Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Heitän kaiken turhan tavaran pois

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.9.26 18:27:57

Mitä minulla on... Mekko jota olen käyttänyt 30 vuoden aikana kerran ja se oli jo silloin epämukava. Monta asua joita en ole kertaakaan käyttänyt koska ne olivat jo ostettaessa aavistuksen liian napakoita ja paino on siitä vain noussut. Saumuri! Koskaan käyttänyt! Kippoja, kuppeja, turhia työkaluja, laskin 50 käsineparia. On muistivihkoja TIIMARISTA, lehtileikkeitä ysäriltä, ruman värisiä lankakeriä. Miksi ihmeessä tätä kaikkea on säilönyt!? Nyt heitän kaiken pois

Re: Heitän kaiken turhan tavaran pois

Päivämäärä:   22.9.26 18:28:40

Minä veisin kierrätyskeskukseen

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   22.9.26 18:32:43

Vie kierrätyskeskukseen. Näprässä monen roskasta voi tulla aarre. Säännöllisen epäsäännöllisesti vien sille pullonkorkkeja ja tölkkinipsuja, käsistään kätevät tekee niistä vaikka mitä hienoa. Tuollaiset muistilwhtiöt voi toisille olla hyvinkin merkityksellisiä. Samoin vaatteet jne.

Rahallisesti arvokasta voit myydä, jos jaksat. Käyttökelpoisen tavaran pois heittäminen on typerää.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.9.26 18:34:31

Laadukkaat saumurit kestää vuosikymmeniä kunhan ne vain huolletaan välillä. Älä siis heitä sitä pois, vaan vie kierrätyskeskukseen, jos et ala itse myymään.

Päivämäärä:   22.9.26 18:36:11

En vie kierrätyskeskukseen, kaupunkilaisten juttuja moiset. Se olisi 2 tunnin ajo lähimpään, en ala. Ja joku pitäisi saada kyydittämään tavaravuoren. Maksat bensat ja vaivanpalkat. Se vielä puuttuisi että roina veisi minulta vieläkin enemmän rahaa kuin jo on vienyt.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   22.9.26 18:37:48

Eli mikään vaihtoehto ei käy, halusit vaan huudattaa. Ok.

Päivämäärä:   22.9.26 18:45:41

"Mikään vaihtoehto ei käy" -> tarjoaa yhtä vaihtoehtoa. Hyvä Ällö!

Päivämäärä:   22.9.26 18:46:56

Postaat roskalavalle niistä niin joku tulee hakemaan ne kaikki sinulta. Kurjaa on heittää hyvää tavaraa roskiin, vaikka tietysti on yhtä kurjaa pitää nurkissa romua mitä ei tarvitse.

Lähettäjä: monta? 
Päivämäärä:   22.9.26 19:03:19

Keskusteluista kyllä voi bongata maalaiset ja kaupunkilaiset. Tai sanoisiko etelän ihmiset ja sitten muu suomi. Etelän ihmiset on niin tottuneita palveluihin ettei tule mieleenkään että jossain markettiinkin saattaa olla kymmenet kilometrit eikä mitään kierrrätyskeskuksia ole olemassakaan. Kirppariryhmät fasessa ei olekaan kaupungittain eikä edes kunnittain vaan alueittain ja niissä yhteensä 25 ihmistä. Rahat valuu monin tavoin vain etelään, niin se on vaikka veroja maksaa kaikki.

Päivämäärä:   22.9.26 19:10:02

Saumuri pitää muutenkin viedä elektroniikkaromun keräykseen, elektroniikka ei kuulu normaaliin sekajätteeseen eikä aloittajan jätekeräyksen järjestäjä sellaisesta ilahdu. Että samalla matkalla ne muutkin varmaan kulkeutuvat kylille?

Lähettäjä: [rose] 
Päivämäärä:   22.9.26 19:10:32

Missäpäin aloittaja asut ja mitä lehtileikkeleitä sul on?

Lähettäjä: Juupajuu 
Päivämäärä:   22.9.26 19:12:02

Haloo maalaiset, se siellä kirkonkylällä oleva "työttömien kirppari" on se paikka, mitä tässä kierrätyskeskuksella tarkoitetaan. Spr-kirppari voi sitten löytyä lähikaupungista, sinne voi myös lahjoittaa. No, voi tietty jossain Lapissa olla sinne omalle kirkonkylälle se kahden tunnin ajo, jos kerran kierrätyskeskukselle sellainen matka.

Lähettäjä: Paulig 
Päivämäärä:   22.9.26 19:19:08

Missäpäin aloittaja asut? Jos satut edes suht lähelle, niin tulen hakemaan sinulta saumurin pois mielelläni! :)

Lähettäjä: Lapikasta 
Päivämäärä:   22.9.26 19:27:09

Täällä kirkonkylällä jonne on 18km on kirkko, sale, puutarha. Ennen oli terveysasemakin mutta ei enää nykyään. Siitä saa mennä vielä vajaa puoltoista tuntia eteenpäin isommalle kirkolle jossa on työttömien kirppis. Tai joku vastaava. Maalla tavataan laittaa roskat navettaan tai polttopinoon. Meillä laitetaan polttoon. Se on aste parempaan siitä kun vielä ne upotettiin järveen.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   22.9.26 20:02:41

Minä heitin roskiin vanhoja vaatteita, kenkiä, lankoja, yms.

Lähettäjä: riie 
Päivämäärä:   23.9.26 08:30:44

Miksi sinä olet ylipäätään ostanut liian pieniä vaatteita ja turhaa krääsää?

Minulla ei juurikaan ole mitään turhaa ja poisheitettävää, kun en sellaista ylipäätään hanki. En ota vaikka ilmaiseksi saisin, jos en keksi sille käyttöä ja tarvetta. Pelkästään kaappeja tukkimaan en hanki mitään.

Olen myös materiaalista tarkka, eli en hanki muita kuin luonnonkuituvaatteita ja tekstiilejä. Toki esim. urheiluvaatteet ja joissain vaatteissa elastaani on käytössä, mutta en osta esim. polyesteri"villapuseroita" tai polyesterilakanoita.

En osta kaupoista myöskään mitään säilytyspurkkeja, vaan olen ottanut kaupoista irtokarkkilaatikoita ja ostan esim. hillonkin sellaisissa purkeissa, jotka tyhjennyttyään pesen ja otan käyttöön. Eli "roskasta aarteeksi".

"If it's not a 'h3ll yes, it's a h3ll no" on aika toimiva ohjesääntö. Ihan kiva (muttta) tai sitten kun (laihdun/muutan isompaan asuntoon/hankin koiran tms.) ei riitä.

Lähettäjä: krk 
Päivämäärä:   23.9.26 09:17:01

monta?
Mutta maalla ihmiset ovat tottuneet siihen, ettei kauppa ole vastapäätä ja tavara liikkuu kyllä sielläkin.

Ennemmin se on kaupunkilaisten ongelma, ettei jotain voida hakea vaan vaaditaan tuomaan kotiin kun 6 km on niin pitkä matka eikä tavara kulje käsilaukussa ja bussilla ei pääse ovelta ovelle. Maalla taas ihmisillä on omat autot ja 100 km ei tunnu missään ja aina joku on kulkemassa ja hakemassa tavara kyllä liikkuu.

Asun Oulussa Alppilassa, muutama kilometri keskustasta ja bussilla pääsee asuntoni kohdalle, pysäkki näkyy ikkunastani. Mutta todella paljon on näitä "Voitko tuoda keskustaan? Tuotko Oulunsaloon, kun ei mulla oo kulkua sinne. Tuotko mulle Värttöön kun ei mulla oo kulkua sinne?"

Sen sijaan joku Inarissa/Haapavedellä/Sotkamossa asuva tulee hakemaan kun hän tulee täällä Oulussa käymään tai joku tuttu on käymässä Oulussa.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   23.9.26 09:21:05

"Keskusteluista kyllä voi bongata maalaiset ja kaupunkilaiset. Tai sanoisiko etelän ihmiset ja sitten muu suomi. Etelän ihmiset on niin tottuneita palveluihin ettei tule mieleenkään että jossain markettiinkin saattaa olla kymmenet kilometrit eikä mitään kierrrätyskeskuksia ole olemassakaan."

-En nyt Oulua sanoisi eteläksi, siellä minä olen viimeksi spr:n kirppistä käyttänyt.

Kun syrjäkyliltä on kaikki palvelut jo karsittu, niin ihmettelen, ettei maalaisella koskaan ole muka mitään asiaa joka tapauksessa sinne lähimpään isompaan kaupunkiin niin, että samalla kulkeutuisi turhat tavarat jollekin kirppikselle? Maalla asuakseen tarvitsee auton kaikkeen liikkumiseen, kyllä varsin pienelläkin autolla kulkee vaatteet, lankakerät ja saumurit. Jollakinhan ne sinne maalle on haettukin, ei Tiimarissa ollut kotiinkuljetusta...

Isompi ongelmahan tuo tavaran hävitys on nimenomaan kaupungeissa, joissa ihmisillä ei ole autoa, vaan kaikki pitäisi raahata kävellen ja julkisilla jonnekin kilometrien päähän. Esim. Oulussa se spr:n kirppis on jossain hevonpersiissä asti, jos Tuiran tai Myllytullin suunnalta pitää kävellen kantaa kaikki.

Eikä se pääkaupunkiseudullaan kaikki ole vieressä. Niin Eirasta kuin Loviisasta joutuu monissa asioissa ajamaan Vantaalle ostoksille, vaikka olisi miten kaupunkilainen ja asuisi olevinaan ihan keskustassa palveluiden äärellä.

Lähettäjä: ejedd 
Päivämäärä:   23.9.26 09:21:06

Tori.fi ja sinne annetaan-osastolle. Sitä käyttävät kyllä maalla ja korvessakin asuvat.

Yleensä ne maalla ja korvessa asuvat ovat kyllä autollisia ja heillä oin kulkua johonkin ja siinä samassa kyllä tavara liikkuu. Kaupungissa moni sen sijaan olettaa että kaikki tulee kotiin eikä itse viitsitä hakea mitään.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.9.26 11:59:42

Kyllä nyt mun sisäinen viherpiipertäjä nostaa päätään. Miksi heittää pois sellaista mikä on toiselle käyttökelpoista???

Muuta intiaan idiootti, siellä asuu sinunkaltaisia ihmisiä jotka saastuttaa maata, vesistöjä ja ilmakehää.

Lähettäjä: sillälailla 
Päivämäärä:   23.9.26 12:29:52

Johan se on kumma kun itse asun nimenomaan maalla, ihan syrjäkylällä ja täällä olisi hakijoita vaikka kuinka. Iso talo tyhjennettävänä edellisten asukkaiden romppeista ja kaikelle on löytynyt hakija, ihan vaan paikkakunnan facebook ryhmän kautta.

Metalliyrittäjä kävi hakemassa autonraadot ja kasan vanhoja polkupyöriä.

Martat kävi hakemassa useamman laatikon astioita, jakavat kuulemma opiskelijoille.

Punaisen ristin paikalliset aktiivit kävivät hakemassa talvivaatetta ja muuta sellaista Ukrainaan lähetettäväksi.

Kaikki tarpeettomat työkalut ovat kadonneet, esim 3 rikkinäistä ruohonleikkuria meni sellaiselle kyläläiselle joka huvikseen korjailee niitä.

Siis tuntuu ettei semmoista tavaraa olekaan, etteikö joku tulisi sitä pihasta hakemaan.

Parasta vielä että tässä ollaan kuitenkin ihan uusia kyläläisiä mutta silti löytyi apuja ihan parissa päivässä kun vaan kirjoitti että nyt tarttis saada rompetta liikkumaan.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   23.9.26 15:05:13

Laita tori annetaan ilmotuksia ja saumurista saa.rdhaakin kun myy.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.9.26 18:56:13

"En vie kierrätyskeskukseen, kaupunkilaisten juttuja moiset. Se olisi 2 tunnin ajo lähimpään, en ala. Ja joku pitäisi saada kyydittämään tavaravuoren. Maksat bensat ja vaivanpalkat. Se vielä puuttuisi että roina veisi minulta vieläkin enemmän rahaa kuin jo on vienyt."

Myönnän joo, että asun pk-seudulla ja käytän Kierrätyskeskuksen palveluita aika paljonkin. Mietin vaan sillä, että meillä on Suomessa tämmöinen jätelaki, jonka mukaan ihan mitä tahansa ei saa ihan mihin tahansa laittaa. Niin kuin nyt vaikka sitä saumuria saunan takkaan. Et jos sitä tavaraa pitää kuitenkin johonkin lähteä viemään, niin ennemmin sellaiseen paikkaan missä se menee hyötykäyttöön, eikä tuhottavaksi.

Avausviestistä ei voi päätellä aloittajan asuinpaikkaa. Esimerkiksi pääkaupunkiseudulla asuu vähän yli miljoona ihmistä, minkä verran sitten lie isoimpien kaupunkien alueella siihen päälle. Suht turvallista olisi siis olettaa, että kierrätyskeskus olisi järjellisen matkan sisällä.

Mutta jos ei niin ei. Älä hamstraa tavaravuorta enää jatkossa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.9.26 19:15:44

Asuin helsingissä 8 vuotta ja siellä kyllä ajatellaan että se on suomen napa! :D Sanoin aina että helsinkiläiset on suomen jenkkejä. Siis niitä jotka tulee eurooppaan ja ihmettelee missä on velveetat ja miksei ihmiset syö paperilautasilta :D Ihan tietämättömiä siitä miten muu maailma elää.

Päivämäärä:   23.9.26 21:52:03

Meiltä on 130 km lähimpään konttiin. Silti sinne viedään turha tavara. Ei välimatka ole este. Sinne vietävät kuitenkin ovat hyvä kuntoisia, ei roskis kamaa todellakaan. Enkä itse jaksa minkään sortin kirppistelyä myyjän roolissa harrastaa.

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   23.9.26 22:01:49

No älä urpo juntti sitten valita. Ääliö

Päivämäärä:   23.9.26 22:21:01

Ei kai tässä mitään valitusta ollutkaan. Käsitin, että roskiin ne on menossa. Joo pöljää, voi myydä tai antaa pois. Mut vapauttavaa! Moni säilöö turhaan vaatteita jotka ”menee sit joskus” tai tavaroita joilla on ”ehkä käyttöä sitten joskus”. Pois vaan.

”Miksi sinä olet ylipäätään ostanut liian pieniä vaatteita ja turhaa krääsää?

Minulla ei juurikaan ole mitään turhaa ja poisheitettävää, kun en sellaista ylipäätään hanki. ”

No voi voi tässä sinulle kultainen sädekehä:
Ihmiset ja vartalot muuttuu. Krääsää tulee lahjaksi ja ilmaiseksi tai osoittautuu myöhemmin turhaksi tai liian käytetyksi.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   23.9.26 23:06:37

Kuka typerys heittää käyttökelpoista tavaraa roskiin, oli kaupungissa tai maalla??

Päivämäärä:   23.9.26 23:19:18

Kuka typerys heittää käyttökelpoista tavaraa roskiin, oli kaupungissa tai maalla

Tuo on hamstraajien puhetta. Kaikessä nähdään jokin arvo, koti muistuttaa kaatopaikkaa ja siellä säilytetään kaikenlaisia "aarteita." Elämä menee pilalle. Sitten kuoleman jälkeen joku muu joutuu ne kippaamaan kaatikselle.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   23.9.26 23:24:04

Miten niin hamstraajan? Onko tavaran laittaminen kiertoon hamstraamista tai muuta mättämistä?

Päivämäärä:   24.9.26 00:34:07

Sama, mutta annan tavarat eläinten hyväksi myyvään kirppispöytään.

Lähettäjä: tuli 
Päivämäärä:   24.9.26 01:24:01

Minä vien Pelastusarmeijan keräykseen. Varmin apu tarvitseville.
Luotan siihen ja toinen on Fida.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.