Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  aion lopettaa työnteon

Lähettäjä: ei nyt omalla 
Päivämäärä:   22.9.26 23:22:34

täytän 60v ja aion lopettaa työt! sen verran säästöjä että luulisi pärjäävän loppuelämän

Re: aion lopettaa työnteon

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   22.9.26 23:24:02

Mulla sama suunnitelma suunnilleen samoihin aikoihin. Tosin, en lopeta työntekoa kokonaan, mutta teen sitä vain satunnaisesti ja tarpeen mukaan, harrastuksenomaisesti.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.9.26 07:17:03

Itsellä harkinnassa myös kun täytän 45.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.9.26 07:18:35

Neljävitosena voi vielä toivoa että lompakko toimii jos rahasta tulee puute.

Päivämäärä:   23.9.26 09:13:50

Itsellä on hieman keikkaa mistä tulee n 80-400e/kk . Säästöjä n60 000e . ELäke alkaa juoksemaan sitten 5-vuoden päästä

Lähettäjä: Noup 
Päivämäärä:   23.9.26 09:21:54

Täällä myös sama suunnitelma, toki pitkähkö matka vielä 60v. Yritän kerätä sopivat säästöt. Mielestäni nuoria pitäisi saada töihin eikä eläkeikää jatkuvasti nostaa. Itsellä tällä hetkellä eläkeikä lähentelee 70v, enkä todellakaan aio olla siihen asti töissä ja tuskin kyllä terveyskään riittää.

Lähettäjä: sjs 
Päivämäärä:   23.9.26 09:23:35

Minä lopetin työt ja yli 2 vuotta sitten 39-vuotiaana. Säästöilläni olen elänyt ja ai että on ihanaa :))

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   23.9.26 09:27:53

Aika minimaalisilla tuloilla lasket pärjääväsi... 1080e/kk. Olet ihan varma, että mitään isompaa ostosta tai kuluerää ei enää tule? Saatat kuitenkin elää vielä kymmeniä vuosia, eikä 60te ole mikään iso säästösumma, vaikka arkikulut kuittaantuisi tuloilla.

Päivämäärä:   23.9.26 09:32:40

ahaa..eka negatyyppi ilmestyi:) Et ottanut huomioon että saan hieman tukia, 62v alan nostaa myös ovea..Eläkkeellä alan nostaa myös sijoituksiani

Päivämäärä:   23.9.26 09:49:15

Kertomillasi keikkatuloilla ja säästösummalla ei siis toisin sanoen ole paljonkaan merkitystä keskustelun kanssa, kun tosiasiassa iso osa toimeentulosta tulee tuista, sijoituksista ja ove:sta. Heittäydyt siis ensisijaisesti yhteiskunnan tuelle loppuiäksi, et vetäydy elämään säästöillä, kuten aloituksessa annat ymmärtää.
Mitä tukea aiot hyödyntää, kun työttömyyskorvauksen kanssahan nuo keikkatulot ei näppiin enää jätä oikein mitään suojaosuuden poiston jälkeen ja toimeentulotukea et saa, kun on rahaa tilillä?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   23.9.26 09:53:15

Mä oon suunnitellut ihan samaa mutta ilman säästöjä!

Lähettäjä: Maire 
Päivämäärä:   23.9.26 10:47:22

Millaiset säästöt ap:lla on?

Mä olen 62 ja vielä kolme vuotta yritettävä jaksaa töissä vaikka into nollassa...

On maksettu koti, auto ja säästöjä 160 000€. Silti en uskalla vielä jäädä pois.

Päivämäärä:   23.9.26 11:07:40

Ihanan negaa tähän aamuun:))) Ihan heittäytyä työttömäksi ai että nautin! asumis tai toimeentulotukia en tarvitse kun on oma hieno talo. Mun sivutuiloista menee 50pinnaa pois mutta sekään ei mua haittaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.9.26 11:10:12

Noin 45 olisi tarkoitus myös lopettaa työnteko ja siirtyä harrastamaan sitä.

Päivämäärä:   23.9.26 11:11:22

kyllä Maire melkein uskaltaa jäädä pois. Kannattaa keskustella vaikka tekoälyn kanssa ja tehdä suunnitelma. Ja O ..voi voi sun negaa. Jos mun pesukone hajoaa niin pääomatuloja mulla on se muutama tonni vuodessa niin ne kyllä kattaa muutamat haaverit

Lähettäjä: työtön 
Päivämäärä:   23.9.26 11:13:23

Lopetin vuosi sitten.
Ei säästöjä- ei mitään omaisuutta.
Oli niin kamala työpaikka, että oli parempi poistua paikalta.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.9.26 11:53:13

Ihan oikein! Tsemppiä ja nauti elämästä :)

Itsellä olisi vielä 3 vuotta eläkkeesee ja nyt kolmatta vuotta kuntoutustuella. Toivon todellakin ettei tarvii palata enää töihin, 44 vuotta työelämässä joista 32 raskasta vuorotyötä, nyt on kroppa rikki ja päässä viiraa, eiköhän tämä yhdelle ihmiselle riitä. Säästöjä ei nyt ole yhtään, mutta oma tupa ja oma mökki sekä aika paljon asuntolainaa, eiköhän tästä joetnkin selvitä.

Päivämäärä:   23.9.26 11:55:32

Mahtaa sinä tähti!!! Kyllä me positiiviset pärjätään. Itse olen jo veroni maksanut tähän yhteiskuntaan niin ei paljon paukuta jos joku O rutisee mun tuista :) tuntuu ihan perhanan hyvältä jättää työelämä

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   23.9.26 12:31:49

Lopetin 5 vuotta sitten 54-vuotiaana. Tai teen nyt sen verran muita töitä, että tulot jotain 5000 € vuodessa. Säästöjä on, en tarkkaan tiedä kuinka paljon. Ja perintöä tulossa. En nosta tukia, ei mun mielestä olisi oikein eikä reilua olla ”työtön”, en missään nimessä hae töitä.

Toki puoliso on töissä ja maksaa (velattoman) asunnon kulut. Mutta mä saan suuremmat perinnöt, niillä tehdään sit jotain.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.9.26 12:36:54

Lopetin myös työt 60-vuotiaana, eläke alkoi tulla vähän yli 64-vuotiaana. Vähän oli säästöjä ja perintöä, koska eläke ei ole kovin suuri.
Hevoshommia teen silloin, kun sattuu huvittamaan, vielä olen tehnyt :)

En kadu hetkeäkään.

Lähettäjä: ,.., 
Päivämäärä:   23.9.26 13:00:51

Mulla on nyt sijoitusomaisuutta n. 250000€ ja laskeskelin että 60v eli 13v päästä vähennän työaikaa puoleen ja lopetan sijoitusten kartuttamisen, jään pois töistä vasta joskus 65v, jolloin sijoitusomaisuutta pitäisi olla yli 500 000€. Mietin että riittääkö rahat, mutta mulla taitaakin vain olla kallis elämäntyyli :D

Päivämäärä:   23.9.26 13:34:23

No taatusti riittää tuollaisilla sijoituksilla! Mullakin on tulossa myös vapaehtoista eläkettä mitä saisin nostaa jo mutta jätän sen vielä kasvamaan.

Lähettäjä: ( . ) ( . ) 
Päivämäärä:   23.9.26 14:05:54

Itse aion myös jäädä pois viimeistään 60 vuotiaana. Olen nyt 43 ja eläkeikäni on 67 vuotta. Sijoituksia tällä hetkellä n. 100 000 ja tavoite on vähintään 400 000, jotta tuo exit olisi järkevää. Jos tulee useampia tämän vuoden kaltaisia vuosia (tuotto lähes 30 %) niin kyllähän tuosta voisi vielä muutaman vuoden nipistää.

Lähettäjä: Blossom 
Päivämäärä:   23.9.26 14:35:18

Minä olen lopettanut työt paljon nuorempana. Lopetin työt 24-vuotiaana. Olen tehnyt töitä 2005 - 2009. Ai että kun on ihanaa elää ilman työtä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.9.26 14:58:01

Ällömäinen aloitus.

Päivämäärä:   23.9.26 16:19:47

Mitä "negaa" on siinä että tunnistaa realiteetit ja puhuu asioista niiden oikeilla nimillä? En minä tuomitse työttömäksi jättäytymistä tuossa iässä, olen itsekin mielelläni lomautuksella aina tilaisuuden tullen. Ihmettelen miksi pitää väittää elävänsä säästöillä ja keikkatöillä, kun aikoo elää tuilla ja pääomatuloilla?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   23.9.26 19:30:34

Suunnitelmissa olisi myös lopettaa työnteko 60 v. Siihen asti säästän 12 vuoden ajan1000 e / kk, jolloin 5 % tuotto-olettamalla säästössä olisi 197 000 e. Jos huonosti käy ja edes pääoman saisi niin 144 000 e olisi säästössä.

Lähettäjä: piste 
Päivämäärä:   23.9.26 19:33:49

Hyvä, oikein.

Lähettäjä: ( . ) (. ) 
Päivämäärä:   23.9.26 19:42:08

... Aika vaatimattomalla tuotolla olet laskenut tuon, aiotko sijoittaa korkoihin vai miksi 5 %? Minulla 7 vuoden keskituotto (pääosin indeksisijoittaja) on ollut 12 %, joten kyllä ainakin 10 % on realistinen odotus, jolloin saisit 197 000 euron sijaan 268 000. Ja jos mahdollista, kannattaa laittaa heti niin paljon rajaa sijoituksiin kuin mahdollista, jolloin hyödyt enemmän korkoa korolle ilmiöstä.

Esim. 50 k heti ja 650 e /kk 12v ajan (yhteensä tuo 144 000) tuottaisi samaisella 10 % tuotolla 330 000 euroa. Itse nimittäin tein juuri tuon virheen ja jemmasin 70 k rahaa pankkitilillä vuosia, kunnes sijoitin kaiken vuoden sisään ja nyt on tuotot ihan eri luokkaa, kun pääoma kasvaa heti kunnolla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.