Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Naiset 50+ ehkäisy?

Lähettäjä: Satu 
Päivämäärä:   22.9.26 20:00:43

Vieläkö käytätte ehkäisyä ja mitä. Milloin uskaltais jättää pois.

Re: Naiset 50+ ehkäisy?

Lähettäjä: a 
Päivämäärä:   22.9.26 21:22:53

Kävin sterilisaatiossa nelikymppisenä, ei ole sen jälkeen tarvinnut miettiä.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   22.9.26 21:23:05

Miehelle on tehty vasektomia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.9.26 21:25:43

Ei voi jättää ellei menkat oo olleet vähintään vuoden pois, siltikin olis hyvä tsekata gynellä munasarjat. Sisko 58v ei vieläkään oo saanu lupaa ehkäsyn poisjättöön

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   22.9.26 21:29:42

Kuparikierukka on jo 9 vuotta vanha. Ei tarvitse vaihtaa, mutta ei oteta vielä poiskaan. Ikää 50v. Kuukautiskierto pidentynyt, mutta tulevat vielä.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   22.9.26 21:35:43

Steri kuopuksen jälkeen.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   22.9.26 21:39:10

Helppoa; harrastanut seksiä viimeksi 5.7.2023, ja lisäksi piuhat poikki eikä munasarjoissa aktiivista toimintaa... Thank God!

Päivämäärä:   22.9.26 22:12:11

"Miehelle on tehty vasektomia."

Näin

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   22.9.26 22:14:16

Hormonikierukka. Valmiina jos vaihtuu ehkäisyntarve vaihdevuosien hoitamiseen.

Päivämäärä:   22.9.26 22:39:10

Molemmat munatorvet poistettu lääketieteellisestä syystä kohdunulkoisten raskauksien takia, eli ehkäisystä ei tarvitse huolehtia. Tosin mulla sama kuin ***:llä, eli jos ei oo (seksi)kumppania, niin eipä sitä ehkäisyäkään tarvitse :|

Lähettäjä: Hanna 
Päivämäärä:   23.9.26 00:09:36

Täytän tänä vuonna 50. Emme käytä mitään koska pillerit tekevät jatkuvan vuodon. Minulla on myoomia. Ajatellaan ettei se enää nappaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.9.26 00:10:58

>vasektomia

Huutista aisurille. XD

Lähettäjä: Amk ope 
Päivämäärä:   23.9.26 08:47:08

Ei ole ollut mitään enää pariin vuoteen. Menkat tuli vielä vuosi sitten säännöllisesti. Kuluvana vuonna loppunut - toivottavasti kokonaan. Ikää 51

Lähettäjä: Pisara 
Päivämäärä:   24.9.26 14:00:32

Sterilisaatio tehty kohta 15v. sitten, mutta vuoto häiriöiden takia laitettu hormonikierukka 7v. sitten. Samalla hävisi seksihalut.
Nyt haluaisin eroon kierukasta, JOS vaikka löytyisi kumppani loppuelämäksi. Seksi kuitenkin osa parisuhdetta, ja yritykset kaatuneet juurikin haluttomuuteeni.
Ennen kierukkaa oli "normaalit" halut, kerran tai kaksi viikossa. Nyt ei tee mieli edes kerran tai kaksi vuodessa .
Kävinkin julkisella puolella keskustelemassa lääkärin kanssa, mutta hän sanoi että kierukka voidaan korvauksetta vaihtaa uuteen osana vaihdevuosi-hoitoa, mutta pois sitä ei oteta 3
Käski varata ajan yksityiselle lääkärille (joo ei ole rahaa).
Vaihdevuodet ollet jo 2-3vuotta, pahimmat oireet jo takana. Ikää 52v.

Lähettäjä: no sex 
Päivämäärä:   24.9.26 14:09:55

Hormonikierukka nyt ollut viisi vuotta, tämä nykyinen siis. Olen nyt 54 v ja juuri kävin gynellä joka sanoi että pari - kolme vuotta hyvin voi olla vielä tuo kierukka. Niin ja seksiä ei ole ollut käytännössä moneen vuoteen kun ei miehellä enää onnistu. Ja onneksi omatkin halut on lähes kokonaan hävinneet. Vaihdevuosiin ollut hormonisuihke jo varmaan 4 -5 vuotta, en muista, mutta välillä olen yrittänyt vähentää niiin johan alkaa hikoilut ja yö valvomiset. Gyne "lohdutteli" että moni joutuu kymmenenkin vuotta käyttämään korvaushoitoa.

Lähettäjä: 52 v 
Päivämäärä:   24.9.26 14:33:01

Kondomi ollut koko pitkän avioliiton ajan koska minulle ei sovi hormonaalinen ehkäisy.
Odottelen milloin kuukautiset ovat olleet puoli vuotta pois niin voi lopettaa kondomin käytön.
Pisin tauko kuukautisista on ollut 4 kk .

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.