ikkunaa.
Yhden isomman ikkunan pesee paljon nopeammin kuin kolme pientä.
Johan tossa on pyyhittäviä listojakin enemmän ja ikkunoita pestäväksi enemmän kuin aukkoja.
Suhteellisen isonkin ikkunan pesee 10minuutissa, jonkun tuuletusikkunan kanssa tuhtaa kauemmin

Lähettäjä: hgoahg 
Päivämäärä:   24.9.26 00:21:30

Mun mies oli aikoinaan oikea ikkunanpesijä ja kyllä 20 - tai 15 min riittää hyvin ison monilasisen ikkunan pesuun - jos osaa homman ja tekniikan, ja jos 10 min ei mene tavaroiden ja viherkasvien jne siirtelemiseen ikkunan edestä.
Jos heti pääsee pesemään niin vartti per ikkuna.

Lähettäjä: siis 
Päivämäärä:   24.9.26 01:05:07

Minun omissa ikkunoissa meni ikkunan pokien pesemiseen ja imurointiin suurin aika.
Kyllä minä näen ammattimiesten suoriutuvan näyteikkunoiden pesussa kolmessa minuutissa. Juttelin heidän kanssaan tekniikasta.
Kuivauslastan täytyy olla ammattikäyttöinen. Nyt minulla on ja pesen itse ikkunat ja vihdoin opin tekniikan. Joudun kiipeämään tikkaille pestessä.Olen 78 vuotias.

Lähettäjä: siis 
Päivämäärä:   24.9.26 01:08:10

Ja mitä ikkunanpesusta joutuu maksamaan.
Täällä meidän suunnalla pestään ikkunat todella ainakin kerran kuukaudessa. Helsingissä tuttavani kerrostalossa pestään ikkunat kaksi kertaa puodessa.

Päivämäärä:   24.9.26 01:42:22

"Joten kun soitat sille esimiehelle niin kysy, että miksi antoi siivoojalle niin vähän työaikaa ja mikä hemmetti pomoja oikein vaivaa, kun tunnin työ pitäisi tehdä vartissa. Pyydä, että hän tulee ihan itse tekemään työn loppuun ja tekee priimaa jälkeä annetussa ajassa eikä se saa ylittyä sekunnillakaan. Ylittyneestä ajasta et maksa ja paskasti pestyt pitää pestä veloituksetta uudelleen. "

Niinpä. Siivousalalla voitot tehdään nipistämällä työajasta.

20min/ikkuna on tutun kotisiivousfirmankin standardi. Pitkään alalla olleen palveluohjaajankin mielestä se on vähän. Siihen ei mahdu yhtään ylimääräistä huonekalun siirtoa, hankaluutta avaamisessa, keskustelua asiakkaan kanssa tmv. hidastetta.

Päivämäärä:   24.9.26 01:48:09

Ikkunanpesu kotisiivouksen yhteydessä sisältää lähes aina enemmän tai vähemmän tavaroiden siirtelyä ja muuta säätämistä, johon niitä minuutteja kuluu. Ei voi verrata liiketilojen ikkunoiden pesuun.

Lähettäjä: jana 
Päivämäärä:   24.9.26 16:53:20

"Joten kun soitat sille esimiehelle niin kysy, että miksi antoi siivoojalle niin vähän työaikaa ja mikä hemmetti pomoja oikein vaivaa, kun tunnin työ pitäisi tehdä vartissa. Pyydä, että hän tulee ihan itse tekemään työn loppuun ja tekee priimaa jälkeä annetussa ajassa eikä se saa ylittyä sekunnillakaan. Ylittyneestä ajasta et maksa ja paskasti pestyt pitää pestä veloituksetta uudelleen."

^ Tämä.
Kai aloittaja toimi noin?

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   24.9.26 20:02:16

Ei ikkunat mutta sauna ja pesuhuone piti mun pestä kun olin töissä kiinteistöhuollossa. Aikaa ei oltu määrätty ja n 2 tuntia mulla meni. Pomo innossaan kysy kuinka kauan meni ja sano että riittää kun menee minuutinkin yli niin voi laskuttaa alkavalta tunnilta eli se laskutti asiakkaalta 3 tuntia ja mulle maksoi 2 tunnista. Ois pitäny se lihava ukko ite laittaa siivoaan pikku palkalla. Yhtä vaki siivoojaa tuurasin 2 viikkoa ja mun palkka oli ehkä pari sataa ja jälkeenpäin hoksasin että pomo veti välistä satoja euroja. Ei kukaan siivooja elä jos tienaa pari sataa viikossa toki en tehny täysiä tunteja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.